Frightened of the sun

Korte stukjes gaan hier, bijvoorbeeld gedichten, lyrics en SAs
Plaats reactie
Floating_Me
Newb
Newb
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2012 22:26

Frightened of the sun

Bericht door Floating_Me » 23-09-2012 22:38

Wie ze ooit geweest is. Een individu zonder onzekerheden, een instinctief vorderend iemand.
Het zijn geen twijfels wat haar smoren. Ze bestaat in een alternatief universum, haar lichaam en ziel zijn als zwart en wit.
Dieper en dieper zakt ze in een grenzeloze put en de weg terug is onherbergzaam, ondoenlijk. Van de controle is niks meer te bespeuren. Nul beheersing.

De dagen leken eindeloos ondraaglijk maar tegenwoordig voelt de ondergang ongewoon dichtbij. Gevoelens van genoegen, opluchting en geladenheid heersen. Positieve agitatie bevestigen de obsessie met het einde.
Ze wil losbreken, exploderen! Alle grenzen overschrijden, zich laten meedrijven in de snelle stroming van haar lot.
In de verte klinken de klanken van een waterval.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 23-09-2012 23:28

Hé, wat leuk, een nieuw lid! Zou je even de moeite willen nemen om je hier voor te stellen?

Over de tekst: een interessant stukje, zeker gezien de zeer beknopte omvang.
Wat mij opviel is dat je een Engelse titel gebruikt, voor een Nederlandstalig stukje tekst. Ik vind dat persoonlijk altijd heel vreemd staan en eigenlijk een belediging voor de Nederlandse taal. Ik zie meteen dat je een omvangrijke woordenschat hebt, dan kun je toch ook wel een pakkende titel verzinnen?

Over de inhoud zelf: zeer kunstig beschreven val van een individu, bekroond met een origineel slot. Ik vind dat je mooie metaforen gebruikt, om iets, dat eigenlijk heel tragisch is, te beschrijven.

Er zitten wel af en toe wat dingetjes in waarvan ik denk, 'daar moet een komma tussen' of 'dit woord is hier misschien niet helemaal op z'n plek', maar dat doet geen afbreuk aan de tekst.

Paar kleine puntjes:
- Het zijn geen twijfels wat haar smoren > Het zijn geen twijfels die haar smoren
- De dagen leken eindeloos ondraaglijk > ik zou 'eindeloos' hier niet laten slaan op 'ondraaglijk' maar gewoon zelfstandig gebruiken. Dus: De dagen leken eindeloos, ondraaglijk, maar tegenwoordig ...
- zich laten meedrijven in de snelle stroming van haar lot > zich laten meedrijven op de snelle stroming van haar lot (prachtige zin, trouwens!)

Ik ben zeer benieuwd naar meer schrijfsels van je. Vind je schrijfstijl erg artistiek!
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Floating_Me
Newb
Newb
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2012 22:26

//

Bericht door Floating_Me » 24-09-2012 21:49

Heey Daniël,

Heel erg bedankt voor je positieve kritiek!
Denk dat ik het zeker in de toekomst ga laten meewegen bij het schrijven van nieuwe teksten.
Over die titel, heb je heel erg gelijk in, had er niet echt tijd aan besteed en alles wat bij me opkwam was Engels en de vertaling voelde niet goed.

Zal me ook zo snel mogelijk even voorstellen op het forum!

Plaats reactie