Sigil: De Schutter

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 26-07-2010 21:31

Daniël schreef:Oh ik had hier niet meer gereageerd omdat ik het wel goed zo vond eigenlijk :P Dacht dat je weer verder zou gaan met het verhaal i.p.v. correcties.
Ah, dat wist ik niet. :P Ik dacht dat je iets dacht van “stukje #3, die had ik al gelezen. Stom forum dat niet goed werkt.”

Of zo iets.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 29-07-2010 13:39

Stukje #4, versie II:

“Lieke, Lieke!” Leunend tegen de deur en staand op zijn linkervoet bonsde Ad tegen diezelfde deur.
De deur ging open en de vroege bezoeker viel het huis in. Terwijl hij overeind krabbelde, zag hij een duister silhouet dat hem gadesloeg.
Ad zag er gehavend uit, met wallen onder zijn ogen, het rechterbeen wat hij heel bewust iets boven de grond liet zweven en enkele twijgjes in zijn haar.
“Wat is er, Daphne?” vroeg de figuur op een chagrijnige en eisende toon.
“Ik heet Ad,” antwoordde hij. “Daphne is een meisjesnaam.”
“Laat maar,” gromde Lieke. “Vertel wat er is, dat je hier zo als halve boom aan komt zetten.”
“Tess en Merijn, ze zijn vertrokken.” Ad was nog iets te stijf om normale zinnen te maken.
Lieke veranderde meteen van houding en vroeg scherp: “Waar zijn ze heen?”
“Weet ik veel,” mompelde Ad. “Ik ben meteen hierheen gekomen.” Hij hief zijn hand verdedigend, alsof hij dacht dat ze hem ging slaan. Toen hij merkte dat dat niet het geval was, haalde hij die hand door zijn haar om zijn schijnbeweging te camoufleren. Dan pas had hij door dat hij al camouflage in zijn haar had, waarna hij ze er een voor een uit begon te trekken.
“We kunnen ze nog inhalen,” bedacht Lieke. Ze greep Ad bij de schouder. “Ik neem aan dat ze naar Het Huis gaan, of daar in ieder geval langs gaan.” Ze trok hem mee naar buiten terwijl ze verder praatte. “Ze hebben daar iets verdachts gedaan en daar gaan ze vandaag weer mee verder. We hebben geen tijd te verliezen.” Ze wees naar de fiets die voor het huis op de standaard stond. “Jij neemt mijn fiets; ik ga bij jou achterop: dat is het snelst.”
Ze duwde hem naar haar fiets. Hij stapte op, nog steeds met een slapend been. “Snel,” fluisterde ze bevelend en plaatste zich achterop in een amazonezit. Omdat hij niet snel genoeg voor haar was, prikte ze hem nog even in zijn rug.

Tess, Merijn, Sem, Jasmijn en Kat liepen de steile trap op naar de studeerkamer van Faulicius. De vorige keren dat ze daar liepen, hadden ze niet zo goed opgelet, maar nu zagen ze dat de smalle gang er vroeger statig maar ingetogen uit moest hebben gezien. De leuningen waren subtiel houtsnijwerk dat naadloos overging in de want. De kleine ornamenten in de onderkant van de leuningen waren de enige versieringen.
“De vloer is weer droog,” merkte Tess op. “Zonder een spoor van de overstroming. Hoe kan dat?”
“Magie,” verklaarde Kat.
Nu de stilte verbroken was, voelde Merijn dat hij eindelijk de vraag kon stellen waar hij de hele tijd al een antwoord op wilde. “Waar gaan we eigenlijk naartoe?” vroeg hij. “Dat heb ik nog helemaal nog niet gehoord.”
“Dat heb ik ook nog niet verteld,” zei Kat. Alle vier de leerlingen keken hem nu aan en wachtten zwijgend tot hij verder sprak. “We gaan zo naar het tuincentrum in de grote stad.”
“Het tuincentrum?” vroeg Sem. “Waarom?”
“Omdat op die plek vroeger een teleportatieplek was. Ze hebben er een tuincentrum overheen gebouwd en ik wil een paar andere magiërs bezoeken.”
Op dat moment kwamen de vijf bovenaan de trap.
Tess opende de deur naar de studeerkamer en liep als eerste naar binnen. Het zag er nog precies zo uit als ze het achter hadden gelaten, behalve Merijn, die opgelucht was dat ook hier geen waterschade te bekennen was. Zijn zus pakte het Boek der Sigils op en gebaarde Sem dat hij zich om moest draaien. Ze liet het gehavende boek in zijn rugzak zakken.
Jasmijn had een paar pennen en een stapel papier gepakt en gooide in Sems rugzak bij het boek.

“Daar staan hun fietsen,” wees Ad, al wat wakkerder dan hij was toen we hem voor het laatst hadden gezien.
“Twee handen aan het stuur!” gilde Lieke, terwijl de fiets sterk slingerde. Ze greep Ad extra stevig vast.
“Rustig maar,” mompelde hij gedecideerd. Hij pakte het stuur weer vast met beide handen. “Wat wil je nu eigenlijk doen?” vroeg hij. Dat wilde hij nu wel eens weten.
“Wachten. Kijken wat ze gaan doen,” zei Lieke. Ze had haar kalmte alweer hervonden. “Het is belangrijk dat we ons goed verbergen.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 29-07-2010 17:37

Leuk stukje over Ad met z'n camouflage :P

- want > wand
- en gooide in Sems rugzak bij het boek > en gooide het
- dan hij was toen we hem voor het laatst hadden gezien. > ben geen voorstander van die zin. Het klinkt altijd zo kinderachtig als je de lezer er op die manier bij gaat betrekken, vind ik dan.

Sterk, goed, toppie.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 29-07-2010 17:56

Dank voor de feedback. Nog een vraagje: is de verwijzingn naar Griekse mythologie in dit stukje te obscuur of kan het wel?
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 29-07-2010 18:32

Shizzles, ik zie nu pas wat je met dat 'Daphne' bedoelde :P Die verandert toch in een of andere boom omdat Apollo d'r lastig valt? En Ad heeft takjes in z'n haar. Ik vind hem goed verzonnen hoor :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 29-07-2010 19:32

- en gooide in Sems rugzak bij het boek.
> en gooide die?

beter dan het vorige, fijn dat je uitlegt wat ze in het tuincentrum gaan doen :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 29-07-2010 20:01

OK, mooi :)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 31-07-2010 20:14

Ga je nog verder met dit verhaal? ^^
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 31-07-2010 23:44

Ja hoor! Op m'n computer ben ik al aardig wat verder, alleen heb ik nog niet alle suggesties/verbeteringen van WB verwerkt, wat ik gedaan wil hebben voor ik het volgende stukje post, zodat ik het niet vergeet, wat is dit toch een lange zin, veel te lang zo.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 05-08-2010 18:22

Stukje #5:

De mand begon al zwaar te worden. Toch zei Tess niets terwijl ze weer terugliepen door Het Huis.
Ze keken goed rond en namen elk detail in zich op, van de muffe grootsheid in de handgesneden meubelen tot de stofvlokken die overal lagen. Ze keken alsof het de laatste keer was dat ze dat huis ooit van binnen zouden zien, maar dat wisten ze nog niet op dat moment.

Tess, Merijn, Sem en Jasmijn kwamen de deur uit en liepen naar hun fiets.
Verscholen achter Het Huis stonden Ad en Lieke, die alles zagen zonder gezien te worden.
Nadat de vier vertrokken waren, begonnen Ad en Lieke ze stil te volgen.

Niet veel later kwamen de leerlingen en hun meester aan bij de stad. Ze namen de weg naar het tuincentrum.
Daar aangekomen stapten ze af en liepen naar binnen.
Ad en Lieke kwamen er vrij snel achteraan.

“Waar moeten we precies zijn?” vroeg Sem. Hij en de anderen stonden tussen de bloemen en kruiden.
“Ik weet het niet precies,” klonk het gedempt uit de mand. “Waarschijnlijk ergens tussen de bomen — zien jullie ergens bomen?”
“Bomen?” Ze keken rond.
“Daar,” wees Jasmijn. De anderen volgden haar vinger en kwamen uit bij het verste uiteinde van het tuincentrum. Daar stonden inderdaad naaldbomen. Ze stonden zo dicht op elkaar dat je er niet doorheen kon kijken.
“Ga er dan heen!” moedigde Kat zijn leerlingen aan. Die liepen in een drafje naar de bomen.
“Au,” riep Sem, “die naalden prikken!”
“En nu?” vroeg Tess. “Wat moeten we doen?”
“Als het goed is moeten we hier ergens geteleporteerd worden. Probeer het echt te willen,” instrueerde Kat. “Plekken voor paranormaal transport zijn beveiligd tegen onbedoeld gebruik. Ze worden alleen geactiveerd als je ten eerste weet dat het een locatie voor teleportatie en er ten tweede van gebruik wil maken.”
“Er gebeurt niets,” zei Sem.
“Dat zien wij ook wel,” snauwde Merijn.
“Maar Kat toch niet?” kaatste Sem terug.
“Jongens, ophouden met bekvechten,” zei Kat. “Jullie moeten je concentreren op de poort; er doorheen willen gaan. Ruziën is niet productief.”
Merijn deed zijn mond open om iets te zeggen, maar op dat moment hoorde hij een stem die hij niet verwacht had.
“Merijn! Tess! Sem! Jasmijn! We weten dat jullie hier zijn!”
“Dat is Lieke,” zei Merijn. “Wat doet zij hier?”
“Kom hier,” hoorden ze Lieke bevelen.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie