Lievelingsboek.

Praat hier (mee) over je favoriete boeken
Engel
Gold Member
Gold Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 23-11-2009 18:25

Bericht door Engel » 12-05-2010 17:02

Daria schreef:Ben ik hier dan de enigste die dat hele LOTR boek niet gelezen heeft? *Schaamt zich*.. Gauw doen.
Eline, ik ook niet. :)

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-05-2010 17:10

Engel schreef:
Daria schreef:Ben ik hier dan de enigste die dat hele LOTR boek niet gelezen heeft? *Schaamt zich*.. Gauw doen.
Eline, ik ook niet. :)
Ah, okay. Dat scheelt dan al weer xD.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-05-2010 17:31

Ik ben in In de Ban van de Ring begonnen toen ik 8 of 9 was, (ik had het dikste boek uit de kast gezocht, de flaptekst gelezen en toen ben ik er in begonnen XD) maar toen was het toch nog te 'zwaar' qua taalgebruik etc. en ben ik ermee gestopt. M'n vader heeft me toen de Hobbit gegeven, stond al jaren ergens achter in de boekenkast (net als In de Ban van de Ring, drie in één boek) en vanaf dat moment was ik echt fan van zijn wereld ^^

De Hobbit vond ik toen eigenlijk helemaal niet moeilijk, het taalgebruik was wel wat 'net' om het zo te zeggen maar dat deed alleen maar goed aan de sfeer :P Niet te vergeten dat de Hobbit origineel ook als kinderverhaal is geschreven.
Een paar jaar later heb ik alsnog LotR gelezen :> Ook de Silmarillion en Nagelaten Vertellingen heb ik gelezen, maar die waren inderdaad lastig om door te komen (is denk ik vooral omdat het niet echt een verhaal was, maar meer een geschiedenis)
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 12-05-2010 17:53

Ja zo ben ik ook begonnen met Tolkien. Eerst de Hobbit toen de rest.
De Silmarillion is inderdaad een geschiedkundig werk en niet een verhaal zoals de Hobbit of In de Ban van de Ring, maar desondanks heb ik het wel in één ruk uitgelezen. Gewoon omdat het interessant was om de relaties met In de Ban van de Ring te zien en die dingen te weten te komen die daarin niet werden uitgelegd.
Wordt hier dan vooral geschreven in de literaire richting? Dat vind ik wel leuk (:
Het is maar net wat je onder literatuur verstaat, haha ^^
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Blauwig
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 11-05-2010 20:53

Bericht door Blauwig » 12-05-2010 18:10

Ik weet eigenlijk niet wat ik daaronder versta, literatuur is gewoon een bepaald soort boeken. En als ik iets lees weet ik wel of het literair is of niet. Maar zo te zien aan de verhalen hier is het wel redelijk in de literaire richting. In ieder geval leuk om te lezen!
"Ze lachte haar tanden bloot en de zee lachte met haar mee."

Plaats reactie