Twistory - Nighttide.

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Twistory - Nighttide.

Bericht door Manonsel » 12-04-2010 20:19

Afbeelding
Twilight story.
Ik heb in Word één hoofdstuk af, en ik was van plan om het pas bij 3 hoofdstukken op een forum te posten, maar omdat jullie altijd alles zo goed controleren en verbeteren dacht ik: ik post alvast hoofdstuk 1 op writersblock, dan hoef ik het zelf niet te verbeteren (ik ben lui ja).
Enjoy, klik hier voor mijn hele proloog, hij is te lang om hier te posten dus post ik alleen een klein stukje van het laatste stukje.

Nighttide - Avondvloed.

Proloog

Ik verliet het station en na een paar minuten lopen kwam ik al in het dorpje terecht. Herkenning vloeide door me heen en met elke pas voelde ik me beter. Ik was opgetogen, herkende de kleinste dingetjes en genoot van het saaie weer. Het lopen deed me goed, ik merkte verbaasd op dat ik onbewust liep te neuriën.
En toen stond ik daar… voor het huis van Charlie. Het bekende witte huis zag er nog net zo uit als toen ik weg was gegaan. De veranda, het dakraam van mijn slaapkamer, de gordijntjes bij het keukenraam…
Er borrelden duizenden herinneringen op, maar een deel daarvan probeerde ik weg te duwen. Zijn politieauto stond op de oprit en mijn oude pick-up stond verlaten in de hoek. Nerveus stapte ik naar voren, de trap op van de veranda en belde toen aan. Ik hoorde een geïrriteerde toon van binnen komen: “Ik kom eraan!” De schorre stem van mijn vader. Ik hoorde slepende voetstappen en trok nog snel even mijn witte shirt recht waar ik een donker spijkerjack overheen droeg. Ik duwde wat verloren plukken haar achter mijn oor en plantte een glimlach op mijn gezicht.
Toen werd de deur geopend en stond er een man in de deuropening die ik me maar al te goed kon herinneren. Er schoot een scala van emoties over zijn gezicht. Toen hij de deur opende: geïrriteerd, daarna verbaasd, toen een open mond en daarna een lach van oor tot oor.


Verbeteringen/kritiek/beginnen/verder? (:[/img]
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-04-2010 20:26

I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 12-04-2010 20:28

“een fora” -> :finger: één forum, twee fora
:P

“Proloog” -> deze komt... heel bekend voor. Kan dat kloppen?
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 12-04-2010 20:28

@Melona+Robin: Jep. (:

Hoofdstuk 1. De wederkeer - The return.
‘Bella?’ stootte Charlie uit. Zijn stem schoot een paar octaven omhoog.
‘Jep, dat ben ik,’ mompelde ik met een scheve glimlach. Charlie stapte over de drempel en sloeg zijn armen om me heen. Ik gniffelde terwijl ik zijn geur opsnoof, meestal was Charlie wat terughoudender, blijkbaar had hij me echt gemist.
‘Meissie toch, wat leuk je weer te zien!’ Charlie liet me snel weer los en drukte zich tegen de muur van de hal om me binnen te laten. Ik stapte voorzichtig over de drempel en bekeek alles zorgvuldig: wat had ik dit gemist. Ik hoorde Charlies haastige voetstappen achter me en ik versnelde mijn slakkentempo om plaats voor hem vrij te maken.
Toen Charlie naast me stond keek hij even ongemakkelijk rond en vouwde zijn armen in elkaar. Zijn ogen glinsterden en hij deed moeite zijn gezicht in de plooi te houden.
‘Wil je wat drinken?’ vroeg hij. Ik knikte snel en plofte neer op de bank toen Charlie de keuken in verdween. Ik vouwde mijn handen onder mijn benen en keek de woonkamer rond. Ik had nooit gedacht dat ik dit huis zó erg zou missen.
De televisie stond aan, een of andere basketbalwedstrijd was bezig.
Charlie kwam terug met een glas water voor mij. Hij ging in zijn leunstoel zitten, zette het geluid van de televisie wat zachter met de afstandsbediening en richtte zich toen op mij.
‘Wat heb ik je toch gemist Bella, ik ben zo blij dat je hier weer bent.’ Charlie keek me onderzoekend aan, blijkbaar was ik weer een beetje gegroeid, dus ik opende snel mijn mond voordat hij me zou gaan laten blozen. ‘Ik ben ook erg blij om weer in Forks terug te zijn pap, ik heb het hier echt gemist, vreselijk; en jou ook.’
Charlie knikte tevreden. ‘Nou, daar ben ik erg blij mee.’ Hij pakte zijn blikje bier en sloeg het laatste beetje achterover. Hij fronste zijn wenkbrauwen, ik nam aan dat zijn laatste slokje een beetje lauw was. Zwijgend volgde ik met mijn pink het patroon van de bank.
‘Hoe gaat het met je Bells?’ vroeg Charlie tenslotte nieuwsgierig. Ik probeerde te bedenken wat ik precies zou gaan zeggen.
‘Het gaat goed,’ mompelde ik tenslotte. Charlies ogen knepen samen toen hij de lichte hysterische ondertoon hoorde, ik hoopte dat hij er niet teveel bij stil zou staan. Ik nipte afwezig aan mijn glas water.
‘Wat is er aan de hand Bella?’ vroeg Charlie met zijn commissaris-Swan-stem. Ik zuchtte en keek zonder echt te kijken naar het beeldscherm. Bezweten mannen die over een houtkleurige vloer huppelden en een oranje bal heen en weer mepten. Ik huiverde toen ik eraan dacht hoe ik het haatte om op school bij gym basketbal te spelen.
Ik schrok een beetje toen het beeldscherm plotseling zwart werd en ik besefte dat Charlie de televisie beledigd uitgezet had.
‘Sorry, wat zei je net?’ Ik beet op mijn lip toen ik zijn bezorgde uitdrukking zag, deed net alsof ik het niet in de gaten had en plukte aan een losse draad van mijn rugzak.
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-04-2010 20:33

Ik merk wel dat dit een stuk makkelijker te volgen is sinds ik Twilight heb gezien, nu snap ik wat beter hoe de personages in elkaar zitten enzo :')

- De televisie stond aan, een of andere basketbalwedstrijd stond op.
> stond aan ... stond op vind ik niet zo mooi, misschien het laatste vervangen door 'was bezig' ofzo
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 12-04-2010 20:34

“stootte Charlie uit.” -> vreemd, maar leuke uitdrukking.
“meestal was Charlie wat meer terughoudender” -> “meer” droppen. Iets is toch ook niet meer leuker? ;)
“Ik ben ook erg blij om weer in Forks terug te zijn pap, ik heb het hier echt gemist, vreselijk, en jou ook.” -> Interpunctie. Ik zou ervan maken: “Ik ben ook erg blij om weer in Forks terug te zijn, pap. Ik heb het hier echt gemist. Vreselijk. En jou ook.” of “Ik ben ook erg blij om weer in Forks terug te zijn, pap. Ik heb het hier echt gemist, vreselijk; en jou ook.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 12-04-2010 20:39

- Waarom een Engelse vertaling van de Nederlandse titel?
- Bezweten mannen die over een houtkleurige vloer huppelden en een oranje bal heen en weer mepten. > 1. houtkleurig? Het is toch ook gewoon hout, trouwens, dat weet ik ook niet zeker... 2. Een oranje bal heen en weer meppen vind ik niet echt een beschrijving van basketbal, ook al is het denigrerend bedoeld :roll:
- Ik beet op mijn lip toen ik zijn bezorgde uitdrukking zag, en* deed net alsof ik het niet in de gaten had en plukte aan een losse draad van mijn rugzak. > de en bij het *retje kan weg.

Goed, geen flauw idee waar het over gaat maar het leest goed weg.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 12-04-2010 20:46

Thanks en @Daniël: engelse vertaling omdat het origineel engelse boeken zijn zegmaar en ik het leuk vind om die eer te behouden door het in het engels te vertalen. ;p
----------------

‘Je hebt het wel gehoord.’
Ik slaakte een diepe zucht. Misschien kon ik het nu maar beter zeggen, dan zou Charlie er niet te lang op doorgaan en was het eruit.
‘Edward… en ik,’ begon ik voorzichtig en ik probeerde mijn stem onder controle te houden. ‘Het ging gewoon niet echt meer, ik ben weggegaan.’
Toen ik vanonder mijn wimpers opkeek, zag ik dat Charlies mond openhing. Snel klapte hij hem dicht en krabde verbluft over zijn hoofd.
‘Wat naar voor je Bella,’ zei Charlie met een tevredenheid in zijn stem. Ik slaakte een vermoeide zucht. ‘Ik hoop dat je je niet al te rot voelt?’
‘Het gaat al wat beter nu ik hier ben.’ Ik nam nog een klein slokje van mijn water en voelde hoe er langzaam een brok in mijn keel groeide.
‘Ik neem aan dat je hier blijft?’ Charlie probeerde nonchalant te blijven, maar ik hoorde de goedkeuring in zijn stem. Hij knikte, meer tegen zichzelf, zonder op een antwoord te wachten.
‘Bells, ik vind het geweldig dat je hier weer bent, maar het komt een beetje slecht uit, sorry. Ik moet naar het politiebureau, ik had natuurlijk niet verwacht dat je vandaag zou komen - niet dat dat erg is hoor. Er staan nog wat kliekjes in de koelkast als je honger hebt,’ Ik knikte. ‘Ga je maar even opfrissen, en je spullen uitpakken, of zo.’
‘Ja, dat is prima, ik zie je morgen wel.’
Charlie stond op en staarde twijfelend naar me neer, toen boog hij zich voorover en drukte een snelle kus op mijn haar. Ik bleef doodstil zitten en pas toen ik de voordeur dicht hoorde slaan en de motor van Charlies politieauto hoorde grommen, stond ik op.
Ik dacht even terug aan het gesprek met Charlie, ik had het gevoel dat hem iets dwars zat, hij was een beetje stil en had een ongelukkige frons in zijn gerimpelde voorhoofd toen hij de voordeur had open gemaakt. Hij verzweeg iets voor me - of moest ik er niet teveel achter zoeken? Misschien was het gewoon iets op het politiebureau dat aan hem knaagde. Ik pakte mijn rugzak en verdween naar de trap.
Mijn kamer zag er nog precies hetzelfde uit: op het bed lag nog steeds mijn paarse bedovertrek met de bijpassende kussens, de Chinese lampenbol die boven mijn nachtkastje hing. Ik dacht aan de keren dat Edward door het raam was gekropen en op het bed was gaan zitten, maar snel schudde ik de gedachte weg: ik moest niet meer aan hem denken, hoe moeilijk dat ook was.
Ik haalde mijn kleine toilettasje uit mijn rugzak en slofte naar de badkamer. In de spiegel zag ik een vermoeid, bleek gezicht met paarse kringen onder haar ogen. Mijn donkere haar hing slap om mijn kaken en ik bedacht dat als ik iets mooier was geweest en wat donkerder ogen had gehad ik wel voor een vampier kon doorgaan.
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 12-04-2010 20:52

- Er staan nog wat kliekjes in de koelkast als je honger hebt,’ Ik knikte. ‘Ga je maar even opfrissen, en je spullen uitpakken, of zo.’ > Er staan nog wat kliekjes in de koelkast als je honger hebt.’
Ik knikte.
‘Ga je maar even opfrissen en je spullen uitpakken of zo.’ (Dat 'of zo' klinkt trouwens wel een beetje heel ongeïnteresseerd :P)

Ja, ik merk nu ook dat nu ik de film heb gezien het beter kan volgen wat betreft de relaties tussen de hoofdpersonen :)

Maar nu niks meer posten want ik moet dringend Latijn leren!
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 13-04-2010 17:11

Onder de douche liet het hete water mijn spieren ontspannen. Ik waste mijn haar met mijn lievelingsshampoo en probeerde me te concentreren op de aardbeiengeur.
Ik wachtte tot het warme water bijna op was en zette toen de kraan uit.
Tijdens het drogen van mijn haar dacht ik aan Jacob. Het liefst was ik vanavond al naar hem toegegaan, maar ik durfde niet. Wat als hij helemaal niet op me zat te wachten, wat als hij met het roedel weg was?
Ik haalde een kam door mijn haar en sloeg een lange handdoek om me heen. Nerveus liep ik terug naar mijn slaapkamer, ik moest nog steeds even aan de krappe ruimtes wennen. In Alaska bij het huis van de Cullens was alles enorm.
Ik haalde een hemdje uit mijn kast en wurmde me in een houthakkersblouse.
Onhandig slingerde ik mijn benen in een donkere spijkerbroek en liep op dikke witte sokken weer naar beneden.
Ik had nog geen honger en besloot mijn oude pick-up een bescheiden wasbeurt te geven zolang het nog niet schemerde.
Ik schoof mijn voeten in mijn oude bergschoenen die ik in de hal gevonden had, ik had ze gekocht toen ik met Jacob de open plek in het bos wilde zoeken. Het verbaasde me dat ik ze nog paste.
Ik haalde een emmer uit het keukenkastje onder de gootsteen, vulde die met warm water en spoot er een groen middeltje in uit een grote fles waar plaatjes op stonden met blinkende tegels, keukenkastjes en ramen. Dat zou wel goed zijn. Tenslotte liet ik een grote spons in de emmer vallen en sjouwde hem mee naar buiten.
Toen ik eenmaal bezig was de rode lak te boenen, kon ik niet wachten om er weer in te springen en het brullende geluid van de motor te horen. Ik weerstond de drang om een ritje te maken voordat ik de pick-up blinkend en wel schoongeboend had.
Toen ik eindelijk klaar was, wreef ik met de rug van mijn hand over mijn voorhoofd en mikte de spons in de emmer waarvan het water inmiddels zwart zag. In de hal vond ik de sleutels van mijn pick-up aan een haakje en stapte enthousiast in de auto.
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Plaats reactie