Inspiratie

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Inspiratie

Bericht door Melona » 18-03-2010 21:11

Waar haal jij je inspiratie vandaan? En op wat voor momenten schiet je vaak iets te binnen?
Vraag ik me af :]
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 18-03-2010 21:16

Inspiratie krijg ik altijd op de meest rare momenten.
Als ik bijvoorbeeld een proefwerk aan het maken ben (helaas kan ik het dan moeilijk ergens opschrijven). Al hoewel dat de laatste tijd niet echt meer gebeurd is aangezien ik al zat te stressen over het proefwerk zelf xD. Daarnaast ook als ik bijvoorbeeld een lied hoor of in gesprek ben met mensen ergens over. Maar ook door dingen die ik zelf meemaak.

Ik krijg vaak inspiratie als ik in bed lig of als ik een beetje zit te dagdromen tijdens de les (als ik weer eens onopvallend uit het raam staar).
Laatst had ik nog inspiratie tijdens de gymles.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 18-03-2010 21:17

Heel vervelende momenten: net voor ik ga slapen :)

Of op vakanties: dan ga ik er meestal echt voor zitten, in de zon of zo :P, met een kladblok en vulpen, en dan begin ik gewoon een plot uit te denken, personages en hun karakteromschrijvingen te maken en landkaarten te tekenen.

Veel inspiratie haal ik eerlijk gezegd uit de games die ik speel (in beperkte mate), andere fantasyboeken en bepaalde films.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 18-03-2010 21:22

Tijdstippen: op de fiets/in de bus/vlak voor het slapen - lastige momenten dus ook
Ik denk dat dat gewoon komt doordat ik dan tot rust kom, en even nergens anders bezig mee kán zijn. Waarschijnlijk is dat wel bij meer mensen zo

Oorzaak: eigen leven, natuur, omgeving (wat mensen/dingen aan het doen zijn), muziek, films
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Engel
Gold Member
Gold Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 23-11-2009 18:25

Bericht door Engel » 19-03-2010 21:44

Vooral op de momenten dat ik me niet goed voel. Schrijven is een uitlaatklep voor me. Ik heb veel meegemaakt. Schrijven was de oplossing om te uitten. Al schrijf ik ook over onderwerpen waar ik zelf niets mee te maken heb, maar wel belangrijk vind. Een heerlijke lentedag bijvoorbeeld, kan me ook aan het schrijven zetten. Of een gebeurtenis die de wereld aan gaat.

xRosesInTheNight
Silver Member
Silver Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 19-11-2009 20:22

Bericht door xRosesInTheNight » 19-03-2010 21:49

Ik herken me wel in jou Sanne. Schrijven op moment dat ik denk dat ik een dagje even door wil spoelen, dat geeft me vaak inspiratie. Maar hele blije gebeurtenissen en leuke dingen waardoor ik de hele dag lach geven me ook altijd inspiratiekicks. Daarnaast helpt surfen op graphicsites zoals tumblr en weheartit.com (intypen:writing) me wel eens. Het meeste zit toch net in de momenten die de anderen niet oppikken maar die bij mij in m'n geheugen blijven hangen. Dat heb ik ook met boeken. Sommige onbenullige details onthoud ik gewoon, zinsopbouw etc. en dan kan ik het zo na vertellen, simpelweg omdat het inspireert.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 19-03-2010 21:57

dat laatste, dat heb ik ook
dat ik dingen onthoud die anderen niet onthouden, als ik dan vertel van "oh en dat, weet je dat nog? dat was echt vet!" dan hebben ze echt zoiets van "nee? :?" XD
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 19-03-2010 21:59

Inspiratie krijg ik vooral als ik me happy voel. Dan raken mijn gedachten in een stroomversnelling, en bedenk ik het ene na het andere.

Als ik me erg slecht voel, kan ik juist helemaal niets schrijven, dan heb ik daar geen puf voor.

Dagboek-achtige stukken, zoals persoonlijke blogs of columns, schrijf ik het liefst direct na de gebeurtenis, ook al moet ik tot vier uur 's nachts opblijven om het allemaal in te typen. (Vooral goed te zien op m'n Hyves ;))

(Doet me eraan denken: ik heb nog steeds niets geschreven over het meelopen... misschien is het een idee dat hier te crossposten.)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 19-03-2010 23:30

Stemmingen hebben bij mij eigenlijk niet echt te maken of ik wil schrijven of niet. Ja, soms, juist als je een bad day hebt vind ik het dan wel ontspannend om even iets te schrijven over een compleet andere wereld.

Soms surf ik ook gewoon op internet, google op 'fantasy' of zo en dan krijg je soms hele mooie resultaten van fantasieplaatjes, waar je dan een verhaal bij kunt verzinnen of die ik kan gebruiken voor een plaats in m'n eigen boek.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 20-03-2010 12:17

Engel schreef:Vooral op de momenten dat ik me niet goed voel. Schrijven is een uitlaatklep voor me. Ik heb veel meegemaakt. Schrijven was de oplossing om te uitten. Al schrijf ik ook over onderwerpen waar ik zelf niets mee te maken heb, maar wel belangrijk vind. Een heerlijke lentedag bijvoorbeeld, kan me ook aan het schrijven zetten. Of een gebeurtenis die de wereld aan gaat.
Ik schrijf ook heel veel van me af. Eigenlijk alles. Schrijven is als therapie voor me.


Maar ik ga vanmiddag voor een week naar Polen.
Ik denk dat ik daar ook wel flink wat inspiratie op zal doen.

Plaats reactie