Sigil: De Schutter

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 10-07-2010 23:40

Robin schreef:En, Lotte, begrijp ik het goed dat je bedoelde dat het wel veel detail bescrhijf en er dan vervolgens heel kort bij stil blijft staan?
Ja, dan lijkt het alsof je een lange beschrijving gaat maken om er wat extra diepgang aan te geven maar dan gebeurt dat toch 'opeens' niet
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-07-2010 16:43

Ben het eens met de vorige reacties, maar wat ik nog toe wil voegen: je brengt vooral spanning in het verhaal door personages iets geheimzinnigs te laten zeggen. Dat trucje heb je nou al een paar keer gebruikt en op een gegeven moment gaat dat vervelen. Wat ik mis qua spanning is een vijand. Lieke is de enige vijand, maar zij is niet zo dreigend. Het enige wat ze kan doen is verlinken aan de ouders van de vier waar ze mee bezig zijn. Ik mis een vijand die gevaarlijk en levensbedreigend is en die juist past in zo'n verhaal. Maar goed, hopelijk komt die nog.
Dysarchos was natuurlijk wel een vijand. Maar juist nu ze op reis gaan zou je zo'n achterbakse vijand in kunnen voegen die op de loer ligt en waarvan je weet dat hij er is maar die je niet kunt zien.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 11-07-2010 17:01

Hm, ja.

De “echte” vijand is natuurlijk de Schutter, die in het verhaal al geïntroduceerd is, maar van wie de hoofdpersonen nog niet gehoord hebben.

Ik was van plan ze binnenkort kennis te laten maken met hun vijand, maar die nog niet ontmoeten. Ze zullen op zijn spoor van dood en vernietiging komen, waarbij hij dichter bij hen komt dan ze fijn vinden.

Lieke is inderdaad niet zo gevaarlijk, ze zal ook snel plaats maken voor het echte gevaar.

~~

Nu ik zo erover nadenk, misschien is het een idee om al eerder dan ik van plan was een confrontatie met de Schutter te laten komen, waarbij de hoofdpersonen nog maar net weten weg te komen.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

xRosesInTheNight
Silver Member
Silver Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 19-11-2009 20:22

Bericht door xRosesInTheNight » 11-07-2010 17:48

Hm, het stukje waar ik het over had, herschreven zoals ik bedoelde.

“Lieke, Lieke!” riep Ad voor de dichte deur. (Misschien is het hier interessant om meer te beschrijven over hoe hij er uit ziet, in welke staat hij verkeerd?)
“Wat is er?”
Een chagrijnig gezicht was achter de deur verschenen.(Je weet nu niet zeker of Lieke open doet.)
“Tess en Merijn, ze zijn vertrokken.” Ad was nog iets te stijf om normale zinnen te maken.
“Waar zijn ze heen?” De toon van haar stem klonk vlijmscherp.
“Weet ik veel,” mompelde Ad. “Ik ben meteen hierheen gekomen.”
“We kunnen ze nog inhalen,” bedacht Lieke terwijl ze naar buiten stapte en Ad vastpakte bij zijn schouders. (Mensen pakken anderen vast wanneer iets drastisch is bijvoorbeeld) . “Ik neem aan dat ze naar Het Huis gaan, of daar in ieder geval langs gaan. Ze hebben daar iets verdachts gedaan en daar gaan ze vandaag weer mee verder," dacht ze hardop. (Misschien?)"We hebben geen tijd te verliezen. Jij neemt mijn fiets; ik ga bij jou achterop: dat is het snelst.” Lieke deelde bevelen uit terwijl ze wild met haar armen zwaaide en hield toch alles onder controle. (?) (Welke handelingen voert ze uit, hoe reageert ze op dit nieuws?)

Zo maar even een paar suggesties hoor :oops:

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 11-07-2010 19:10

Hele goede suggesties, ik ga er zeker wat aan hebben. :D
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 16-07-2010 23:37

Ik heb nog niet verbeterd enzo, maar misschien helpt het voor mijn motivatie om alvast het laaste stukje buffer dat ik nog had te posten.

#4:

Tess, Merijn, Sem, Jasmijn en Kat liepen de steile trap op naar de studeerkamer van Faulicius.
“Waar gaan we eigenlijk naartoe?” vroeg Merijn. “Dat heb ik nog helemaal nog niet gehoord.”
“Dat heb ik ook nog niet verteld,” zei Kat. “We gaan zo naar het tuincentrum in de grote stad.”
Tess opende de deur naar de studeerkamer en liep als eerste naar binnen. Ze pakte het Boek der Sigils op en gebaarde Sem dat hij zich om moest draaien. Ze deed het boek in zijn rugzak.
Jasmijn had een paar pennen en een stapel papier gepakt en liet die ook in Sems rugzak zakken.

“Daar staan hun fietsen,” wees Ad.
“Twee handen aan het stuur!” gilde Lieke, terwijl de fiets sterk slingerde.
“Rustig maar,” mompelde Ad. Hij pakte het stuur weer vast met beide handen. “Wat wil je nu eigenlijk doen?”
“Wachten. Kijken wat ze gaan doen,” zei Lieke. “Het is belangrijk dat we ons goed verbergen.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 16-07-2010 23:59

- in de grote stad.
> noem je hier expres niet de naam van de stad (om de anonimiteit te behouden of iets dergelijks) of niet?
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 17-07-2010 00:13

Ja, ik wil het algemeen houden, omdat ik bang ben dat specifiek plaatsnamen noemen de magie er uithaalt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik stel me zo voor dat het een provinciestadje is, iets als Zwolle bijvoorbeeld, maar dan onopvallender.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 17-07-2010 02:40

"We gaan zo naar het tuincentrum in de grote stad.”
Ik had me toch iets spannenders voorgesteld :roll:
Ja, ik wil het algemeen houden, omdat ik bang ben dat specifiek plaatsnamen noemen de magie er uithaalt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Begrijp wat je bedoelt. Het leidt ook alleen maar af als het toch niet belangrijk is.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 17-07-2010 09:37

Daniël schreef:
"We gaan zo naar het tuincentrum in de grote stad.”
Ik had me toch iets spannenders voorgesteld :roll:
Het is niet de bestemming, alleen maar een tussenstop. XD
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie