Timoli

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Roosje101
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-01-2011 18:57

Bericht door Roosje101 » 10-03-2011 20:03

Segia schreef:Ik zal je niet gaan zitten micromanagen (ik ben niet zo pietluttig ;)), maar deze regel lijk je te vergeten. Veel mensen doen dat fout, en het is ook nogal irritant en ingewikkeld, maar als je die goed toepast komt dat de leesbaarheid erg ten goede.

That said, ik vond het leuk om te lezen, ook al is het niet helemaal mijn genre. Zeker mee doorgaan! :D
Bedankt, zal er rekening mee houden! x

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 21-03-2011 18:11

Heb de vorige stukjes gelezen en ben nu weer bij. Mijn enige tip is: probeer wat meer schrijftaal te gebruiken in plaats van spreektaal.
En de inhoud van je dialogen komt soms wat onwerkelijk over. Daarmee bedoel ik dat wat Timo en Oliver zeggen je raar formuleert ;)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Segia
Silver Member
Silver Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 14-07-2010 22:05

Bericht door Segia » 09-04-2011 20:34

Nog een iets algemenere opmerking: gebruik kortere zinnen en meer komma's.

Dit is bijvoorbeeld een nogal lange zin:
Op school probeerde ik Oliver een hele dag te ontwijken, wat me al bij al nog goed gelukt was tot en met het laatste lesuur.
En is een stuk leesbaarder als je het opdeelt:
Op school probeerde ik Oliver de hele dag te ontwijken. Tot en met het laatste lesuur lukte dat goed.
(Nu klinkt het overigens wel erg droog. Misschien kun je van het einde iets maken in de trand van "tot en met het laatste lesuur lukte dat goed, maar in de fietsenstalling etc...")

That said, nog steeds een veelbelovend verhaal en nog steeds mee doorgaan! ;)
Schrijft: Dav Iven (verhaal) | InternetBBQ (blog) | Twitter

Plaats reactie