Nog geen Titel ^^ -

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
Rucitha
Newb
Newb
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-03-2013 15:36

Nog geen Titel ^^ -

Bericht door Rucitha » 25-03-2013 15:41

Ik stond helemaal achterin tegen de muur aangeleund en ik verroerde me niet.

1

,,Samantha!”
Samantha kneep haar ogen samen, trok zichzelf op totdat ze met haar bovenlichaam op de rand van het zwembad hing. Ze schoof haar duikbril naar achteren.
Voor haar stonden twee blote voeten met knalgroene nagels. Ze keek langs de gebruinde, gladde benen omhoog naar een felrood short en staarde Emma aan. Emma hing op haar hurken zitten en boog zich iets voorover zodat Samantha vol inzicht had op haar gevulde boezem. Ze ademde diep en wendde haar blik af.
,,Ik moest nog wat met jou bespreken, dacht ik.” Klonk Emma’s stem. Samantha keek recht in haar ijskoude, lichtblauwe ogen. ,,Dacht jij dat?”
Emma liet zich op haar achterste vallen en liet haar benen over de rand in het water bungelen. Het ene been rechts en de andere links van Samantha. Samantha keek naar het hangertje in Emma’s navel en ze zwom achteruit zodat ze op haar rug te liggen kwam. Ze liet de zon op haar gezicht schijnen en kneep haar ogen dicht.
,,Ik práát tegen je, Samantha Cadwallader!”
,,Ik hoor je zo ook wel.” Samantha concentreerde zich op de warme zonnestralen en ze legde haar handen op haar buik.
,,Sinds jíj in de klas ben gekomen gaat er van álles mis,” begon Emma haar vurige pijlen af te schieten. ,,Eerst luisterden al die meiden naar mij! Naar mij! En nu allemaal naar jou. En niet omdat ze respect voor je hebben, nee, omdat ze bang voor je zijn. Bang voor die stadse meid die de klas binnen komt rollen en alles en iedereen overheerst. En dan ook nog eens probeert Delicia te overwinnen met haar onvoorwaardelijke zangtalent. Ik kóts van je Samantha!”
,,Hoor eens.” Samantha had zich opgericht en keek Emma woedend aan. Ze sloeg met haar hand op het water. ,,Je kunt veel zeggen, maar dit pik ik niet! Natuurlijk probeer ik een beetje reputatie te maken in de klas. Dat is toch meer dan logisch? En dat van Delicia slaat nergens op! Delicia kan goed zingen en ik ook ook. Dat is een punt waarop we concurrenten zijn. Maar dat is niks om elkaar te haten. Ik haat Delicia niet! En ik probeer niet iedereen te overheersen!”
Emma haalde diep adem. Ze vouwde haar handen met de donkerpaarse nagels om haar rechterbovenbeen en trok die op. Ze schudde haar pikzwart geverfde haar over haar schouders. ,,Juist ja,” zei ze spottend. ,,Je weet in elk geval hoe ik erover denk en ik hoop dat jij je aanpast. En zo niet, dan zullen er maatregelen volgen.”
Woedend keek Samantha het slanke meisje na.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 26-03-2013 21:51

"inzicht" -> ik denk dat je hier "zicht" bedoelt. "Inzicht" is niet iets met je ogen.
"Klonk" -> "klonk"

Vooral het eerste deel was ietwat suggestief en er lag het hele stukje door een nadruk op het uiterlijk van Emma. Deed je dat expres? En zo ja, wat voor doel heeft dat?

"onvoorwaardelijke" -> ik denk niet dat dat woord betekent wat je denkt wat het betekent. Ik zou een ander woord voorstellen, maar ik weet helaas niet wat je hier bedoelt.
"Ik kóts van je Samantha" -> "Ik kóts van je, Samantha"

Dit verhaal begint gelijk met het conflict tussen Samantha en Emma. Het is duidelijk dat Samantha de hoofdpersoon is, maar nog niet wie ik als lezer sympathiek ga vinden, omdat geen van beiden nog iets heeft gedaan.

Het is trouwens duidelijk dat je veel ervaring hebt voor iemand van jouw leeftijd. Ben benieuwd naar het volgende stukje!
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-03-2013 22:13

Ik vind de dialoog een beetje ongeloofwaardig. Mensen klappen doorgaans nooit zo erg uit de school, of er moet een tamelijk lange periode van opgekropte frustratie aan vooraf zijn gegaan plus een aanleiding waarom de bom dan opeens barst.

De ernst van de ruzie zou je ook anders duidelijk kunnen maken met beschrijvingen van hatelijke blikken of iets dergelijks. Dat brengt ook een bepaald effect te weeg.

Dankzij deze korte dialoog die je nu hebt weet de lezer meteen wat de twee personages van elkaar vinden. Dat neemt een beetje spanning weg en dat is eigenlijk wel jammer. Tip: probeer één perspectief te kiezen en eventueel de gedachten van dat personage in italics weer te geven.

Eerste stukje van de beschrijvingen van Emma vond ik net als Robin sterk gericht op haar (aantrekkelijke) uiterlijk. Doet mij meteen vermoeden dat Samantha een oogje op haar heeft...
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 27-03-2013 18:29

Hmm, ik heb niet het idee dat Samantha zich aangetrokken voelt tot Emma. Haar uiterlijk zegt me meer iets over wat voor persoon ze is. Misschien is Samantha een beetje jaloers, maar dat hoeft niet perse. Het lijkt me meer dat Emma een standaard 'popiejopie' is..
Wel vind ik dat je (te?)veel met kleuren doet in de beschrijving. Is het de bedoeling dat ze overkomt als kleurrijk persoon of dat niet? Als dat niet zo is zou ik een paar dingen weglaten

Het begin van de dialoog komt me vrij normaal over. Emma komt duidelijk aangelopen als iemand die wat te zeggen heeft. Verder kan ik ook wel geloven dat Samantha op een dergelijke manier reageert, al is dat iets minder. Toch er zijn een paar stukjes die het voor mij een beetje onrealistisch maken, omdat ik denk dat iemand dat niet zo zou zeggen of doen:
- met haar onvoorwaardelijke zangtalent
- Ze sloeg met haar hand op het water.
- maar dit pik ik niet!
- En zo niet, dan zullen er maatregelen volgen.”

--

Verder qua spelling enzo:
- Samantha kneep haar ogen samen, trok zichzelf
> en trok zichzelf
- Emma hing op haar hurken zitten
> ging
- en de andere
> het
- Samantha keek naar het hangertje in Emma’s navel
> ik weet niet of ik dat een hangertje zou noemen.. misschien is 'het sieraad' beter? of gewoon 'de piercing'
- Dat is toch meer dan logisch?
> niet meer
- Woedend keek Samantha het slanke meisje na.
> misschien kan je voor deze zin nog toevoegen dat Emma wegloopt
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Plaats reactie