-

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

-

Bericht door Segia » 14-07-2010 22:18

- -
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 14-07-2010 23:02

Hallo! Welkom! :D

Als je wilt kan je je ook nog voorstellen op het forum dat daarvoor is. ;)
Segia schreef:Hou er rekening mee dat ik 17 ben
Dan ben je ouder dan ... de helft of zo hier. ;)
Segia schreef:en het mijn eerste verhaal ben.
... (hier zou ik iets sentimenteels over het schrijven van je eerste verhaal zeggen, maar dat doe ik toch maar niet)
Segia schreef:Opbouwende kritiek is altijd welkom, afzeiken liever niet
Natuurlijk, dat is een gegeven hier. :D

Het is nu nogal laat, dus ik ga er morgen pas naar kijken, maar ik kan nu al wel zeggen dat het misschien beter is als je je verhaal in kleinere stukjes opbreekt als je ze hierop zet. Dat is makkelijker voor ons te behappen, zo kan je ons de tijd gunnen om te reageren en duurt het laden van de pagina niet zo lang. :P
Je hebt Invisible Thoughts al bekeken, zo lang ongeveer is wel goed, al kan het nog wel iets langer als je wilt.

Nogmaals: welkom! :D
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 14-07-2010 23:14

-
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-07-2010 00:26

- post het maar liever niet in een citaat, worden de lettertjes nog kleiner!
- met zijn zes man tellende bende > hm, niet zo'n fijne formulering, zou ik veranderen in: met zijn bende van zes man
- Zijn blonde, open gezicht > wut? Een blond gezicht?
- ik zorgde enkel voor de afwerking > ik heb enkel voor de afwerking gezorgd, is beter hier denk ik
- ruim korter > hm...
- Uit één van de doelwitten > een van de moet zonder accenten
- Het was duidelijk wie het winnende schot had gelost; een bruinharig meisje > geen puntkomma hier maar een dubbele punt
- ... zo ruim verslagen te worden > dat 'ruim' vind ik niet echt passen op de plekken waar je het gebruikt als een verzwaring.

Goed verzorgd taalgebruik. Valt me opeens op dat veel fantasyverhalen met een feest beginnen :P
Voor mijn gevoel beschrijf je iets te veel achtergrond en te weinig actuele gebeurtenissen. Ik hou mezelf altijd voor om echt gaandeweg informatie te geven bij bepaalde personen en geschiedenis. Je geeft best wel veel achtergrondinformatie in een relatief kort stuk. Dat zou je ook meer kunnen spreiden.
Maar het leest in elk geval fijn weg. Ben benieuwd naar het vervolg :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 15-07-2010 00:43

-
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 15-07-2010 11:43

Het leest fijn, prettig. Het komt nog niet heel bijzonder over, maar je hebt nog genoeg kansen om daarin verandering te brengen.

Qua details heb ik niets meer toe te voegen aan wat Daniël al gezegd had.

Ik kijk vooruit naar het volgende stukje!
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 15-07-2010 15:36

-weg-
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 15-07-2010 17:59

“het pittoreske landweggetje”: dit vind iets té. :P
“een bruinharig meisje”: klinkt een beetje alsof je een obsessie hebt met het haar van die mensen, no offence. Op zich hoeft dat niet slecht te zijn.
“met haar boog in haar nog gestrekte arm”: hm, voor mij is het weer een tijdje geleden, dus ik weet het niet meer, maar weet er iemand of je de boog wel omhoog blijft houden als je allang geschoten hebt?
“duidelijk beschaamd zo ruim verslagen te worden door een vrouw.”: oh, great. Another sexist universe. :P
“Het meisje, Lauren, (...) van haar te winnen. ”: deze hele paragraaf, zin voor zin, is zo voorspelbaar. :/ Ik hoop dat je dit met een twist nog origineel kan maken.
“Hé Steffen” -> “Hé, Steffen”
“provocatie”: ik weet niet of ik dat provoceren zou noemen. Een “uitdaging” past hier misschien beter? (Vooral omdat het erop lijkt dat ze vrienden zijn, of in ieder geval goed met elkaar op kunnen schieten.
‘Speels richtte Lauren haar boog op Steffen. “Geluk? Wacht maar af!”’: met of zonder pijl op de boog? Maakt nogal een verschil voor de toon. :P
“Hij werd onderbroken door een ijzige gil.”: dundunDUN!

Over het algemeen: je schrijfstijl is goed (had ik al eerder gezegd, toch?), het is vooral zaak dat je origineel blijft en niet in clichés vervalt.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-07-2010 19:07

“met haar boog in haar nog gestrekte arm”: hm, voor mij is het weer een tijdje geleden, dus ik weet het niet meer, maar weet er iemand of je de boog wel omhoog blijft houden als je allang geschoten hebt?

Hm, ik heb het ook wel een keer of tien gedaan. In die films zie je toch altijd dat ze schieten, boog zakken met de ene hand en de andere hand pijl uit koker op je rug pakken, op boog leggen, opheffen, spannen, schieten. Zoiets in elk geval? Maar omdat ze hier heel geconcentreerd is zou ik zeggen dat ze die boog nog steeds in dezelfde positie houd. Maar goed, ik ben ook geen kenner haha :P
“Het meisje, Lauren, (...) van haar te winnen. ”: deze hele paragraaf, zin voor zin, is zo voorspelbaar. :/ Ik hoop dat je dit met een twist nog origineel kan maken.

Hm ja het is wel cliché. Maar het beeld van de schone prinses is ook cliché toch, nog veel meer zelfs. En je schrijft toch ook niet over een lelijk gedrocht hm. :roll:
Het gaat er vooral om denk ik hoe je haar karakter ontwikkelt, wat moet blijken uit gedrag en dialogen. Tja, moet maar zien dan.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 15-07-2010 23:12

-
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Plaats reactie