Hoe begon jij met schrijven?

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 23-03-2010 16:11

Melona schreef:ik kreeg bij het woord 'Polen' alleen al inspiratie over dingen met sneeuw, hoge statische huizen en grote bruggen :P
al weet ik totaal niet of dat klopt met Polen, ben er nog nooit geweest xD
Haha. Qua klimaat hoort Polen kouder te zijn dan Nederland. 2 dagen voordat ik hier was lag er ook een ontzettend dik pak sneeuw. Maar het is hier (sinds ik hier ben.. En dat is sinds zaterdag) echt ontzettend warm. Echt overal heb ik het ontzettend benauwd. Het is wel vervelend dat je hier geen water zo uit de kraan kan drinken. Je kunt dus nergens zo je flesje vullen of gewoon even onder de kraan hangen xD.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 23-03-2010 17:51

Dat kan ook echt nergens ter wereld, behalve in Nederland (en België / Luxemburg, Duitsland of zo, en misschien Scandinavische landen) :)

Dat is toch wel het grootste pluspunt om in Nederland te wonen :roll:
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 02-04-2010 13:44

Ik weet trouwens nog precies hoe het 1e verhaal ging dat ik opschreef. Ik was 6 of 7 of zo.. En hij was we 4 zinnen lang! En had er 4 pagina's bij gemaakt. Op elke pagina stond een tekening en een zinnetje van dat verhaal. Ik kan hem nog steeds dromen xD.

Mijn lerares vond hem trouwens zielig (ging over een vis die doodging.. En hij was best droog eigenlijk).

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 02-04-2010 13:50

aw D:

het eerste verhaaltje wat ik me kan herinneren ging over een koe die kon springen en daardoor werd afgestoten door de rest van de koeien :P en zo kwam hij ook nog wat andere dieren tegen die hetzelfde probleem hadden (maar dan niet met springen) en zo vormden ze samen een groepje :3 en alles kwam op het eind weer goed omdat iedereen uit het groepje een kudde dieren tegenkwam die hetzelfde waren als hij/zij ^_^

ik kan me ook nog een andere herinneren over een meisje dat in Nederland woont omdat ze is gevlucht uit een land met oorlog, en daarom wordt ze soms een beetje gepest maar meestal niet \o/ maar volgens mij was die van die koe eerder :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 02-04-2010 14:28

Haha, bij jullie gaat het tenminste nog ergens over :P Mijn eerste verhaal (was toen 7 of 8 jaar denk ik :P) ging over een jongen in een stad en toen kwam er een tornado en die blies de hele stad weg, inclusief al het geld van de rijkste man van die stad. En toen de tornado voorbij was gegaan, toen was de stad weg en waren de stedelingen in een verlaten dorp beland. En de rest van de twintig pagina's in zo'n schriftje waarin tien regels staan of zo heb ik gevuld met een chaotische reeks gebeurtenissen waarbij die jongen telkens één munt van het geld van de rijke man terug vind :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Engel
Gold Member
Gold Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 23-11-2009 18:25

Bericht door Engel » 02-04-2010 14:35

Ik was helemaal gek op schrijven, vroeger ook al. Mijn 1e verhaaltjes waren vooral brieven naar mijn oma. Van die briefjes waarin je precies on lezen wat ik precies had geleerd in groep 3.

Maar later was ik verzot op het schrijven over een tweeling. Koen en Anne. Ik weet nog dat ze allemaal avonturen beleefde en dan vooral in een klas. Met ene meester Otto. Er gebeurde allemaal gekke dingen in. Koen was trouwens wat ouder als Anne.

Zelfs toen ik naar de middelbare ging heb ik een laatste verhaal geschreven over dat ze naar de brugklas gingen. Koen een hoger niveau als Anne.
Werkelijk geweldig als ik eraan terug denk.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 02-04-2010 15:43

Haha.
Ze riepen bij mij ook altijd al dat ik ooit schrijfster of journaliste zou worden en ze hebben nog gelijk gehad ook. Dit is altijd al geweest wat ik wilde.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 02-04-2010 16:37

Engel schreef:Koen was trouwens wat ouder als Anne.
Wat een maffe tweeling dan. :P

Een van mijn eerste verhalen ging ook over een tweeling, Nic en Fleur (gebaseerd op een tweeling die ik kende, alleen was het Nick en zijn broer). Het verhaal heette De Geitenwagen. Dat was een soort kar, voorgetrokken door geiten. Ze hadden die van hun ouders meegenomen. Al snel kwamen de problemen en ontmoetten ze onder andere een roversbende die de geitenwagen stal.

Het volgende verhaal ging weer over hen, maar in dat verhaal waren negen hoofdpersonen in totaal. Het heette De Klup Van Negen -- de spelling was expres, omdat het over jonge kinderen ging en die wisten niet hoe je “club” schrijft.
Een van die “kinderen” was trouwens een uiltje genaamd Hedwig.
Ik zat toen duidelijk in mijn Harry-Potter-fase, want een van de andere kinderen heette Ron.
Ik was zelf ook nog een van die kinderen.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Engel
Gold Member
Gold Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 23-11-2009 18:25

Bericht door Engel » 02-04-2010 16:46

Robin schreef:
Engel schreef:Koen was trouwens wat ouder als Anne.
Wat een maffe tweeling dan. :P

Een van mijn eerste verhalen ging ook over een tweeling, Nic en Fleur (gebaseerd op een tweeling die ik kende, alleen was het Nick en zijn broer). Het verhaal heette De Geitenwagen. Dat was een soort kar, voorgetrokken door geiten. Ze hadden die van hun ouders meegenomen. Al snel kwamen de problemen en ontmoetten ze onder andere een roversbende die de geitenwagen stal.

Het volgende verhaal ging weer over hen, maar in dat verhaal waren negen hoofdpersonen in totaal. Het heette De Klup Van Negen -- de spelling was expres, omdat het over jonge kinderen ging en die wisten niet hoe je “club” schrijft.
Een van die “kinderen” was trouwens een uiltje genaamd Hedwig.
Ik zat toen duidelijk in mijn Harry-Potter-fase, want een van de andere kinderen heette Ron.
Ik was zelf ook nog een van die kinderen.
Met wat ouder bedoel ik natuurlijk, qua geboorte. Ik schat een minuut of 5. :P

Een verhaal wat ik me nog kan herinneren heette de school op stelten.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 02-04-2010 17:30

Engel schreef:Met wat ouder bedoel ik natuurlijk, qua geboorte. Ik schat een minuut of 5. :P
Oh, zo. :P

Ook omdat Koen een hoger niveau dan Anne deed--ja, dat klinkt misschien wel vreemd, maar dat bracht me in de war. :P
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie