Brave New Books

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Plaats reactie
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Brave New Books

Bericht door Melona » 28-06-2013 12:40

Ik kreeg een mailtje van bol.com over Brave New Books. Daar kan je je eigen boek gratis uitgeven via bol (in papiervorm of e-book). Als je er een verkoopt krijg je royalty's.

Op papiervorm is het printing on demand, dus er wordt geen oplage gedrukt ofzo.
Denk dat je verder zelf moet zorgen voor de reclame :P

Weet niet precies hoe het allemaal in z'n werk gaat, maar het lijkt een simpele stap! Weet alleen niet of je hetzelfde boek dan ook nog bij een serieuze uitgeverij zou kunnen publishen, maar misschien kan je je hierop richten als dat niet lukt :)


http://www.bravenewbooks.nl/
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-06-2013 20:16

Klinkt interessant... mits je bereid bent zelf je boek te promoten inderdaad en dat is nou net het gedeelte dat ik aan een uitgever zou willen overlaten. Verder denk ik ook dat je boek op bol.com zal verdrinken tussen vele honderden andere boeken die dan on-demand worden gedrukt. En aangezien Jan en alleman zijn boek dus op bol.com kan aanbieden, zal de kwaliteit van het gemiddelde boek wel om te huilen zijn.

Ik denk dan ook dat dit niet de uitgeefmethode is die mijn eerste voorkeur verdient :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-06-2013 22:43

Ik las het ook. Ik heb ook zo mijn twijfels. Het idee is leuk, maar ik vraag me af of het goed verkocht zal worden op die manier.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 30-06-2013 08:37

Ik denk dat het vooral iets is om te overwegen als je je boek boven de rest uit kan laten steken. Dat betekent dan vooral de kaft er professioneel uit laten zien. Dan moet je nog wel een manier verzinnen om er goedkoop reclame voor te maken, maar met een mooie kaft is de kans een stuk groter dat mensen het niet gelijk negeren.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 03-07-2013 23:55

Het alleen al zelf moeten aandragen van een professioneel ogende omslag kost al een klein fortuin denk ik. Las op een ander schrijversforum dat veel uitgevers gewoon stock images gebruiken en dat het dus geregeld voorkomt dat boeken (haast) exact dezelfde omslag hebben als andere, buitenlandse boeken. Als zelfs een uitgever het al te duur vindt om een unieke omslag te laten maken, kun je je wel voorstellen dat het voor een particulier helemaal peperduur moet zijn...
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 04-07-2013 10:32

^^ Was me al eens opgevallen. Dacht ik een boek te zien, dat ik leuk vond. En het was goedkoop, dus ik wilde het kopen, was het een ander boek.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 05-07-2013 00:37

Daniël schreef:Als zelfs een uitgever het al te duur vindt om een unieke omslag te laten maken, kun je je wel voorstellen dat het voor een particulier helemaal peperduur moet zijn...
Echt pro natuurlijk wel. Maar het helpt misschien al genoeg als je het laat doen door een getalenteerde amateur in je kenniskring. Want als je iemand zo ver krijgt om het voor een vriendenprijsje (of zelfs gratis) te maken, ben je er geen fortuin aan kwijt en steek je toch met kop en schouders boven de massa's zelfgepubliceerde boeken uit waarbij de schrijver zelf met Photoshop in een kwartiertje de cover in elkaar heeft geflanst.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 05-07-2013 00:40

De Rolling Stones hebben hun logo (met de tong) ook voor een prikkie laten tekenen :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daisy'
Member
Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-05-2013 09:45

Bericht door Daisy' » 11-08-2013 18:21

Ik heb ook even gekeken maar het lijkt me niks. Het wordt verder niet gelezen ofzo en gewoon zonder te verbeteren of iets dergelijks gewoon uitgegeven. Zelf heb ik dan een betere site om gratis boeken uit te geven:

http://www.boekscout-yo.nl/?gclid=COqsi ... tAoduUsAQQ

Daar kan je als je onder de 16 bent je boek opsturen en dan krijg je je eigen boek thuis gestuurd. Ik ga nog even kijken of ik dat ga doen en moet even uitzoeken hoe het dan zit met de rechten van je boek, want ik wil niet dat die uitgever dan alle rechten van mijn boek heeft. Maa als je boek uitgekozen wordt om uit te geven dan worden je ouder gebeld, dat vind ik dan een beetje een nadeel, maar daar kan ik mee leven. En je hebt ook nog iets voor boven de 16. Dan kan je ook je boeken uitgeven in eigen beheer ofzo. Dat weet ik niet precies en heb me verder ook niet in verdiept omdat ik zelf nog geen 16 ben haha. Er staat op die site wel een link naar die site van 16+.

Nja, ik weet ook niet of het heel professioneel enzo is. Er staan weldingen met drie uitroeptekens, wat ik persoonlijk niet heel professioneel vind . Ik ga het nog even verder uitzoeken haha, als mijn boek af is xd. Ik werk nu naar het einde toe ;p

Doeeeghx'
Carpe Diem ^.^

Plaats reactie