Sigil: De Schutter

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 10-06-2011 15:04

stukje #28:
- "Nee," zei Kat zacht. "Die bestaan niet." > Leuk :P Dat in zo'n verhaal waarin van alles gebeurd dat eigenlijk niet kan, een personage een bloedserieuze opmerking maakt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat weerwolven niet bestaan ("duh" :P)
- "Zelf heb ik ... > ik zou daar niet de aanhalingstekens openen (en in de vorige alinea ook niet sluiten), omdat dezelfde persoon aan het woord blijft.
- Goede aap uit de mouw! DIe had ik niet zien aankomen.

verder geen aan/opmerkingen over stukje #29 ;)

Kom maar met meer :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 10-06-2011 20:37

Dankjewel. :D En goed van die aanhalingstekens, dat had ik op andere plekken wel aangepast, maar hier had ik het blijkbaar gemist.

Op naar stukje #30 dan maar!

Ze had het idee niet pas nu gekregen, maar nu dacht ze er weer aan en ze zou binnenkort waarschijnlijk geen beter moment krijgen.
Het was een nieuwe sigil. Voor ze begonnen was met tekenen had ze dat gecheckt door in het Boek der Sigils te kijken.
De sigil was gebaseerd op de simpele windsigil, maar als het goed was, werd deze nieuwe handiger en veel nuttiger.
Ze had het idee gekregen toen ze de wind met de bruine bladeren zag spelen. Ze had bedacht: zou het niet handig zijn als ze die bladeren kon sturen?
Ze gebruikte haar intuïtie om variaties op de windsigil te maken.
Na een stuk of twintig pogingen had ze eindelijk iets gemaakt waar ze tevreden mee was.
Ze maakte nog snel een kopie en maakte een mentale aantekening om uit te zoeken of dat ook met magie kon, zodat het proces versneld kon worden.
Daarna stond ze op. Ze had een hoop bladeren nodig.
Een eindje verderop stonden een paar kalende bomen. Ze liep erheen.
Ze hoorde iemand zeggen: “Waar gaat Jasmijn heen?”
Jasmijn draaide zich om, naar het geluid toe.
Sem keek haar aan. Hij stond veel te ver weg.
“Maak je geen zorgen, ik ben zo terug,” fluisterde ze.
In de verte zag ze Sem bijna omvallen van verbazing. Zelf wist ze ook niet hoe ze kon horen op die afstand of hoe Sem haar kon horen, al dacht ze dat het vast wel met het halfvampier-zijn te maken had. Maar waarom had ze daar nooit eerder iets van gemerkt dan?
Ze dacht er niet te lang over na, ze had andere dingen te doen.
Haar humeur werd steeds beter naarmate ze dichter bij de bomen kwam. Er lagen meer dan genoeg bladeren op de grond om mee te experimenteren.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-06-2011 01:44

- Ze had het idee gekregen toen ze de wind met de bruine bladeren zag spelen. Ze had bedacht: zou het niet handig zijn als ze die bladeren kon sturen?
Ze gebruikte haar intuïtie om variaties op de windsigil te maken. > Drie zinnen die je alle drie met 'Ze' begint. Zou ik toch minstens één van aanpassen, door een ander woord als beginwoord te kiezen.
- Ze maakte nog snel een kopie en maakte een mentale aantekening > Kan ook als: Ze maakte nog snel een kopie en een mentale aantekening (waarbij je de tweede 'maakte' weglaat, want dat kan). Btw: 'mentale aantekening' is wel een beetje vaag :P Snap wat je bedoelt, maar... :P
- Ik zou trouwens nog een paar zinnen aanpassen die met 'ze' beginnen. Er zijn er namelijk net iets te veel in dit stukje.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 31-07-2011 09:31

Eindelijk stukje #31. Ondertussen heb ik alweer een heel stuk geschreven aan het laatste deel, maar we zijn met dit stukje nog maar op 2/3 van De Schutter.

De bladeren spoten de lucht in. Dat was niet goed, dat kon met een gewone luchtsigil ook nog wel. Ze moest een manier vinden om de bladeren te kunnen sturen.
Jasmijn maakte kopieën van haar ontwerp met kleine wijzigingen en probeerde nog een keer. Deze keer kon ze de bladeren globaal besturen. Ze wist niet of dat of dat aan de sigil lag, of aan het feit dat ze er nog nooit eerder mee had geoefend.
Na enige tijd proberen, aanpassen en weer proberen had ze het perfecte ontwerp gevonden. Hiermee kon ze de bladeren precies besturen: ze kon ze om laten keren, versnellen en vertragen; en als ze haar best deed, lukte het zelfs om individuele blaadjes te manipuleren.

De anderen waren allang gestopt met oefenen en keken met open mond uit de verte toe hoe Jasmijn de bladeren stuurde. Ze was zo geconcentreerd bezig dat ze dat niet doorhad.
Plotseling zagen de anderen de bladeren versnellen, als een zwerm vogels. De blaadjes kwamen dichter bij elkaar, draaiden om en versnelden nog meer.
De zwerm raasde naar een van de bomen. Het ging er dwars doorheen.
De bladeren vertraagden weer en stopten plotseling. Ze dwarrelden naar de grond alsof er niets gebeurd was.
Kat en zijn andere leerlingen zagen Jasmijn naar de boom lopen. Ze draaide zich om naar de anderen en zag dat ze haar aankeken. Stil gebaarde Jasmijn dat ze moesten komen.
Tess, Merijn, Sem en Kat haastten zich naar Jasmijn.

Bij de boom aangekomen zagen ze waarom Jasmijn hen gewenkt had.
De boom zat onder de — ja, wat waren het? Krassen, snijwonden. Sommige behoorlijk diep.
“Hebben die bladeren dat gedaan?” vroeg Kat.
Jasmijn knikte.
“Dat is nog eens wat,” mompelde Kat tegen zichzelf. Tegen Jasmijn vervolgde hij: “Je hebt een uiterst nuttige sigil uitgevonden. Laat het eens zien en vertel gelijk hoe je op het idee gekomen bent.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 31-07-2011 12:30

Ik vind het wel een geinig stukje :)
Dat was niet goed, dat kon met een gewone luchtsigil ook nog wel
Dit zou ik eerder met een dubbele punt verbinden.
Ze wist niet of dat of dat aan de sigil lag
Slordigheidje.
Het ging er dwars doorheen.
De zwerm ging er dwars doorheen? Dan zouden er geen krassen en snijwonden in de boom zitten, maar volledige gaten.
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 31-07-2011 18:24

Dank voor het commentaar.
MatthijsB schreef:
Het ging er dwars doorheen.
De zwerm ging er dwars doorheen? Dan zouden er geen krassen en snijwonden in de boom zitten, maar volledige gaten.
Ik bedoelde dat de zwerm als geheel door de boom ging, niet dat de individuele blaadjes erdoorheen gingen. Was dat onduidelijk?
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 31-07-2011 19:26

Het staat er een beetje onduidelijk ja :P. Misschien kun je het helemaal beeldend maken door het geluid te beschrijven. Of de rondvliegende houtsplinters te beschrijven of zo. Zoiets.
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 01-08-2011 11:25

Oh, goeie!
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 01-08-2011 18:04

Goed stukje en goeie suggesties van Matthijs :) Heb er verder niks op aan te merken =)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 08-08-2011 21:23

Stukje #32:

Na haar uitleg vroeg Kat aan Jasmijn om haar nieuwe sigil aan haar vrienden te leren. Dat deed ze.
Kat werkte vervolgens met alle vier aan hun techniek. Niet lang daarna hadden ze het onder de knie.
“Jullie worden steeds beter,” verklaarde Kat tevreden. “Nog even en jullie hebben mij niet meer nodig.”
“Dat lijkt me sterk,” zei Merijn. “We zijn nog behoorlijk van jou afhankelijk op het gebied van magie. We kennen haast niemand in de magische wereld, bijvoorbeeld.”
“Het begint donker te worden,” merkte Jasmijn op. “Gaan we weer terug naar het dorp?”
“Nee. Ik wil dat je je concentreert en je krachten als halfvampier gebruikt om een spoortje van de Schutter op te vangen. We zullen de zoektocht morgen voortzetten, maar als we nu teruggaan, raken we hem helemaal kwijt.”
Merijn wilde protesteren, maar zodra hij de serieuze blik van Kat zag, deed hij zijn mond weer dicht. In stilte vervloekte hij zichzelf daarvoor.
“Hoe kan ik de Schutter vinden als hij te ver is om te ruiken?” Jasmijn keek haar meester geduldig aan.
Kat wist niets te zeggen.
Tegen zijn wil begonnen de radertjes in Merijns hoofd te draaien. Ze hadden een probleem gekregen — al was het niet voor hem bedoeld om op te lossen — en nu moest hij het oplossen ook.
Goed, Jasmijn kon de Schutter dus ruiken. Maar nu niet. Was hij te ver weg? Kon de wind er misschien invloed op hebben? Als dat zo was, zou het een goed idee om benedenwinds te gaan.
Had ze als halfvampier nog andere krachten die van pas kwamen? Scherpe zintuigen. Ze kon dingen horen voor de rest dat kon, bijvoorbeeld. Had ze daar ook wat aan als ze niet wist waar ze moest zoeken? Twijfelachtig, vooral omdat hij er vrij zeker was dat haar vermogen om van alles op te merken niet zo sterk was dat ze hem van een zeer grote afstand nog zou kunnen vinden, omdat ze dan allang zouden weten dat er iets heel raars met Jasmijn aan de hand was.
Wat was er nog meer? Magie. Ze kon sigils gebruiken — onwaarschijnlijk. Anders had Kat wel een sigil geweten. Jasmijn kon ook nieuwe sigils verzinnen. Daar hadden ze misschien meer aan. Maar haar vaardigheid leek te liggen bij het aanpassen van bestaande spreuken, zoals ze vandaag en gisteren gezien hadden. Was er een spreuk die er een beetje op leek? Dat was iets om aan Kat te vragen.
Haar zicht. Zou dat ook beter zijn? Het was het waard om het te proberen, maar de bomen stonden in de weg… eigenlijk moest ze hoger staan. Kon ze in een boom klimmen? Of misschien kon ze daar wel een sigil voor gebruiken. Zouden die bladeren haar op kunnen tillen? En wat als ze viel?
Of misschien…
“Kat?” vroeg Merijn. “Ik denk dat ik een idee heb.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie