-

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 16-07-2010 20:43

In het eerste stuk inderdaad teveel beschrijvingen over de personen, en ook te veel hetzelfde (zoals Robin zei, steeds over het haar enzo). Na de herziening was het beter, al vind ik nog steeds dat je de personages erg kort achter elkaar introduceert.

Zo lang je niet teveel in clichés valt komt dit wel goed denk ik. Heb je het hele plot al uitgedacht (begin-middenstuk-eind) of ga je al schrijvend bedenken wat er gaat gebeuren?
Dat vraag ik aangezien dit je eerste verhaal is en er nu nog niet echt iets naar voren komt waar het hele verhaal uiteindelijk over gaat :P
Als je nog geen plot hebt dan gaat het gegarandeerd stranden ^_^"
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 17-07-2010 02:36

Wat niet heel erg is, daar leer je van haha :P Weet je meteen wat je fout deed voor de volgende keer. Maar je kunt het natuurlijk ook in één keer goed doen :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 17-07-2010 02:43

Melona schreef:In het eerste stuk inderdaad teveel beschrijvingen over de personen, en ook te veel hetzelfde (zoals Robin zei, steeds over het haar enzo). Na de herziening was het beter, al vind ik nog steeds dat je de personages erg kort achter elkaar introduceert.

Zo lang je niet teveel in clichés valt komt dit wel goed denk ik. Heb je het hele plot al uitgedacht (begin-middenstuk-eind) of ga je al schrijvend bedenken wat er gaat gebeuren?
Dat vraag ik aangezien dit je eerste verhaal is en er nu nog niet echt iets naar voren komt waar het hele verhaal uiteindelijk over gaat :P
Als je nog geen plot hebt dan gaat het gegarandeerd stranden ^_^"
In grote lijnen wel ja, tot hoofdstuk zeven staat het uitgewerkt. Daarna moet ik nog zien wat er precies gaat gebeuren, maar ik denk niet dat het zal gaan stranden. ;-)
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 17-07-2010 02:56

Oh even vraagje uit nieuwsgierigheid: rond de hoeveel pagina's gaat het worden?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 17-07-2010 13:39

Weet ik nog niet, 't wordt in ieder geval geen kort verhaal. Misschien maak ik er wel meerdere delen van ofzo, maar ik heb nog genoeg plannen. Ik zit nu in hoofdstuk 3, op 6000 woorden ongeveer. Volgens mijn grote lijnen-uitwerking komt er pas in hoofdstuk acht een beetje schot in de zaak (of in ieder geval, dan gaat de hoofd-verhaallijn van start), dus dan zal ik rond de 15000 zitten. Het zal wel redelijk lang worden, denk ik.

Maar goed, ik heb geen deadline, dus ik heb alle tijd. ;-)
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 19-12-2010 16:26

-
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 20-12-2010 17:26

Oeh, das alweer een tijdje geleden deze! Maar laat maar komen hoor :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 20-12-2010 23:31

Haha, ja, met de Kerstvakantie heb ik eindelijk weer tijd.

Ik ben nu klaar met hoofdstuk 2. Ik probeer de personages, en zeker Iven, zich flink te laten ontwikkelen naarmate het verhaal vordert. Hij wordt hier al 'gedwongen' tegen zijn intuïtie in te gaan (laatste alinea), en daar wil ik graag op uitbouwen. Nu neemt Stefan nog de rol in die je eigenlijk van de hoofdpersoon zou verwachten, maar daar gaat snel verandering in komen. Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden en ik probeer morgen of overmorgen het derde hoofdstuk online te hebben. :)

Lees hier
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Midas
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 30-06-2010 14:21

Bericht door Midas » 30-12-2010 14:09

Ik heb hoofdstuk 1 en 2 gelezen en op een paar schrijf foutjes na was het helemaal goed. Ik hoop dat je door blijft schrijven aan dit verhaal, want ik ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat. :D

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 30-12-2010 18:04

Ik heb de eerste pagina gelezen en ik zal vanavond wel wat verder lezen. De openingsalinea vind ik prettig geschreven. Ik vond alleen dat het verhaaltje over Ment iets te veel uit het niets kwam vallen. Je hebt het dan wel in de eerste alinea over Ment, maar aangezien dat een naam is waar de lezer (nog) niets van af weet, lees je er al gauw overheen. Ik zou iets duidelijker vermelden dat het feest ter ere van de volksheld Ment is en op die manier overgaan naar het verhaaltje.
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Plaats reactie