Sigil: De Schutter

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 09-02-2012 14:43

Nice. Moest even het vorige stukje herlezen om te herinneren waar we ook al weer zijn.

- Die dacht na > ik snap wie je bedoelt met 'Die', maar ik vind de formulering een beetje raar.
- Het laatste dat ik nog weet is dat ik van werk kwam > van het werk / van mijn werk, zou ik er van maken

Dus zoals het er nu naar uit ziet is dit een mix van een vampier met een weerwolf, die naderhand ook niet meer weet wat hij gedaan heeft :P?

Ben benieuwd!
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 26-02-2012 11:38

Stukje #42:

“Die geur…” begon Merijn. “Wanneer ruikt Jasmijn die? Alleen bij knoflook, vampiers, plekken waar vampier recentelijk geweest zijn? Mogelijk nog halfvampiers? Verder nog iets?”
Kat groef in zijn geheugen. “Ik weet echt veel te weinig over halfvampiers. Ze zijn echt zeldzaam, weet je?”
“Is er een plek waar we meer kunnen leren? Een bibliotheek of zo? Misschien een wijze oude tovenaar die er meer over weet? Had Faulicius nog familie ergens?”
Kats gezicht vertrok in een soort zenuwtrek. “Ik weet niets waar we wat aan hebben hier, helaas.”
“Wat kunnen vampiers allemaal?” vroeg Merijn door. “Misschien hebben we hier wel te maken met een vampier, ook al is het niet… Eduard, toch?”
Eduard, die in stilte lag te luisteren, knikte.
Kat dacht na.
“Kunnen ze, bijvoorbeeld, teleporteren? Of mensen hypnotiseren?”
“Ehm, dat laatste wel. Ongeveer. Ze kunnen sowieso erg… overtuigend zijn als ze willen, maar sterkere vampieren kunnen bezit van iemand nemen.”
“Dat zou een hele hoop kunnen verklaren,” zei Merijn. “Laat me raden, na afloop kan het slachtoffer niets meer herinneren van het hele gebeuren?”
“Meestal sterven ze als direct gevolg daarvan, maar de overlevenden weten doorgaans niets meer, ja.”
“Dan lijkt het me heel waarschijnlijk dat een of andere vampier Eduard hier gebruikt heeft om een hele hoop chaos te creëren.”
“Wie zou het kunnen zijn?” mompelde Kat. “De enige vampier die hier ook maar enigszins in de buurt woont is Rosetta. Maar—”
Voor hij zijn zin af kon maken werd hij onderbroken door Jasmijn. “Je kent mijn moeder?”
“Merijn had verteld hoe ze heette vlak nadat je had verteld wat zij gezegd had,” herinnerde Kat haar. “Maar ja, ik ken haar. Ik wist niet dat ze hier was gaan wonen — recentelijk, neem ik aan. Als eeuwige vampier kan je niet al te lang op één plek blijven.
Ze is de enige vampier die nog in dit land woont, omdat ze een rustig en onopvallend leven koos. Zij is de enige vampier die ik ken die absoluut geen problemen heeft met magiërs, wat ik zojuist wilde zeggen, voor ik onderbroken werd.”
Jasmijn keek schuldbewust.
“Er zijn een paar dingen gebeurd in het verleden waar ik nog niets over verteld heb,” ging Kat verder. “Ik denk dat het nodig is dat jullie wat meer te weten komen. Er was een oorlog tussen magiërs en vampiers toen Augustina nog een klein helderziend meisje was. Aan het einde van die oorlog werden de meeste vampiers gedood of verdreven. Het grootste deel van de overlevenden zal nog steeds niet al te blij zijn met heksen en tovenaars.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-02-2012 18:02

- “Ik weet niets waar we wat aan hebben hier, helaas.” > beetje moeilijke zin. Snap wat je bedoelt, maar misschien kun je het anders formuleren?
- na afloop kan het slachtoffer niets meer herinneren van het hele gebeuren? > kan het slachtoffer zich niets meer herinneren
- “Er zijn een paar dingen gebeurd in het verleden waar ik nog niets over verteld heb,” ging Kat verder. > Nou komt het hoor! :P
- Er was een oorlog tussen magiërs en vampiers toen Augustina nog een klein helderziend meisje was. > Bam, we vallen meteen met de deur in huis :]. Misschien kun je het iets mysterieuzer maken vlak voor dit moment. Iets van: "Ik denk dat het nodig is dat jullie wat meer te weten komen..." Kat aarzelde even. "Lang geleden, toen Augustina nog een klein helderziend meisje was, was er een oorlog tussen magiërs en vampiers." Zoiets

Goed dat je het verhaal met zo'n oorlog wat grootser en dramatischer maakt.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 28-02-2012 16:12

Bedankt voor je suggesties, ik heb ze verwerkt. :)

We zijn al bijna bij het einde van De Schutter aan gekomen, dus vanaf hier gaat het verhaal steeds meer over op het afwikkelen van het huidige plot en het opzetten van het volgende verhaal.

Stukje #43:

“Hallo? Ik voel me niet al te best hier.” De Schutter — Eduard — begon er inderdaad steeds slechter uit te zien.
“Oh, nee!” Jasmijn kreeg tranen in haar ogen. “Zijn het de bladeren?”
“Nee, het is de schuld van die vampier,” suste Kat haar. “Hij zou toch al waarschijnlijk dood gaan. Een paar snijwondjes maken het heus niet erger.”
“Pardon? Ga ik dood? Gaan jullie me niet naar een ziekenhuis brengen?”
Kat zei: “Slecht idee. Ze kunnen toch niets te doen om te helpen, plus het zou mijn leerlingen misschien een beetje verdacht maken, omdat ze eerder al betrokken waren bij je laatste slachtoffer. Schiet jezelf neer met je kruisboog. Dan zal de politie zien dat de seriemoordenaar zelfmoord heeft gepleegd. Dan zullen ze niet verder zoeken en dus ook niet op zaken stuitten die ze beter met rust kunnen laten.”
Pardon?”
Kat zuchtte. “Jasmijn, overtuig hem eens.”
Maar het meisje staarde de dikke kat ontzet aan.
“Wat? Je gaat me toch niet zeggen dat je medelijden hebt met die moordenaar?”
“Ik dacht dat die slechte vampier dat allemaal had gedaan. Dat Eduard alleen maar bezet was. Gaan we hem daarvoor nog extra straffen?”
“Hij was bij vol bewustzijn toen hij die moorden pleegden. De meeste schade wordt aangericht als de vampier zijn slachtoffer verlaat. Ik heb het vaker meegemaakt. Ik weet niet of het onvermijdelijk is, of dat die vampier geen problemen heeft nog wat meer schade aan te richten. Dit is de man die mijn zusje heeft vermoord!”
“Dan moeten we nog steeds hem de schuld niet geven! We moeten de dader straffen, niet zijn slachtoffer!”
Sem en Merijn keken elkaar aan. Zo hadden ze Jasmijn nog nooit te keer zien gaan.
“Wat stel je dan voor dat we doen?” schamperde Kat.
“We blijven bij hem tot hij sterft,” antwoordde Jasmijn vastbesloten. “Dat is het minste dat we kunnen doen. Daarna gaan we achter die vampier aan.”
“Goed. Maar we gaan niet achter de vampier aan. Vampieren die hiertoe tot in staat zijn, zijn ongelooflijk sterk. Ik denk niet dat jullie ertegen opgewassen zijn en ik in dit lichaam zeker niet.”
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-02-2012 18:24

- Kat zei: “Slecht idee. Ze kunnen toch niets te doen om te helpen > typo
- stuitten > foei, Robin!
- Dat Eduard alleen maar bezet was > bezet? Bezeten?
- Ben benieuwd hoe je het volgende stuk gaat beschrijven. Tot nu toe zijn de gebeurtenissen vrij licht en soms humoristisch beschreven, maar je kunt er toch moeilijk omheen dat er hier iemand ligt dood te gaan.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 08-03-2012 18:28

Bedankt, ik heb het verwerkt.

Ik vond het moeilijk om de sterfscène van Eduard te schrijven. Wat ik nu heb, vind ik niet geweldig. Als iemand suggesties heeft hoe het anders kan gaan, hoor ik ze graag.

Hierna zijn we alweer bijna aan het einde van dit verhaal, en dan begin ik aan het derde en laatste deel van Sigil. Tussen dit stukje en het einde liggen nog 2707 woorden.

Stukje #44:

De leerlingen gingen om Eduard heen zitten. Zijn gezicht vertrok zich meer en meer naarmate de tijd vorderde. Hij grimaste, kronkelde en zweette. Het zweet vermengde zich met de druppeltjes bloed op zijn gezicht.
De leerlingen wisten niet wat ze konden doen of zeggen om zijn pijn te verlichten.
“Is er geen paracetamol-sigil? Iets dat de pijn verlicht?” vroeg Tess aan Kat.
“Er bestaan medische spreuken, maar die zijn krachtig en gevaarlijk. Als er iets misgaat zou het zijn lijden kunnen verergeren.”

Eventjes werd de Schutter weer iets helderder. Hij lachte hardop. “Ik weet wel iets waardoor jullie me beter kunnen laten voelen.” Hij legde zijn ene hand op Jasmijns been en de andere op Tess haar been en kneep.
De meiden sprongen overeind en deden geschrokken een stap naar achteren.
“Blijf met je gore poten van mijn zus af!” riep Merijn.
“Blijf met je gore poten van mijn… de beste vriendin van de zus van mijn beste vriend af!” riep Sem.
“Subtiel,” mompelde Merijn.
“Hou je bek,” mompelde Sem terug.
“Ik zou het waarderen als je mijn leerlingen niet zou betasten,” zei Kat. “Laten we gaan, jongens.”
Niemand protesteerde.

“Shit,” zei de Schutter zodra hij alleen was. Dat was het laatste woord van Eduard van Hof.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 09-03-2012 14:28

- “Is er geen paracetamol-sigil? Iets dat de pijn verlicht?” > Haha, moest hier wel om lachen. Alsof paracetamol helpt als je stervende bent :P
- “Blijf met je gore poten van mijn… de beste vriendin van de zus van mijn beste vriend af!” riep Sem.
“Subtiel,” mompelde Merijn.
“Hou je bek,” mompelde Sem terug. > haha geniaal!
- “Shit,” zei de Schutter zodra hij alleen was. Dat was het laatste woord van Eduard van Hof. > Shit :P?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 21-03-2012 11:22

Dat was beter dan ik verwachtte. Ik vond het heel moeilijk om dat te schrijven en te lezen.
Daniël schreef: > Shit :P?
Had hij beter iets anders kunnen zeggen? :P

Stukje #45:

Hoofdstuk 7: Opgeruimd
Terwijl de kat met zijn vier magiërsleerlingen wegliep van de stervende Schutter, kreeg Merijn een idee.
“Wacht even! Kat, Tess, lopen jullie maar door, we halen jullie zo weer in.”
Kat trok een wenkbrauw op, maar zei niets. Hij liep achter Tess aan. Zij wist niet zeker wat haar broer van plan was, maar had gelijk besloten dat hij zelf wel zou weten hij aan het doen was.

“Sem. Jasmijn.”
De vrienden die Merijn zojuist genoemd had, keken hem aan.
Hij schraapte zijn keel. Hij wist niet hoe hij het moest zeggen, maar het moest gezegd worden.
“Jasmijn. Sem vindt jou leuk.” Ze keek hem met grote ogen aan. Tess had het al zo vaak gezegd, maar om het uit de mond van Merijn te horen… dat was vreemd.
Sem staarde Merijn ook aan, boos. Hij kon niet geloven dat zijn beste vriend zomaar zoiets zou doorvertellen.
“Sem, Jasmijn vindt jou leuk.”
Sem sperde zijn ogen wijd open. Zijn mond viel eveneens open. Hoe was hij daar zo zeker van? Hij keek naar rechts, recht in de ogen van Jasmijn, die verlegen glimlachte. Hij beantwoordde de glimlach.

Tess en Kat keken om. Ze zagen Merijn aan komen hollen.
“Weet je wat ik gedaan heb?” vroeg hij trots aan Tess.
“Wat dan?” vroeg ze. Kat keek geïnteresseerd op.
“Ik heb voor elkaar gekregen wat jij van plan was. Ik heb cupido gespeeld. Ik heb Sem en Jasmijn gekoppeld.”
“Wow, echt? Dat is… geweldig!”
“Waren ze dan al niet een stelletje?” vroeg Kat verward. “Dat dacht ik de hele tijd.”

Voorzichtig kusten Sem en Jasmijn. Ze keken elkaar aan. Sem kreeg een enorme grijns op zijn gezicht, waardoor Jasmijn moest lachen.
“Laten we de anderen niet langer laten wachten,” zei hij, terwijl hij teder door haar haar streek.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 21-03-2012 11:57

- Nah, shit is goed, maar het springt zo uit de rest van de tekst :P
- Terwijl de kat > dit is de eerste keer volgens mij dat je 'de kat' schrijft ipv Kat
- De vrienden die Merijn > muah, klinkt een beetje omslachtig. Ik zou gewoon zetten: Sem en Jasmijn keken hem aan.
- Voorzichtig kusten Sem en Jasmijn > Voorzichtig kusten Sem en Jasmijn elkaar, is beter vind ik
- Hoppakee, wordt het toch nog een roman :D
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 21-03-2012 12:20

Daniël schreef:- Nah, shit is goed, maar het springt zo uit de rest van de tekst :P
OK.
Daniël schreef:- Terwijl de kat > dit is de eerste keer volgens mij dat je 'de kat' schrijft ipv Kat
In De Schutter heb ik het 7 keer over "de kat", maar de vorige keer is wel een hele tijd terug. Interessant genoeg gebruik ik "de kat" ook 7 keer in Dysarchos (dingen als "de zwarte kat" niet meegerekend) en nul keer in De Erfgename, tot nu toe.
Daniël schreef:- De vrienden die Merijn > muah, klinkt een beetje omslachtig. Ik zou gewoon zetten: Sem en Jasmijn keken hem aan.
- Voorzichtig kusten Sem en Jasmijn > Voorzichtig kusten Sem en Jasmijn elkaar, is beter vind ik
Aangepast.
Daniël schreef:- Hoppakee, wordt het toch nog een roman :D
Haha, ja.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie