Activiteit

Hier staat alles wat je van tevoren moet weten over het forum
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Activiteit

Bericht door Melona » 11-09-2011 21:28

Ik merk dat ik weer wat meer tijd/zin heb om aan de site te prutsen en actief te lezen (schrijven komt er niet echt van), dus dat wilde ik even melden. Ik hoop het forum weer wat meer leven in te kunnen blazen omdat het tijdens de zomer wat stil lag, en jullie medewerking daarbij is natuurlijk welkom~
Contests en een actief offtopic forum bleken het in het verleden goed te doen bij dit soort problemen ;)

Daarnaast wilde ik even melden dat ik wat python-problemen schijn te hebben (mn GUI start niet op en dat is wel een beetje lastig als ik het programma wil runnen :') herinstalleren helpt niet enzo), dus het archief zal op mijn nieuwe laptop moeten wachten!
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-09-2011 22:21

Ik wilde net vragen wanneer het archief weer eens geupdate werd :P

In mijn geval: sinds de vakantie afgelopen is, check ik WB weer elke dag. Nu wordt er nog weinig gepost, maar ik hoop dat iedereen weer uit z'n 'zomerslaap' ontwaakt :P

Als iedereen weer terugkomt, kunnen we inderdaad wel weer eens een contest organiseren. Lijkt me leuk.

En @ iedereen: post wat je schrijft! Ikzelf ben ook weer aan het schrijven geslagen en probeer elke dag een stukje te posten. Uiteindelijk is dat natuurlijk waar het forum voor opgericht is :)

@Lotte: Wanneer komt je nieuwe laptop (A) :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-09-2011 14:17

heb net een bevestiging gekregen van dell dat de (verwachte) leveringsdatum donderdag is, maar laat m bij m'n ouders brengen dus ik krijg m zelf pas als ik weer thuis ben (vrijdagavond denk ik). dan nog even wat eraan prutsen en nul tijd hebben voor iets anders en files overzetten :P dus ik denk dat ik zaterdag/zondag wel een momentje heb om t archief bij te werken - mits python daar wel werkt
anders moet ik een nieuw programma schrijven of het handmatig doen, en dan duurt het natuurlijk wat langer
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-09-2011 15:09

Wat misschien ook leuk is, is om elkaar korte opdrachten te geven wat schrijven betreft. Ken ik van een ander forum.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 13-09-2011 20:50

ja is inderdaad misschien wel leuk :) vooral ook voor de mensen die zelf niet weten waar ze aan moeten beginnen - zoals ik :P

hoe wil je dat dan precies zien? (of hoe ken je het?)
iemand wil een opdracht en die wordt dan gegeven? of op een andere manier (opdracht voor iedereen ofzo, maar dat lijkt meer op contests)

en die opdrachten, is dat dan 'schrijf een realistisch verhaal dat speelt op een basisschool' (veel zelf invullen) of 'schrijf een verhaal over een kameleon met een hoed die naar een meer gaat en daar zijn grote vijand verslaat' (weinig zelf invullen) ? om maar iets te zeggen :P geef anders een voorbeeld



ennn als meer mensen dit idee leuk vinden, hoe zouden jullie het dan uitgevoerd willen hebben?
- nieuw subforum voor de opdrachten (als er veel animo voor is dan is dit wel een goede optie)
- een sticky in bijvoorbeeld talkative waarin de opdrachten worden gegeven en dat je de uitwerking dan in kort post (lijkt mij op dit moment wel werken - maar dat ligt er maar net aan hoe de opdrachten zijn opgebouwd)
- anders..
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 13-09-2011 20:53

Nieuw subforum zou ik wel vet vinden :P Maar dat hoeft alleen als het vrij populair wordt, anders kan het eventueel ook wel bij Contests of Kort.

Maar ik vind het inderdaad een goed idee! Zelf ben ik al wel weer aan het schrijven, maar voor andere mensen die even niets weten is het misschien een uitkomst.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 13-09-2011 21:21

@Lotte: Het heet; Eend, Eend, Gans.
Bij eend bij je veilig. Bij Gans geef je de persoon boven je een opdracht. In dit geval dus een schrijf opdracht bijvoorbeeld; schrijf over hoe de postduif zijn baan verloor.

En die persoon schrijft dan over hoe verdrietig de duif is, omdat hij is vervangen door de 'gewone' post.

Iets beters kan ik niet verzinnen.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 13-09-2011 21:23

En wie zegt dan 'eend' of 'gans' ?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 13-09-2011 21:26

en waar post je dan die opdracht en de uitwerking? en hoe gaat dat eend eend gans in z'n werking inderdaad? :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 13-09-2011 21:28

Gewoon. Wij. Wij zeggen eend, eend gans. Hoeft niet per se 2x eend en dan gans. Mag ook 3 ganzen of 4 eenden achter elkaar. En de uitwerking kun je dan in het forum posten.

Plaats reactie