Een nieuweling betreedt dit forum!

Stel jezelf hier voor als je nieuw bent op het forum :)
DenisePoison
Member
Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11-08-2010 14:15

Een nieuweling betreedt dit forum!

Bericht door DenisePoison » 11-08-2010 14:24

Nou... hoi!

Ik ben Denise, ik ben vijftien jaar, enigskind en kom uit het noordelijk gelegen Alkmaar. Ik zit nog in 3havo en ik ben van plan om na havo Hbo toegepaste psychologie en daarna op universitair niveau nogmaals psychologie met filosofie te studeren. Mijn hobby's zijn voornamelijk schrijven en ik schrijf dan gedichten, verhalen, maar ook songteksten.

Ik ben hier gekomen dankzij iemand van kindertent die dit forum opnoemde. Ik ben hier een beetje wezen kijken, maar heb nooit het lef gehad me daadwerkelijk te registreren. Dit komt omdat ik zeer onzeker ben over mijn capaciteiten als schrijver en vooral als dichteres.
Ik schrijf vooral fantasy verhalen, maar ben bezig om een doorbraak te maken met een zelfgeschreven boek vanuit het oogpunt van een jongen met suicidale gedachten.

Ik hoop hier vooral opbouwende kritiek te ontvangen en te ontdekken of ik over de talenten beschik om naast psychologe ook schrijfster te worden.

Als er vragen zijn, laat het me dan weten. Ik zal vereerd zijn ze te mogen beantwoorden. (:

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 11-08-2010 14:36

Hey Denise, welkom! Je hebt je toekomstplannen al goed uitgedacht zie ik.

En een goede keuze om je te registreren, er zijn hier alleen maar aardige mensen met goede, opbouwende kritiek. ;-)

Veel plezier en succes met schrijven!
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-08-2010 15:23

Jup, je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je wordt afgekraakt of zo :wink: Je krijgt alleen opbouwende kritiek waar je ook nog eens wat aan hebt (denk ik :P) zoals Segia al zei :)

Aparte keuze om dan geen fantasy verhaal te schrijven om mee 'door te breken' als je dat voornamelijk schrijft. Maar ik ben benieuwd naar je verhalen!

Welkom anyway :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Bericht door Jubelein » 11-08-2010 15:26

Heey
Maak je geen zorgen hoor, je bent nooit slechter dan ik:p dus welkom :')
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-08-2010 15:36

Wat heb jij toch een hoge dunk van jezelf, Juub- eh Marjo :P

Ik hoop dat jij (@Denise) een blijvertje bent want veel leden posten hun verhaal en zien we vervolgens nooit meer terug...
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

DenisePoison
Member
Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11-08-2010 14:15

Bericht door DenisePoison » 11-08-2010 15:39

Daniël schreef:Jup, je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je wordt afgekraakt of zo :wink: Je krijgt alleen opbouwende kritiek waar je ook nog eens wat aan hebt (denk ik :P) zoals Segia al zei :)

Aparte keuze om dan geen fantasy verhaal te schrijven om mee 'door te breken' als je dat voornamelijk schrijft. Maar ik ben benieuwd naar je verhalen!

Welkom anyway :)
Ja, opzich is dat wel een hele vreemde wending. Het punt erachter is dat ik al jaren met het verhaal over de jongen in mijn hoofd loop, ik heb alles al redelijk uitgedacht (qua verloop van het verhaal). Maar omdat ik daar niet mee durfde te beginnen, ben ik fantasy gaan schrijven, omdat het daarmee niet uitmaakt wat je schrijft. Of nou, ja. Alles kan kloppen in een fantasiewereld, vandaar. (:

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-08-2010 15:42

Ah zo oké. Tja, als je dat verhaal al zo lang in je hoofd hebt dan moet je er zeker iets mee doen ja. Goed dat je de verhaallijn al grotendeels hebt bedacht, dan kom je tenminste niet voor verassingen te staan.

Maar vergis je niet met fantasy :P Juist omdat alles kan moet het wel in zekere zin 'geloofwaardig' over komen. Als je snapt wat ik bedoel :wink:
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Bericht door Jubelein » 11-08-2010 15:52

Daniël schreef:Wat heb jij toch een hoge dunk van jezelf, Juub- eh Marjo :P
Haha, kom op. Jij vond Dromen voor je leven verschrikkelijk xD
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-08-2010 15:55

Ehm, nou verschrikkelijk is een groot woord. Ik heb hier heus wel slechtere verhalen gezien. Het waren eigenlijk maar een paar dingetjes waar ik me aan stoorde hoor. Als je je stijl daar gewoon op aanpast. Maar serieus, je bent toch 15 of zo? Ik bedoel, wat ik twee jaar geleden allemaal opschreef was ook niet geweldig hoor :P (Ben al tevredener met wat ik nu schrijf, maar denk dat het nog wel beter kan. Althans, dat weet ik wel zeker).
Maar offtopic.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

DenisePoison
Member
Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 11-08-2010 14:15

Bericht door DenisePoison » 11-08-2010 15:57

Daniël schreef: Maar vergis je niet met fantasy :P Juist omdat alles kan moet het wel in zekere zin 'geloofwaardig' over komen. Als je snapt wat ik bedoel :wink:
Dat snap ik, het is ook niet zo dat mijn hoofdpersoon een burger king tegenkomt als hij door een heel mythisch en mysterieus bos loopt. xD

Ik breng het meestal wel geloofwaardig, denk ik.



Ik heb net een gedicht gepost. ='D
+ Ik ga vanavond maar eens een verhaal posten. ='D

Plaats reactie