Ik had je lief.

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 21-03-2010 20:28

dat van die rode irritatievlek vond ik grappig :P

- franse namen
> Franse
- Ze depte het flesje op haar hals en ik zag een straaltje water als een torretje over haar hals glijden. Ze liet een druppeltje op haar vinger glijden en wreef het achter haar oren.
> als een torretje? :^) oke, kan. verder wel twee keer glijden kort achter elkaar
- Mel zette de kop weer op het flesje en legde hem weer in de doos.
> hem moet haar zijn, pas op bij verwijswoorden naar dingen, mensen zijn snel geneigd 'hij' te gebruiken hoewel er ook genoeg vrouwelijke woorden zijn. ik gebruik daardoor liever 'het' en 'die' of 'dat' omdat dat eigenlijk altijd kan (die/dat ligt natuurlijk aan de/het) --- anders zou ik altijd even het woordenboek checken voor de v, m of o die erbij staat ^_^
- Ik tilde de deksel erop en schoof hem weer onder het bed.
> zelfde (hem), verder vind ik iets ergens op tillen klinken alsof het erg zwaar is, misschien is 'leggen' of 'plaatsen' hier beter
- De schuifdeur van de kledingkast stond op een kier open, en zo stond hij nog steeds.
> zelfde (hij)
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 21-03-2010 21:51

- Mel zette de kop weer op het flesje en legde hem weer in de doos.
> hem moet haar zijn, pas op bij verwijswoorden naar dingen, mensen zijn snel geneigd 'hij' te gebruiken hoewel er ook genoeg vrouwelijke woorden zijn. ik gebruik daardoor liever 'het' en 'die' of 'dat' omdat dat eigenlijk altijd kan (die/dat ligt natuurlijk aan de/het) --- anders zou ik altijd even het woordenboek checken voor de v, m of o die erbij staat ^_^
Niet dat er mensen zijn die van elk woord weten of het mannelijk of vrouwelijk is en zich eraan storen als de verwijswoorden verkeerd gebruikt zijn :P. Maar je hebt natuurlijk gelijk ^^.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie