Wat wil je nog schrijven?

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Wat wil je nog schrijven?

Bericht door Daria » 14-03-2011 10:32

Wat wil jij nou nog heel graag schrijven?
Vertel het hier.

Reginald
Sexy Member
Sexy Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 29-06-2010 00:46

Bericht door Reginald » 14-03-2011 16:38

er zijn nog een paar dingen die ik nog graag wil schrijven:

- Mijn eigen variant op Waiting for Godot. Het eerste korte verhaal wat ik ooit geschreven heb is eigenlijk geschreven met dat doel voor ogen, maar ik denk dat ik het beter kan. Mijn eerste poging was leuk qua stijl, maar handelde niet echt over verveling en geduld zoals ik eigenlijk wilde

- Een filmscript. Het liefst in de richting van surrealisme, absurdisme, of magisch realisme. Dit gaat mijn project voor de zomervakantie worden, omdat de film commitee nog geen project heeft voor volgend semester

- Een lang verhaal, of op zijn minst een novella. Korte verhalen zijn mijn geprefereerde vorm, maar met een langer verhaal kun je toch een grotere diepgang en rijkdom bereiken, wat ik graag zou kunnen

- een filosofische verhandeling. Het probleem is dat ik daar mijn ideeen eerst voor zal moeten catagoriseren en uitwerken, iets wat ik nog bijna nooit echt gedaan heb en wat dus lastig voor mij is

ik heb nog wel meer ideeen, maar dit zijn mijn ambities voor de korte termijn (lees: jaar of 5)

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 14-03-2011 17:55

Ik wil me eigenlijk eerst erop richten om de verhalen waar ik ooit aan begonnen was af te schrijven, in volgorde van prioriteit eerst Het meisje van maandag en dan Versus. En aan het eind van mijn leven als ik er tijd voor heb ga ik mijn epos herschrijven :) en afmaken.

Verder zou ik ooit nog wel eens een science-fiction verhaal willen schrijven met religieuze elementen erin, lijkt me leuk.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 14-03-2011 18:17

Ik wil ook eerst Sigil afmaken, maar een andere ideeën waar ik mee speel zijn:
  • Een script voor theater of film. Dat vond ik in het verleden erg leuk, dus dat wil ik in de toekomst weer doen.
  • Iets episch. En daarmee bedoel ik niet episch in de zin van The Lord of The Rings, of episch zoals het bij Nederlands gebruikt wordt (oftewel verhalende fictie). Nee, ik bedoel dat ik een wereld wil scheppen tjokvol met personages en plekken en dingen en details. Helaas kost dat nogal veel tijd en moeite.
  • Ook ben ik de laatste tijd gefascineerd door het fenomeen fanfictie. Er zijn een aantal concepten waar ik in mijn hoofd mee zit te spelen.[/list:u]
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Reginald
Sexy Member
Sexy Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 29-06-2010 00:46

Bericht door Reginald » 14-03-2011 18:52

hmm. ik moet zeggen dat ik altijd een beetje neergekeken heb op fanfictie, maar ik heb nog nooit met een voorstander er over gesproken. Dus Robin, wat vind je precies fascinerend aan fanfiction?

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 14-03-2011 18:54

Mijn lijstje:
  • Een boek dat zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. Niet op het front, maar bij de mensen die erin leven. Iets romantisch.
  • Een fantasy verhaal/serie. Liefst eentje die net zo populair gaat worden als Harry Potter en Twilight
  • Een biografie lijkt me ook erg leuk om te doen. [/list:u]

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 14-03-2011 19:24

Reginald schreef:hmm. ik moet zeggen dat ik altijd een beetje neergekeken heb op fanfictie, maar ik heb nog nooit met een voorstander er over gesproken. Dus Robin, wat vind je precies fascinerend aan fanfiction?
Dat had ik ook, en een hoop fanfictie is ook rotzooi, maar er zitten wel juweeltjes tussen. Bovendien is fanfictie interessant omdat je gebruik maakt van een "bestaand universum", zogezegd, waardoor je lezerspubliek waarschijnlijk al bekend is daarmee en je je kan concentreren op het uitbreiden ervan, in plaats van iets vanaf de grond op te moeten bouwen.

Ik weet niet of jullie de website TV Tropes kennen, maar dat is zeg maar de Wikipedia van de fictie. Het beschrijft werken (verhalen, films, tv-series, sprookjes, je kan het zo gek niet bedenken) en tradities, clichés en concepten.

Daar hebben ze onder andere ook iets over fanfictie. Twee (gerelateerde) fanfics in bijzonder vind ik interessant: Harry Potter and the Methods of Rationality en Luminosity (van Twilight). Ze hebben ongeveer hetzelfde idee: de hoofdpersoon is een rationalist, die kritisch is ten opzichte van wat hij/zij zelf gelooft en al snel lijken de verhalen in de verte meer op het oorspronkelijke materiaal. Het helpt dat ze beide uiterst goed geschreven zijn en ook nog eens uiterst geestig.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 14-03-2011 19:26

Euhm ik zou graag nog.....

* Ooit een lang verhaal schrijven, wat ik daadwerkelijk afschrijf :p
* Dat bovenstaande en dan het liefste een verhaal wat echt ergens over gaat, een roman ofzo.
* Een knallend verhaal over hoeveel trauma's je kunt overhouden aan engels :shock: in combinatie met faalangst (A)
* Een verhaal dat gepubliceerd gaat worden en wordt erkent als geniaal meesterwerk xD (ja, naar iets streven wat onbereikbaar is, ik weet het :P)
Arrogant, like yeah! (h)

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 14-03-2011 21:50

Robin schreef:
  • Iets episch. En daarmee bedoel ik niet episch in de zin van The Lord of The Rings, of episch zoals het bij Nederlands gebruikt wordt (oftewel verhalende fictie). Nee, ik bedoel dat ik een wereld wil scheppen tjokvol met personages en plekken en dingen en details. Helaas kost dat nogal veel tijd en moeite.
    [/list:u]
En dat komt niet neer op iets als Lord of the Rings :P?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 15-03-2011 07:43

Daniël schreef:En dat komt niet neer op iets als Lord of the Rings :P?
Dat is waar, maar dat is niet het eerste waar ik aan denk als ik zeg "episch in de zin van LOTR". ;)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie