Het doel van de mensheid

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Plaats reactie
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Het doel van de mensheid

Bericht door Daniël » 13-05-2012 23:18

Ik zit met een probleem, aangaande het boek waar ik mee bezig ben (Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde) en ik hoop dat te kunnen oplossen door een vraag aan jullie te stellen:

Wat is het nut van de mensheid in een wereld, waarin een oorlog wordt uitgevochten tussen elfen en Fangar (de vijand). Waarom zijn de mensen geschapen?

Context: de elfen waren geschapen om de Imloth, het eerstgeboren ras op aarde, te beschermen tegen Fangar. De mensen worden geschapen op het moment dat Fangar is ontsnapt uit zijn gevangenis in de hemellanden en is teruggekeerd naar de aarde om de oorlog te hervatten.

Hoop dat jullie wat ideeën hebben! Noem maar gewoon wat in je op komt. Misschien kan ik er inspiratie uithalen.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 14-05-2012 12:59

Door wie zijn de mensen geschapen?

Misschien kan je zoiets zeggen dat de mensen een minder ingewikkeld ras waren dan de elfen, zodat er snel een groot leger gemaakt kon worden ofzo
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 14-05-2012 13:26

Het eerste waar ik op kwam was dit: Eomë (die ook de Imloth en de elfen had geschapen) maakt de mensen om de legers van de elfen mee aan te vullen. Fangar maakt namelijk ook non-stop nieuwe legers met zijn scheppingspenseel. Maar om de mensen een lang en pijnlijk leven, zoals de elfen, te besparen, schenkt ze hen de sterfelijkheid.

Alleen heb ik dan nog een reden nodig waarom de mensen in het zuiden van de wereld zijn ontstaan en niet in Telquiliën. Want ik wil dat ze door de loop van de eeuwen heen zich over de wereld verspreiden en dat een deel maar in Telquiliën aan komt.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Zihuatanejo
Gold Member
Gold Member
Berichten: 972
Lid geworden op: 22-09-2010 13:59

Bericht door Zihuatanejo » 14-05-2012 17:40

Mensen worden in de Germaanse mythologie grotendeels gebruikt om het walhalla te voorzien van heilige geitenmelk, waardoor de goden blijven leven. Ook wel ambrosia. (dit klinkt enigszins flauwtjes)

Je zou dit kunnen ombuigen naar het idee dat 'de goede kant' de levenskracht en fantasie van de mensen gebruikt om haar eigen kracht te vermenigvuldigen.

Zo gebruikte de Vanir die Fenrir de wolf versloeg in het Ragnarök ook de kracht van de mensen (in de vorm van schoenenleer) om het kwaad van Fenrir te verslaan.

Zo zou Thor de waarheid die de mensen spreken gebruiken om Mjölnir sterker te maken tegen het eeuwig bedreigende gif van Jormungandr, de Wereldslang.

Je moet ervan uitgaan dat de meeste goden enkel archetypes zijn. Geschapen uit het idee dat ze enkel de god zijn van EEN ding, en niet meer. Als ze 'sterker' willen worden, moeten ze iets hebben van andere goden. Dit kunnen ze echter niet direct van die goden krijgen, dus daarom draaien ze naar de mensen.

Denk aan Zeus met zijn duizenden escapades met halfgoden en mensen.

De zonen van Börr die de eerste Golems maken opdat ze als een evenwicht in de Ýgdrasill kunnen bewerkstellen: Een soort bufferzone tussen het ijzige noorden van de reuzen (Nilfheim), Het walhalla van de Aesir boven, Het Müspellheimr van Sutr in het Verbrande Zuiden, etc. en daarna via de mensen dingen leren / bezitten van andere goden (denk aan de nibelungenring)

Ook zouden de mensen, vooral de priesters, die als een directe verbinding zouden kunnen voorstellen met het hogere, een vorm van verbinding kunnen vormen met de goden. Zij zouden door middel van gemeende offers een speciaal attribuut kunnen toedienen aan de desbetreffende god.

(Zeus = Stier), (Hödur & Baldür = Maretakken) etc.

Genoeg informatie? :)
"At the touch of love, every man becomes a poet."

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 14-05-2012 18:20

Haha, jij weet er veel van zeg :P

Alleen vrees ik dat ik het niet voor mijn eigen verhaal kan gebruiken. Er zijn namelijk niet zoveel goden in mijn verhaal en de goden die er zijn, zijn tamelijk machtig.

Hoewel ik dat van die levenskracht en fantasie misschien wel kan gebruiken.

Thanx iig!
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 14-05-2012 18:42

de mensen zijn in het zuiden ontstaan omdat ze daar een eigen plek zouden hebben, maar door hun aard zijn ze zich daarna nog gaan verspreiden

ik zeg ook maar wat he :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-05-2012 00:04

Melona schreef:de mensen zijn in het zuiden ontstaan omdat ze daar een eigen plek zouden hebben, maar door hun aard zijn ze zich daarna nog gaan verspreiden

ik zeg ook maar wat he :P
Ja maakt niet uit! Ik zei ook: roep alles maar wat in je op komt!

Ik kan dit wel gebruiken. De mensen zijn in het zuiden ontstaan omdat elk ras eerst aan de aarde moet wennen en haar moet leren begrijpen (dat heb ik ook al eerder in het verhaal vermeld). Daarna zullen de mensen zich vanzelf over de aarde verspreiden vanwege hun aard, of iets dergelijks.

Ik moet er nog eens goed over nadenken :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 16-05-2012 11:42

Daniël schreef:Daarna zullen de mensen zich vanzelf over de aarde verspreiden vanwege hun aard, of iets dergelijks.
Dat doet me gek genoeg denken aan Doctor Who, waar mensen (in onze toekomst) een soort van intergalactische konijnen worden, en dat ze overal terecht komen.[/quote]
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 16-05-2012 12:01

Robin schreef:
Daniël schreef:Daarna zullen de mensen zich vanzelf over de aarde verspreiden vanwege hun aard, of iets dergelijks.
Dat doet me gek genoeg denken aan Doctor Who, waar mensen (in onze toekomst) een soort van intergalactische konijnen worden, en dat ze overal terecht komen.
Dafuq I just read :P?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 16-05-2012 22:33

Yes, ik ben er uit! Het wordt een mysterieus en magisch verhaal. Als ik het af heb kan ik hier wel een deeltje van posten.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie