Het Dagboek

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Zihuatanejo
Gold Member
Gold Member
Berichten: 972
Lid geworden op: 22-09-2010 13:59

Bericht door Zihuatanejo » 18-04-2012 08:33

Nu kom ik toch terug op mijn eerdere Robinson Crusoë-verklaring: Het doet me ook denken aan 'Blue Lagoon'... :up:
"At the touch of love, every man becomes a poet."

Midas
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 30-06-2010 14:21

Bericht door Midas » 18-04-2012 14:30

Daniël schreef:- In de tussentijd ging ik > dit soort constructies vermijden en dan bedoel ik 'ik ging dit doen en ik ging dat doen'. Gewoon: 'In de tussentijd overdacht ik de situatie' of iets dergelijks.
oke
Daniël schreef:- Dat ik me niks meer kon herinneren kwam waarschijnlijk door een hersenschudding of door de schok. > is het logisch dat je álles, maar dan ook álles vergeet na een onschuldige hersenschudding?
Ik heb het even op gezocht:
Retrograde amnesia, the loss of pre-existing memories to conscious recollection, beyond an ordinary degree of forgetfulness. This type of amnesia first targets the patient's most recent memories. The amount of memories lost depends on the severity of the case. The person may be able to memorize new things that occur after the onset of amnesia (unlike in anterograde amnesia), but is unable to recall some or all of their life or identity prior to the onset. The effects of retrograde amnesia (RA) occurs on fact memory to a lower degree than it occurs on autobiographical memory, which can be affected over the whole lifespan of the patient by RA. There have also been some cases where retrograde amnesia is a result of hypoglycemia in insulin-dependent diabetic patients.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Amnesia

Het kan dus wel, alleen herinnerd het meisje iets recents en dat klopt weer niet, omdat de meest recente herinneringen het eerst worden aangetast.
Daniël schreef:- Mijn gedachten werden onderbroken > hm... beter: Ik werd uit m'n gedachten gerukt, of zo.
Ik weet nog niet wat ik hier mee ga doen. Als Robin ooit nog eens thuis komt, overleg ik het met hem. :)
Daniël schreef:- Zij lag op haar rug in het water > Is het niet logischer dat de branding haar op het strand smijt?
Of het logischer is weet ik niet, maar het past wel beter.
Mijn gedachten werden onderbroken doordat er iets aanspoelde op het strand. Toen ik beter keek, zag ik dat het een meisje was.
Daniël schreef:- hel-witte strand > gewoon helwitte, al geeft de spellingscheck aan dat het fout is
Oke :D
Daniël schreef:- Ik voelde me (is heulpeloos hier het juiste woord?) > ten eerste is het 'hulpeloos' ipv 'heulpeloos'. En ten tweede is deze zin onnodig, met het oog op de volgende zin.
Ik wou meer gevoelens en gedachten in mijn verhaal stoppen, vandaar. Maar als het niks toevoegt kan ik het net zo goed weg laten.
Daniël schreef:- Het meisje begon mij vragen te stellen waar ik zelf het antwoord niet van wist. > Leuker is: show, don't tell. Zet een dialoog neer, ipv een beschrijving.
:oops: Ik was lui...
Daniël schreef:- Het strand was bezaaid met stukken hout en bladeren en sommige bomen waren erg beschadigd. > Beetje raar dat hij dat nu pas ziet.
:shock: :oops: Daar had ik totaal niet aan gedacht!
Daniël schreef:- Hij was erg verward, want ook hij wist niet wie hij was. > again: breng het verhaal tot leven met dialogen.
Die dialogen maak ik nog wel eens. Ik heb het nu te druk met school :(

Bedankt Daniël! Wat zou ik toch zonder jou moeten. :wink:

@Z: Ik heb nooit van Blue Lagoon gehoord, maar ik zoek het wel op. Ik neem aan dat het een boek is?

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 18-04-2012 15:39

Midas schreef:
Daniël schreef:- Het meisje begon mij vragen te stellen waar ik zelf het antwoord niet van wist. > Leuker is: show, don't tell. Zet een dialoog neer, ipv een beschrijving.
:oops: Ik was lui...
Lezers zijn ook extreem lui! Als ze het even niet interessant meer vinden, haken ze af. Erg belangrijk dus dat je je verhaal levend houdt. Maar als je die dialogen er later wel instopt, ook prima ;)
Midas schreef:@Z: Ik heb nooit van Blue Lagoon gehoord, maar ik zoek het wel op. Ik neem aan dat het een boek is?
Waarschijnlijk wel. Ik ken alleen de films though.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie