bleu hero deel1 de droom

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Plaats reactie
shannonderooij
Newb
Newb
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-08-2012 23:30

bleu hero deel1 de droom

Bericht door shannonderooij » 12-08-2012 23:32

Ik snakte naar adem terwijl het water mij dieper en dieper de rivier in trok . Mijn lichaam kronkelde als een slang en ik voelde hoe de rotsen mijn huis deels open scheurde. Het enige wat ik door het troebele water kon zien was een bruinkleurige schim die voor mij zwom. Het wezen intrigeerde mij waardoor ik even mijn paniek vergat en mij mee liet sleuren door de rivier. Mijn ogen volgde het silhouet terwijl hij door het water sneed. Het zwom alsof hij een was met het water om zich heen. Hij cirkelde vloeiend door de sterke stroming alsof het hem niets deed. Ik deed mijn mond open om het te roepen maar mijn stem werd meteen gesmoord door het water die weer bezit van mij nam. Toch draaide het wezen zich om en keek met twee fel blauwe ogen mijn richting uit deed zijn mond open om iets terug te zeggen maar in plaats daarvan kwam er een oorverdovend gegil uit , z'n gegil waarvan je oren tuiten en je hoofd barst. Zijn ogen werden vuurrood en hij stormde op mij af …
Buiten adem zat Ethan rechtop in zijn bed. Hij zuchtte “Het was maar een droom” en ging weer liggen. Maar de slaap vatten zat er niet meer in. Iedere keer als hij zijn ogen sloot zag hij twee fel blauwe ogen veranderen in woestenij en schrok hij weer wakker. Ethan was radeloos naar de keuken gelopen om daar wat te drinken , nam de fles melk en dronk uit de tuit.
“wat gaat de tijd langzaam “dacht Ethan terwijl hij weer in zijn bed kroop en op zijn wekker keek die 3:47 aangaf .


vertel mij wat je er van vind en wees eerlijk !!
I didn't fail, I just found 10.000 ways that won't work.
^^

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 13-08-2012 01:00

Vertel mij wie je bent en wees eerlijk !! Nee, maar serieus, je mag je wel even voorstellen als je wilt, shannonderooij ;)

Commentaar op je verhaal:

- Ik snakte naar adem terwijl het water mij dieper en dieper de rivier in trok > Zou ik veranderen in: Ik snakte naar adem, terwijl de rivier mij dieper en dieper onder water trok
- hoe de rotsen mijn huis deels open scheurde > mijn huid, I guess
- scheurden (rotsen is meervoud)
- Ik vind kronkelen met je lichaam niet echt een logische reactie als je aan het verzuipen bent. Ik zou als tweede zin iets schrijven als: ik trapte als een gek om weer boven water te komen, of iets dergelijks
- Mijn ogen volgde > volgden (ogen is meervoud)
- In de ene zin gebruik je 'het' om de schim aan te duiden en in de volgende zin 'hij'. Ik zou consistent telkens hetzelfde voornaamwoord gebruiken
- mijn richting uit deed zijn mond open > hier mag wel een komma tussen hè (tussen 'uit' en 'deed')
- om iets terug te zeggen maar in plaats > komma na 'zeggen'
- , z'n gegil waarvan je oren tuiten en je hoofd barst. > die zin klopt niet helemaal en ik zou 'em ook niet beginnen met een komma
- Buiten adem zat Ethan rechtop in zijn bed. > Opeens switch je hier van de ikvorm naar de hijvorm. Nogal abrupt en niet logisch
- Hij zuchtte "Het was > Hij zuchtte: "Het was
- zag hij twee fel blauwe ogen veranderen in woestenij > hoe moet ik me dit voorstellen?
- "wat gaat de tijd langzaam "dacht Ethan terwijl hij > "Wat gaat de tijd langzaam," dacht Ethan, terwijl hij
- en op zijn wekker keek die > keek, die

Wat ik er verder van vind? Ik vind dat je je moet gaan verdiepen in een artikel dat uitlegt hoe je leestekens gebruikt.
Verder vind ik dat je een verhaal nooit zo verschrikkelijk cliché moet openen, zoals in dit geval met een droom waaruit het hoofdpersonage zwetend ontwaakt.
Voor de rest is je woordkeuze soms wat onlogisch ("Hij cirkelde vloeiend door de sterke stroming alsof het hem niets deed" bijvoorbeeld).

Als je je nou had voorgesteld, had ik geweten hoe oud je bent en had ik daar rekening mee kunnen houden. Nu heb ik geen idee welke schrijver er achter dit verhaal zit en hoeveel ervaring diegene al heeft. Als je dertien bent en dit is je eerste verhaal, vind ik het best een prima stukje. Maar als je zeventien bent en je hebt al aardig wat geschreven, dan vind ik het niet erg goed.

Dus stel je alsjeblieft even voor ;)

P.S.: Bleu (ik neem aan dat je op het Engelse 'blauw' doelt) spel je correct als 'Blue'. Maar waarom een (deels) Engelse titel voor een in het Nederlands geschreven verhaal?
P.P.S.: Je hoeft uiteraard maar één topic te openen voor je verhaal. Ik kan je verzekeren dat twee niet nodig zal zijn ;)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Zihuatanejo
Gold Member
Gold Member
Berichten: 972
Lid geworden op: 22-09-2010 13:59

Bericht door Zihuatanejo » 13-08-2012 07:53

Inderdaad, de interpunctie is wat jammerlijk, maar dat valt simpel bij te schaven hoor. :)

Mits verbeterd zitten er welzeker een aantal mooie zinnen in.
"At the touch of love, every man becomes a poet."

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 25-08-2012 19:26

Fijn dat je uitgebreide feedback geeft en dan nooit een reactie terugkrijgt :?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie