Dik of dun?

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Plaats reactie
Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Dik of dun?

Bericht door Daria » 16-03-2012 16:57

Na een opmerking op school besloot ik dit topic te maken. Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Wanneer vinden jullie een boek dik? Ik moet voor Nederlands bijvoorbeeld een boek lezen waarvan veel van mijn klasgenoten zeggen dat het een erg dik boek is. Toen zei ik "Dik? Het is maar 300 pagina's" (312 om precies te zijn).. Heb er daarna maar niks meer over gezegd, maar nu vroeg ik me dus af wanneer jullie een boek als dik beschouwen.

En wat lezen jullie liever? Dikke of dunne boeken?
Of houden jullie van afwisseling?

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 16-03-2012 22:31

Als liefhebber van fantasy-boeken kan ik zeggen dat ik een boek van 300 pagina's absoluut niet dik vind. Ik denk dat zeker 90 procent van de romans of gewoon literatuur zeker aan 300 pagina's komen. Dat is gewoon een gemiddelde lijkt me.

De meeste fantasy-boeken die ik lees lopen tegen de 600, 700 pagina's aan. Dat vind ik dik. 300 tot 500 is gewoon gemiddeld.

En ik heb verder niet een voorkeur voor dunne of dikke boeken. Gaat me meer om de inhoud ;) Een goed boek van 100 pagina's lees ik net zo graag als een goed boek van 600 pagina's. Alleen met dikke boeken of lange series vind ik het leuk dat je dan echt helemaal in het verhaal gaat zitten en ook als je het uit hebt, dat je dan echt zoiets hebt van: 'goh, dat was me een epische sage zeg.' Dat heb je met een dun boek niet zo snel.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie