Hoe begon jij met schrijven?

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
TheFirstDayOfSpring
Member
Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-03-2010 18:11

Bericht door TheFirstDayOfSpring » 09-04-2010 15:33

Uhm...
Volgens mij ben ik begonnen met een verhaaltje over een huis waar het spookte...
Toen was ik 10?

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 09-04-2010 15:52

Ja dat is natuurlijk een onderwerp wat ook in de fantasie van kinderen ligt. Mijn vierde verhaal ging daar ook over :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Issun
Member
Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 20-05-2010 21:05

Bericht door Issun » 26-05-2010 21:40

Ik begon toen ik 8 was of zo. Eén van de eerste verhaaltjes die ik toen schreef was een verhaal over een man die zinkt met zijn schip en dan ronddrijft op een vat. Hij drijft helemaal naar huis en dan is er een feest om te vieren dat hij het heeft overleefd. Maar iemand stoot het vat om en dan springt hij er achteraan en verdrinkt hij.
Nog best een mooi verhaal ook, voor een jochie van 8. \o/
Verder probeerde ik een soort De Hobbit 2 te schrijven omdat ik gefascineerd was door de gebieden op de kaart van LOTR waar het verhaal zich NIET afspeelde. xD Dus ik liet de personages in sneltreinvaart door al die andere gebieden heengaan. :P

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 26-05-2010 21:46

Ik heb ehm.. Een kabouter verhaal geschreven, haha :P. Als eerste verhaal ^^. En toen begon ik met gedichten, alleen het werd uiteindelijk korte verhalen en nu voor het eerst lange. En dat was het zo ongeveer, haha
Arrogant, like yeah! (h)

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-05-2010 23:50

Verder probeerde ik een soort De Hobbit 2 te schrijven omdat ik gefascineerd was door de gebieden op de kaart van LOTR waar het verhaal zich NIET afspeelde. xD
De gebieden op de kaart - die voorin de Hobbit staat - zijn bijna allemaal bezocht door de hoofdpersonen. Ik kreeg eigenlijk altijd het idee dat er bijna geen plek was waar ze niet waren geweest :P Ben nu te lui om die kaart er bij te halen, maar het Demsterwold is natuurlijk heel groot :P
Volgens mij is die kaart alleen Eriador. Of bedoel je de grotere kaart die in In de Ban van de Ring staat?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 27-05-2010 00:20

Volgens mij heeft hij het over de grote kaart :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 27-05-2010 00:31

Dan heb ik niets gezegd :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 29-09-2010 16:02

Schrijven doe ik niet eens zo lang. Ik denk dat ik daar twee jaar geleden mee ben begonnen en dan niet eens zo regelmatig. Vooral fantasylezen doe ik al vanaf.. wel, vanaf dat ik het kon ^^. Vind het dan vaak ook erg leuk om de stukken van anderen te lezen :)
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Eefje258
Newb
Newb
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-06-2011 16:53

Bericht door Eefje258 » 21-06-2011 17:19

Tokio Hotel? Ik lees dat hier en ik dacht 'haha, ik ben dan toch ni alleen'. Ik was vroeger ook fan :$
Nu niet meer, maar kan er nog steeds niet tegen als th-haters er iets over zeggen. :P

En over dat schrijven...
Ik begon met verhalen met mezelf als middelpunt op mijn 8ste geloof ik. Het was zeer voorspelbaar.
Zwart en wit paard en een hond enz.
Echt een typisch kinderverhaaltje waar ik van droomde.
Dan begon ik met songteksten schrijven voor euro-song-for-kids (weet ni hoe da geschreven wordt).
Ik wou dolgraag meedoen met een vriendin, maaar het is nooit opgenomen geweest.
Daarna begon ik met projecten (echte schrijfsels), maar nooit afgemaakt.
Voor mijn eerste liefde op 11 jaar bleef ik maar gedichten schrijven en niet allemaal rooskleurig. :oops:
Dan was ik zot van Harry Potter en de Twilight-saga, waardoor ik ook zo'n verhaal schreef.
Maar eenmaal dat ik doorhad van dit is niet origineel en niet uit mijn hart dan stopte ik ermee.
03 maart 2010 kwam dan mijn echte verslaving nl Loin Wolfslove...
Mijn hoofd barst van hem en zijn wereld.
Het moet gewoon op papier, maar ik zit dus met een writers block of gewoon met veel tijd tekort. :?
Kan nu nog maar over 1 ding schrijven en dat is over hem, ben nu aan p. 90 ongeveer.
Hoe het verder gaat met mijn schrijfsel weet ik niet, maar ik hoop echt dat het deze keer de goede keer is. :)
'Fail. Try again. Fail better.'

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 21-06-2011 19:06

Loin Wolfslove? Wat is dat?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie