Welk boek maakte indruk?

Praat hier (mee) over je favoriete boeken
Plaats reactie
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Welk boek maakte indruk?

Bericht door Melona » 13-11-2012 12:30

Bij mijn Honours cursus moesten we een tijdje terug een essay schrijven over een boek dat indruk op je heeft gemaakt. Het mocht elk boek zijn, en verder moest je gewoon uitleggen waarom het indruk op je maakte.

Maarrr toen we het terugkregen, maakte de docent een opmerking die ik een beetje raar vond (laat het voor nu even in het midden want anders ga je daar op in en dat wil ik juist niet :P).

Daardoor de vraag aan jullie:
Welk(e) boek(en) maakte(n) indruk op je, en -vooral- waarom?

ik hoef natuurlijk geen antwoord in essayformaat :p
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Re: Welk boek maakte indruk?

Bericht door Daniël » 13-11-2012 13:38

Melona schreef: ik hoef natuurlijk geen antwoord in essayformaat :p
dat scheelt alweer :p

Tja, zoveel boeken lees ik eigenlijk niet en die ik wel lees maken meestal ook wel indruk op mij.

De boeken van His Dark Materials van Philip Pullman springen er wel uit, omdat het zo'n unieke mix is van fantasy met theologie, filosofie en natuurkunde.

Verder heb ik voor m'n lijst voor Nederlands een aantal jaar terug een paar boeken van schrijvers als Renate Dorrestein gelezen, waarin soms sprake is van een schokkend familiedrama (in Een Hart van Steen bijvoorbeeld). Nou, dat hakt er soms ook wel aardig op in.

En om de een of andere reden is deze me altijd bij gebleven. Geen idee waarom eigenlijk.

Zijn er vast nog veel meer, maar daar kan ik nu even niet opkomen :]
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Zihuatanejo
Gold Member
Gold Member
Berichten: 972
Lid geworden op: 22-09-2010 13:59

Bericht door Zihuatanejo » 11-05-2013 17:15

For Whom the Bell Tolls. Door Ernest Hemingway. Geweldig boek en zo'n tragisch einde. Maakte zeker indruk.
"At the touch of love, every man becomes a poet."

Plaats reactie