4 Antihelden (nieuw concept)

Praat hier met de andere gebruikers over nieuwe verhalen, ideeën en schrijfpartners. Je kan er ook je vragen kwijt bijvoorbeeld als je een boek wilt uitgeven.
Plaats reactie
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

4 Antihelden (nieuw concept)

Bericht door Daniël » 05-07-2010 23:20

In de vakantie (helaas is het voor mij nog steeds niet zo ver :( ) ga ik lekker aan de slag met Versus en Het meisje van maandag. Maar ik kreeg vandaag een shot inspiratie tijdens het luisteren van een bepaald album en hier een paar ideetjes:

Het verhaal draait om vier (anti)helden, wezens met mensachtige trekjes maar dan een soort van gemuteerd en per personage een kenmerkend iets. Een van de personages heeft een gat door zijn hoofd, eens veroorzaakt door een kogel en een soort zombie-achtig gelaat zonder oogkassen.
Vooral de aparte karakters en uiterlijkheden maken dit verhaal origineel denk ik.

Natuurlijk komen deze vier niet uit onze wereld maar uit een soort wereld die parallel loopt aan de onze (hm, dat is nog een beetje vaag). En een gevaar uit de andere wereld bedreigt dan de onze.

De vier antihelden - asociaal, ongemanierd, smerig etc. maar uiteindelijk wel met goede bedoelingen - komen in contact met een (of twee) menselijke hoofdpersoon(en) wat een grappige confrontatie oplevert.

Ik denk dat ik om het hoofdstuk switch tussen de twee verschillende groepen hoofdpersonages tot zij elkaar ontmoeten.

Vraag: goed idee of is het een waardeloos concept?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 05-07-2010 23:33

Goed idee, moeilijk om origineel te houden. Vooral als je kijkt naar strips en films, en als gewoon boek zal het moeilijk zijn omdat je toch een precieze voorstelling hebt van je helden.

Op dit gebied is er gewoon heeeel veel concurrentie.
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 05-07-2010 23:39

Jep, dat bedacht ik me ook al. Maar ik heb eerder een boek gelezen dat eigenlijk te fantastisch was om je als lezer een voorstelling bij te kunnen maken. Daarom waren er veel tekeningen bij inbegrepen. Misschien wel leuk idee.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 06-07-2010 12:26

Zo'n idee kan beide kanten opgaan. Het hangt denk ik vooral van de uitvoering af.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 07-07-2010 08:32

Ik ben het met Robin eens.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 07-07-2010 09:52

Nou laat die uitvoering maar aan mij over dan :) Zodra het kan ga ik aan de slag (brrr, eerst nog Economie vandaag en morgen en/of overmorgen Geschiedenis en Latijn :( )
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-07-2010 16:27

Zie hier de vier antihelden (nog geen verzamelnaam voor gevonden).

Kresh – klein mensachtig wezen. Heeft eens een kogel gevangen met zijn voorhoofd en heeft sindsdien daar een gat zitten dat bijna even groot is als zijn holle oogkassen. Kresh is een soort aaseter, doet zich te goed aan dode prooien of kleine weerloze prooien, met zijn vlijmscherpe tandjes. Verder heeft hij zwarte krulletjes waardoor hij van achter nog best schattig lijkt (bijnaam: Skar).
Flair – lang mensachtig wezen. Voor een groot deel aangetast door de zilverziekte. ’s Nachts schijnt dat verschrikkelijk fel. Om undercover te blijven draagt hij daarom een alles bedekkende zwarte regenjas. De zilveren korsten ontstaan door de ziekte zitten overal op zijn lichaam. Om het niet op zijn haar aan te laten slaan is hij gemillimeterd. Hij heeft een kalm karakter, blijft altijd rustig en luistert naar bepaalde geluiden door zijn koptelefoon. Waar hij naar luistert is een raadsel. Hij is de denker van de vier. Als hij voor echt ernstige zaken op stap gaat, gaat hij gekleed in een duur pak en draagt hij een donkere zonnebril.
Re-Lex – (bijnaam: Ocean, Chill) opgestaan uit de dood, vandaar de naam Re-Lex. Maakt zich nergens zorgen om. Is soms rustig, soms opgefokt ten tijde van actie. Beschikt over nog twee extra armen. Heeft wilde haargroei en een baardje. Houdt ook van brute wapens, explosies en veel geweld. Is de meest onbeschofte van de vier. Tegenover zijn enorme kracht staat zijn kinderlijke liefde voor eendjes.
Wing – de enige vrouw tussen de drie heren. Beschikt over twee immense vleugels en een buitengewoon goed hoor- en gezichtsvermogen. Er broeit iets als liefde tussen Flair en Wing. Wing is koppig en eigenwijs. Ze begeeft zich altijd diep in het gevaar, net als Re-Lex, in tegenstelling tot Flair die kan nadenken. Verder is ze vaak vrolijk. Aan haar verleden denkt ze liever niet, waarom is een raadsel voor Re-Lex en Kresh.

Deze vier vertegenwoordigen ieder een bevolkingsgroep uit hun wereld. Kresh is een e’Blanc (‘lege’ wezens). Flair een mens. Re-Lex een Experiment van de mensen (die gevochten hebben tegen de mensen voor hun vrijheid). En Wing is een Wingsel (soort engel).

Verdere kennismaking met de parallelle wereld volgt.

De twee werelden komen met elkaar in contact door een natuurkundig verschijnsel, wat ik nu nog geheim houd :P

Wat vinden we ervan?

Edit: afbeeldingen volgen spoedig. Ik heb geprobeerd de vier te tekenen (waarschuwing: ik ben niet bepaald een tekenaar maar goed :P), moet alleen nog even foto's van maken.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 11-07-2010 17:04

Ik weet niet. Bij de beschrijvingen zeg ik niet direct “goh, leuk”, maar het hangt heel erg af van hoe ze naar voren komen in het verhaal zelf.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

xRosesInTheNight
Silver Member
Silver Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 19-11-2009 20:22

Bericht door xRosesInTheNight » 11-07-2010 17:58

Ik had mijn reactie nog niet achter gelaten hè? Schaam, schaam.

Ik vind het een erg sterk idee, vooral dat antihelden staat me wel aan, dat ze eens een keertje alles helemaal fout hebben zitten in plaats van keurig en netjes. Ik denk dat daar dan ook een kracht zit in het concept. Net zo als de contrasten die je maakt in de personages, Re-Lex de vechtmachine die dol is op eentjes, ik vorm dan al helemaal een beeld, enzo.

Vind de beschrijvingen wel goed klinken, alleen moet ik gelijk aan van die heldenfilms denken, omdat je altijd wel een beetje aan dezelfde helden komt. De slimme, de domkop, het lievertje en de vechtmachine, weet je wel. (Nogmaals, antihelden maakt dat beeld wel anders).

Ben benieuwd hoe je het verder in elkaar gaat steken, ik ben geïnteresseerd in ieder geval!

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 12-07-2010 01:02

Ja dat zal de grootste valkuil zijn, om niet in het gebruikelijke te vallen. Maar daarom zal ik expres juist niet voor de hand liggende keuzes maken in de ontwikkeling van de verhaallijn/omgeving/personages etc.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie