Development Topic

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Development Topic

Bericht door Daniël » 30-03-2010 17:50

Het leek me wel een aardig idee om deze topic te maken: hier kan iedereen in één post telkens updaten wat de status is van de verhalen waar hij aan werkt. Geldt voornamelijk voor Lang, omdat je die niet in één keer post. Maar Kort kan ook als je wil.

-------------------

Lang
- Versus pagina 79, Hoofdstuk II nadert zijn ontknoping
- De Oorlog Tegen God pagina 18, voltooid
- In het Licht van de Dageraad pagina 894, Boek III Het Ontwaken der Zielen, onderbroken
- Het meisje van maandag pagina 12, Hoofdstuk II voltooid, concept Hoofdstuk III voltooid
- Anti4 (werktitel) conceptfase

Kort
- Verhalen van Verdriet pagina 7, Verhaal 2/3 voltooid
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Re: Development Topic

Bericht door Robin » 30-03-2010 18:05

K :)
Daniël schreef:- In het Licht van de Dageraad pagina 894, Boek III Het Ontwaken der Zielen, onderbroken
:shock:
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 30-03-2010 18:22

:shock:
Haha, ja dat is inderdaad nog al veel :P Ik werk er ook eigenlijk al drie jaar aan. Ik ben nu ruim over de helft van het derde boek. Boek IV is het laatste boek. Ik wil het nog wel afmaken, na Versus, want zo'n groot werk verdient toch een ontknoping. Overigens heb ik de hele verdere plot al in het precieze uitgedacht. Ik hoef het enkel en alleen nog op te schrijven, maar ja, dat is het meeste werk hè :P
Ik ben er mee gestopt omdat ik bijna zeker weet dat het nooit uitgegeven zal worden (Versus maakt aanzienlijk meer kans, hoewel de kans natuurlijk miniem blijft, haha :P), door het overschot aan verhaallijnen die door elkaar lopen, veel te veel personages, veel te veel geschiedenis, veel te veel plaatsen.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 30-03-2010 18:27

edit:
verhalen met een * zijn bijwerkt sinds de laatste keer dat ik dit bericht heb gewijzigd ^_^
dat is nu
06-04-'10

---

goed idee :} misschien word ik dan ook wel aangezet tot al mijn unfinished verhalen afmaken :')

ik verdeel ze even in 2 categorieën, bij de verhalen die niet online staan zet ik een korte beschrijving

verhalen die online staan:
Bombardement
- iets meer dan 2 A4
- nog in de aanloop tot het werkelijke verhaal
- ik zit vast omdat ik nog moet uitdenken hoe ik alles precies wil uitwerken, vooral omdat ik ook origineel wil blijven (het kan namelijk nogal gaan lijken op de anime-film Grave of the Fireflies en dat is dus niet de bedoeling) - actief

* De boom met de mooie takken
- iets meer dan 1 A4
- het verhaal is klaar
- ik moet het nog wat perfectioneren, en als ik het goed genoeg vind wil ik er olieverftekeningen bij (laten of zelf) maken :]

Real life/MS
- driekwart A4
- afwerken van gebeurtenissen (flashbacks) die in het heden van belang zijn
- ik wil alles zo verwoorden zoals ik het beleef, en dat kan moeilijk zijn

Tijdreizen
- 1 A4
- proloog/aanloop
- moet nog wat meer kijken naar verschillende tijden die ik wil gebruiken (voor een realistisch beeld) en het plot heb ik ook nog niet helemaal uitgedacht

Zomerbloesem
- iets meer dan 1 A4
- proloog/aanloop
- plot uitdenken - actief

Zonder twijfel
- geen idee hoe lang, staat denk ik op een andere PC :o
- proloog/aanloop
- lastig ivm korte tijd (in het heden dan) die het verhaal bevat, heb het eind en begin al geschreven maar ik weet nog niet precies wat ik er allemaal tussen wil proppen :') zullen sowieso veel flashbacks worden maar die moet ik dus nog uitwerken

verhalen die niet online staan:
* Nog geen titel
Een onbetekenende (mensen)jongen, Mundir, uit het rijk van de slechte koning Ezeran krijgt de opdracht diens magische zwaard op te halen bij de smid in een ver land. Hij wordt vergezeld door een aantal krijgers van het hof. Nadat hij het zwaard heeft opgehaald hoort hij over het echte plan van de koning (hij heeft anders gehoord), komt in opstand tegen de krijgers en vlucht daarna met het zwaard. De jongen wordt hierna de leider van een rebellenleger, om aan het einde de koning te kunnen verslaan.
- iets meer dan 2 A4
- proloog/aanloop/hoofdstuk 1 (hij komt op dit moment in dienst van de koning)
- plot verzinnen, eind verzonnen

------
er is nog wel meer maar dat is niet het vermelden waard
één ervan heeft 10,5 A4, maar is gewoon een oud rotverhaal dus die telt ook niet mee :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 30-03-2010 18:31

Beter ga je verder met 'Nog geen titel' :P Dat klinkt heel spannend en ook origineel (de beschrijving dan, niet de titel :P) ! Ben wel benieuwd om daar iets van te lezen.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 30-03-2010 19:40

ik heb dat stuk even doorgekeken en hier en daar wat veranderd + toegevoegd
vond het wel leuk om hier weer naar te kijken, het is een tijdje geleden geschreven en eigenlijk een beetje weggevallen uit mijn geheugen :P door dit/deze topic kwam ik er weer bij terug :up:

vanaf nu zal ik het wijzigen/aanvullen van verhalen trouwens bijhouden in mijn eerst geplaatste bericht ;D is wel overzichtelijk genoeg vind ik

ik ga dat verhaal overigens nu nog niet posten, weet nog steeds niet hoe ik het verder wil laten gaan :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 12-05-2010 23:59

Ik heb mijn developementpost even geüpdate en dat zal ik hier maar melden, want volgens mij zijn we deze topic (oké, dit topic :roll: ) vergeten :eek:
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 13-05-2010 09:56

Hmm. Ik heb hier eigenlijk geen lange verhalen online staan xD.

Ben er wel met een paar bezig.

1. Een dramatische thriller.

2. Een fantasy achtig iets.

3. Oh.. Nee. Ik weet de 3e niet meer. Wat slecht xD.
Edit: Dit is ook een soort van dramatisch iets.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 13-05-2010 13:25

Ik heb 1 lang verhaal, zo ongeveer wat nog niet echt lang is eigenlijk.. Maar dat komt nog wel ^^.

Ik en Tobias, ik en Liz (?):
-Nu ongeveer 1 A4 (niet lang dus..)
-Bezig met bedenken van gebeurtenissen
-Brainstormen over een andere titel
-Nog half plotloos (A)

Trouwens.. Goed idee van dit topic :)
Arrogant, like yeah! (h)

Issun
Member
Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 20-05-2010 21:05

Bericht door Issun » 22-05-2010 18:53

Goed topic dit idd. :D

Over de rand (kort)
- Plot uitbedacht. Ongeveer. ;o
- Iets meer dan 1 A4 (moet iets van 3 A4'tjes worden)

Postapocalyptische shizzle (werktitel, uiteraard x3)
- Bijna 3,5 A4.
- Echte verhaal is nog niet begonnen, nog niet eens bedacht zelfs.
- Begin ik misschien nog helemaal overnieuw mee, alleen de setting staat vast.

Plaats reactie