Ik had je lief.

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 07-03-2010 15:09

Bedankt! Ik ga even het nieuwe stukje aanpassen en hier zo opzetten.
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 07-03-2010 15:36

Ik was bezig de krop sla te zoeken toen ik bedacht dat hij vast nog in de boodschappentas moest liggen die ik vanmiddag in de hal had gegooid. Op mijn sokken gleed ik over de marmeren vloer van de woonkamer, opende de piepende tussendeur van de hal en zag de krop sla op de grond liggen, een paar centimeter verwijderd van de boodschappentas.
Ik pakte de rauwkostgroente die ingewikkeld was in plastic folie en liep terug naar de keuken.
Eenmaal klaar zat ik aan tafel met een super gezonde maaltijd. Met een zelfvoldane grijns begon ik mijn bord op te scheppen.
Met een vork prikte ik in een stukje tomaat en sla en stopte het in mijn mond. De scherpe smaak van wijnazijn kietelde mijn tong en kroop langs mijn kaken. Ik had uitjes, knoflook, tomaat, sla, komkommer, zout en peper, wijnazijn en zonnebloemolie verwerkt in deze salade. Mijn mond droop inmiddels van de olie; ik had er vast te veel in gedaan.
Van mijn moeder had ik altijd geleerd twee eetlepels olie en één eetlepel azijn toe te voegen, maar nu was ik niet meer zeker van wat mijn moeder precies had verteld.
Ik schrok wakker uit mijn saladedroom toen de schelle rinkelende bel van de voordeur onder het spleetje van de deur van de hal uitkwam. Ik schoof mijn bord weg en stond op van de eetkamerstoel. Ik liet me weer soepeltjes over de marmeren vloer glijden en trok de tussendeur open. Het was jammer dat je niet kon zien wie er achter de voordeur stond: er zat geen raam in of glas, er zat enkel zo'n klein lelijk vierkant raampje bovenin, maar daar kon ik niet bij; ik was nauwelijks één meter zestig. Ik pakte de deurklink beet en duwde hem omlaag.
“Saar!” Het was Mel en ze zag er geweldig uit: een vuurrood, elegant jurkje met spaghettibandjes dat strak om haar lichaam sloot. Daaronder droeg ze een grijze panty en aan haar voeten staken schattige zilveren laarsjes. In haar ene hand droeg ze een dikke winterjas: het was ijskoud buiten, maar Mel was iemand die haar outfit door niets zou laten verpesten. In haar andere hand, die trilde van de kou, hield ze een sigaret tussen haar wijs- en middelvinger.
“Laat me binnen, ik bevries bijna!” lachte ze, terwijl ze zich langs me heen wurmde.
“Waarom trek je dan ook een coctailjurkje aan, het is midden in de winter idioot!” Mel negeerde mijn geratel en gaf me een knuffel terwijl ze nog net haar peuk door de kleine opening van de voordeur naar buiten gooide.
“Relax Saar,” zei Mel met rollende ogen, en ze pakte een pakje sigaretten uit haar handtasje. Ze haalde er twee nieuwe sigaretten uit. “Jij ook?”
Ik schudde heftig mijn hoofd. Ik moest er niet aan denken, die vieze peuken rook je de volgende dag nog in je kleren! En bovendien, mijn moeder had zo'n goede neus dat ze het nog zou raden, al had ik overal zoutzuur overheen gegooid.
Mel onderbrak mijn gepeins en gaf me een kleine aansteker die ze uit haar handtas viste. Ik stak met tegenzin haar sigaret aan, maakte een raam open en zette de afzuigkap in de keuken op maximaal.
“Ik ga zo naar een feest, en jij móét mee.” zei ze, terwijl ze op onze bank neerplofte.
“Naar een feest?” vroeg ik verbaasd. Mel gooide met een sierlijke beweging haar ene been over het andere.
“Ja, van Ewout.” Ewout was een jongen uit onze klas waar Mel al jaren een oogje op had. Ze flirtte als een bezetene met hem, maar op een of andere manier had die jongen een bord voor zijn kop. Ik keek onderzoekend naar Mels gezicht: ze had zich mooi opgemaakt en haar blonde haar viel als een waaier over haar schouders.
Automatisch keek ik naar mezelf: een uitgelubberde joggingbroek met hier en daar gaten erin, een oversized sweater met verkleurde rode hartjes, mijn haar zat door de war en ik ving een glimp op van donkere kringen onder mijn ogen in het spiegelbeeld van het zwarte beeldscherm van de tv.
“Ik kan nu niet naar een feest toe, ik zie er niet uit en bovendien kunnen mijn ogen ieder moment dichtvallen.”
Mel lachte en blies de rook van haar sigaret uit.
“Kom op Saar, een beetje make-up kan wonderen doen en jou moeder heeft zulke leuke jurkjes in haar kast hangen! En met mijn magical touch zullen alle jongens je voeten kussen.” Ze klonk oprecht, maar ik had echt geen zin in een feest op dit moment.
“We gaan dansen, knulletjes versieren en ons imago wat oprekken, kom op Saar. Je bent zestien, maak wat lol!”
Hoewel Mel me deed denken aan een typische mannenverslinder, moest ik toegeven dat ze wel gelijk had. Ik maakte nooit lol, kwam nooit op feestjes, het enige hoogtepunt in mijn weekeinden waren vooral huiswerk maken en met Pluim - mijn allerliefste kat - op de bank een film kijken. Mel was altijd de stoerste geweest van ons tweeën.
“Oké dan,” gaf ik twijfelend toe. Mel stond enthousiast op en klapte vrolijk in haar handen.
“Oké mop! Aan de slag dan maar,” zei Mel streng.
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 07-03-2010 16:21

Ah :) Ik verheug me er al op om het te lezen. Moet nu even weg helaas, dus ik geef vanavond commentaar. :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 07-03-2010 16:32

Oké dan. ;D
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 07-03-2010 22:41

- In de eerste regel is het misschien mooier denk ik om 'Ik zocht' te veranderen in 'Ik was bezig ... te zoeken', omdat je er 'toen' achteraan plakt. En dan 'zou' in 'moest' veranderen. Dus: Ik was bezig de krop sla te zoeken toen ik bedacht dat hij vast nog in de boodschappentas moest liggen ...
- Ik pakte de krop sla die ingewikkeld was in plastic folie > voor 'de krop sla' een synoniem gebruiken, omdat je het hier al voor de derde keer gebruikt in een paar zinnen.
- Eenmaal klaar, zat ik > geen kommaatje.
- Mijn mond droop inmiddels van de olie, ik had > puntkomma is hier beter op zijn plaats denk ik.
- “Laat me binnen, ik bevries bijna!” lachte ze terwijl ze zich langs me heen wurmde. > na 'lachte ze' dan weer wel een komma.
- “Waarom trek je dan ook een coctailjurkje aan, het is midden winter idioot!” > “Waarom trek je dan ook een coctailjurkje aan, het is midden in de winter, idioot!”
- “Relax Saar,” zei Mel met rollende ogen en pakte een pakje sigaretten uit haar handtasje. > komma na 'ogen' en misschien 'ze' toevoegen voor 'pakte'.
- mijn moeder had zo'n goede neus dat al had ik overal zoutzuur overheen gegooid, ze het nog zou raden. > Dat/als-constructie, stijlfoutje: mijn moeder had zo'n goede neus dat ze het nog zou raden, al had ik overal zoutzuur overheen gegooid.
- Mel onderbrak mijn gepeins en gaf me een kleine aansteker aan die ze uit haar handtas viste. Ik stak met tegenzin haar sigaret aan > Dat 'aan' bij 'gaf me een kleine aansteker aan' is niet nodig en hinderlijk omdat je daarna weer 'aan' gebruikt bij 'stak met tegenzin haar sigaret aan'. Omdat aangeven/geven in dit geval dezelfde betekenis heeft kun je de eerste 'aan' dus weglaten.
- “Ik ga zo naar een feest, en jij móét mee,” > geen kommaatje.
- zei ze terwijl ze op onze bank neerplofte > zei ze, terwijl ze op onze bank neerplofte.
- Mel gooide met een sierlijke beweging haar ene been over het andere.
- mannen verslinder > mannenverslinder.
- is huiswerk maken een hoogtepunt :?

Meer meer meer meer meer anyway. :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 08-03-2010 00:35

wat reacties op de stukjes die je hebt gepost na mijn laatste reactie, die van anderen natuurlijk weggelaten

- enigste contactmiddel
> enigste vind ik lelijk, is niet fout maar ik zou het veranderen in enige

- houd je hoofd erbij Saar!.
> heb je later aangepast, maar !. kan natuurlijk niet

- Let op het aantal zinnen dat je met ‘ik’ begint

- geheel 360 graden om.
> draait ze een rondje? xD 180 graden is de andere kant op ^^ daarnaast vind ik geheel én het aantal graden een beetje dubbel

- “Sorry van vanmiddag.” Hij keek me vragend aan, dus vulde ik aan: “in de supermarkt, dat ik zo raar deed.”
> 'In' met een hoofdletter

- ook iets wat ik minder mooi vind, het woord 'haast' ipv 'bijna', maar dat moet je natuurlijk een beetje afwisselen, denk ik

- Mijn adem stokte en ik voelde hoe mijn hart een slag miste.
> hoe mijn hart oversloeg? :o

- mijn richtig
> typo, richting

----
Verder vind ik dat de tijd een beetje snel gaat, ben het overzicht een beetje kwijt. Misschien wat weer woordjes van 'die avond' of 'na twee uur' etc.
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 08-03-2010 00:40

Dat van dat hart vond ik wel een originele aanpassing op het gebruikelijke 'hoe mijn hart een slag oversloeg' :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 08-03-2010 19:14

Bedankt Melona & Daniël, heb het toegepast!
O &, Melona, over die 360 graden, ja natuurlijk... ik ben niet zo'n kei in wiskunde, haha, en over dat die 'in' met een hoofdletter I moet, dat had ik eerst maar Daniël zei juist dat dat zonder hoofdletter moest. ;')
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

xRosesInTheNight
Silver Member
Silver Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 19-11-2009 20:22

Bericht door xRosesInTheNight » 08-03-2010 19:22

Ik zal later wel eens naar de fouten kijken; heb er nu geen zin in :oops: Zeg Manon, waarom lees je mijnn verhaaltje nou niet, ik ben nu nog niet zo ver :twisted:

Manonsel
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 02-03-2010 16:07

Bericht door Manonsel » 08-03-2010 19:25

xRosesInTheNight schreef:Ik zal later wel eens naar de fouten kijken; heb er nu geen zin in :oops: Zeg Manon, waarom lees je mijnn verhaaltje nou niet, ik ben nu nog niet zo ver :twisted:
O sorry Leo :$
heb het heel druk, maar ik zal even beginnen aan the first piece!
STORY. Hello daddy! Hello mom! Im your ch ch ch ch ch ch cherry bomb!

Plaats reactie