Sigil: De Schutter

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-11-2011 18:28

- Zijn hoofdpijn was aan het wegtrekken, maar er kwamen andere kopzorgen voor in de plaats. > Haha leuk ;)
- “Eindelijk.”
Hij articuleerde overdreven, ietwat bekakt, maar tegelijkertijd moeizaam, alsof het van heel ver moest komen. > misschien kun je daarom 'Eindelijk' zo neerzetten: 'Ein-de-lijk'? Dan lees je het meteen op de goede manier.
- Kat was al weggerend voor zijn leerlingen doorhadden dat de Schutter hem aanviel. > deze zin vat ik even niet. Misschien kan je em iets anders formuleren?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 11-11-2011 19:16

Daniël schreef:> misschien kun je daarom 'Eindelijk' zo neerzetten: 'Ein-de-lijk'? Dan lees je het meteen op de goede manier.
Goed idee, maar als ik dat zo neerzet ziet het er wel heel sterk uit. Hoe denk jij erover om het schuingedrukt te zetten? "eindelijk" geeft ook die nadruk, lijkt mij.
Daniël schreef:- Kat was al weggerend voor zijn leerlingen doorhadden dat de Schutter hem aanviel. > deze zin vat ik even niet. Misschien kan je em iets anders formuleren?
Wat vind je van "Een halve seconde later kregen de leerlingen door dat de Schutter Kat aanviel. Hun meester was toen al weggerend."?
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 11-11-2011 19:38

Robin schreef:
Daniël schreef:> misschien kun je daarom 'Eindelijk' zo neerzetten: 'Ein-de-lijk'? Dan lees je het meteen op de goede manier.
Goed idee, maar als ik dat zo neerzet ziet het er wel heel sterk uit. Hoe denk jij erover om het schuingedrukt te zetten? "eindelijk" geeft ook die nadruk, lijkt mij.
Ja cursief is prima!
Robin schreef:
Daniël schreef:- Kat was al weggerend voor zijn leerlingen doorhadden dat de Schutter hem aanviel. > deze zin vat ik even niet. Misschien kan je em iets anders formuleren?
Wat vind je van "Een halve seconde later kregen de leerlingen door dat de Schutter Kat aanviel. Hun meester was toen al weggerend."?
Ja, nu snap ik em ;)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 17-11-2011 17:56

Stukje #40:

“Doe iets,” hoorden ze Kat schreeuwen.
Iemand riep: “Bladeren, Jasmijn, bladeren!”
Maar de halfvampier was verstijfd en kon niets doen.
Sem ontdekte dat hij nog een windsigil in zijn mouw had. Hij vuurde die af op de Schutter, welke vervolgens omviel.
De bleke moordenaar begon overeind te krabbelen.
Snel keek Sem om zich heen en zag een grote tak liggen. Hij greep de tak en gooide zijn rugzak af, waarna hij de Schutter achterna begon te rennen, die inmiddels een voorsprong had.
Zonder lang na te denken, kwam Merijn ook in actie. Hij opende Sems tas en haalde daar het boek met de sigils uit. Hij ging razendsnel alle sigils af, totdat hij een geschikte had gevonden.
“Tess,” zei hij, over zijn woorden struikelend. “Probeer deze uit op Sem.”
“Pen en papier?” Er was geen tijd om volledige zinnen te maken, dus probeerde Tess het ook maar niet.
Haar broer rommelde in de tas en haalde daar de spullen uit waar ze om had gevraagd.
Ze schreef snel maar nauwkeurig de sigil die Merijn had bedoeld over en mikte op Sem, die inmiddels vrij ver had gerend.
Plotseling versnelde hij — sneller dan hij normaal kon rennen — en haalde hij de Schutter in. Hij hield de tak voor de benen van de voortvluchtige, waardoor deze struikelde en viel.
Sem draaide hem op zijn rug en hield z’n voet op de buik van de Schutter. Hij hield het uiteinde van de tak vlak voor het gezicht van de kruisboogmoordenaar. “Probeer dat niet nog een keer.”
De Schutter gaf een zwakke glimlach.
De anderen haalden hen in.
“Wie ben je?” vroeg Kat fel.
De Schutter zweeg.
WIE BEN JE?” bulderde Kat.
Heel even veranderde de gezichtsuitdrukking van de Schutter. Het was alsof hij even afwezig was, maar daarna was hij helderder dan daarvoor.
“Ik ben Eduard van Hof. Wie ben jij?”
IK STEL HIER DE VRAGEN!” Kat bulderde nog steeds. “Wat ben je?”
“Op dit moment, gewond. Maar van beroep ben ik verkoper.”
WAT BEN JE?
“Dat heb ik al gezegd.”
WAAROM HEB JE MIJN ZUSJE VERMOORD?
“Je wat?” De Schutter knipperde met zijn ogen. “Mag die stok weg? Is dat een kat?”
Kat wilde weer gaan schreeuwen, maar hij hield zich in op het moment dat Jasmijn begon te fluisteren.
“Wat ben je? Ben je een vampier? Ben je een halfvampier? Geef antwoord.”
Er ging een rilling door de ruggengraat van alle aanwezigen.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 17-11-2011 18:21

- Hij vuurde die af op de Schutter, welke > op de Schutter, die
- Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik kan het hele 'gevecht' met de Schutter niet volgen. Sommige handelingen van de personages kan ik me niet helemaal voorstellen.
- Ook de reactie van de Schutter vind ik een beetje raar. Zoals hij pas na drie vragen het vreemd vindt dat een Kat kan praten.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 17-11-2011 20:34

Daniël schreef:- Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik kan het hele 'gevecht' met de Schutter niet volgen. Sommige handelingen van de personages kan ik me niet helemaal voorstellen.
Oké, ik zal eens kijken hoe ik die beter kan schrijven, dan.
Daniël schreef:- Ook de reactie van de Schutter vind ik een beetje raar. Zoals hij pas na drie vragen het vreemd vindt dat een Kat kan praten.
Het idee was dat hij langzaam helderder werd, en eerst alleen maar kon horen en praten, en daarna pas kon zien wat er aan de hand was (en dat er dus een kat aan het woord was). Misschien is het handiger om dat expliciet in de tekst te zetten, als dat niet duidelijk is.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 19-11-2011 00:44

- “Doe iets,” hoorden..
> "Doe iets!" hoorden.. vind ik beter

- Hij ging razendsnel alle sigils af
> ik zou hier 'alle' vervangen door 'de'. ik neem aan dat ie niet alle sigils bekijkt?

- Ze schreef snel maar nauwkeurig de sigil
> schreef of tekende?

- “WIE BEN JE?” bulderde Kat.
> ergens vind ik 't gebruik van hoofdletters hier niet zo mooi, maar 't is misschien wel de beste oplossing, al zou je ook uitroeptekens kunnen gebruiken. is denk ik vooral omdat je het in dit stukje vaker achter elkaar doet.
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 04-02-2012 11:07

Geen vervolg meer?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 04-02-2012 21:46

Er is wel meer, maar ik wil het er niet opzetten tot ik weer tijd heb om feedback kan geven op het werk van anderen en ook iets te doen met het commentaar wat ik krijg.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 09-02-2012 13:17

Eindelijk tijd voor stukje #41:

“Wow, dat was eng,” zei de Schutter. “Een vampier? Een halfvampier? Wat is dit allemaal?”
“De geur verdwijnt langzaam,” merkte Jasmijn op. “Ik denk dat het een mens is.”
“Natuurlijk ben ik een mens! Ik herhaal, wat is dit allemaal? Ik eis een uitleg!”
“Is dit zielige hoopje mens echt de moordenaar van al die magiërs? Van mijn zusje?”
“Noemt die kat me nou een moordenaar?”
“Ontken je het?” snoof Kat.
“Eh, ja? Ik zou nooit iemand vermoorden! Zeker geen katten.”
“Waarom probeerde je me dan aan te vallen?”
“Ik wat? Luister, ik herinner me niets van voor je me vroeg hoe ik heet.”
“De vampier-geur is nu helemaal weg,” deelde Jasmijn mee.
“Dat slaat nergens op,” mompelde Kat. “Je kan niet zomaar stoppen met vampier zijn.” Hij richtte zich tot het zielige hoopje mens. “Kan je je niets meer herinneren van voor dat moment?”
Die dacht na. “Het laatste dat ik nog weet is dat ik van werk kwam. Daarna wordt het vaag. Iets met jagen? Dat is raar, ik ben helemaal geen jager.”
“Moeten we dat geloven?” vroeg Kat aan niemand in het bijzonder.
Iedereen zweeg.

---

De scène hierna is echt superlang, dus die geef ik een eigen stukje.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie