FictieVerhaal: Ik en jij, vreemdeling.

Post hier je langere verhalen, zie regels voor criteria (wat is lang?)
Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 27-04-2010 20:25

  • “haar zo ver geperfectioneerd”: het gaat toch eerder over zijn idee van haar dan haarzelf?
  • “Slechts een oplossing”: hier zou ik “één” van maken.
  • “Misselijk kwam in hem op.”: “Misselijkheid”?
  • “wie het was, het was haar.”: ik zou daar een punt tussen zetten.
  • ““Waar is je fiets?” maakte Damian met moeite van zijn woorden.”: waarom is dat belangrijk?
  • Er is nog meer in het leven dan school. Ik wil je mijn wereld laten zien.”: mysterieus...[/list:u]

This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

|_15@
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-04-2010 18:19

Bericht door |_15@ » 27-04-2010 20:36

[*]“haar zo ver geperfectioneerd”: het gaat toch eerder over zijn idee van haar dan haarzelf?
Ik snap die vraag niet helemaal?
Robin schreef:[*]““Waar is je fiets?” maakte Damian met moeite van zijn woorden.”: waarom is dat belangrijk?
8)

Daar kom je later in het verhaal nog wel achter ;)[/quote]
Writing is the best way of expressing the day of my dreams....

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 27-04-2010 20:43

- Hij had verwacht dat voor de zoveelste keer hetzelfde dialoog voor mijn neus werd afgespeeld > dezelfde dialoog, en 'zijn neus' bedoel je denk ik.
- Hij verbrande het gedicht. > verbrandde
- het was haar > klinkt ook niet echt perfect. Ik zou voor 'Zij was het' gaan.

Tot nu toe wel een beetje cliché allemaal. Maar wie weet hoe het verder gaat.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 27-04-2010 21:16

|_15@ schreef:
“haar zo ver geperfectioneerd”: het gaat toch eerder over zijn idee van haar dan haarzelf?
Ik snap die vraag niet helemaal?
Nou, zij is toch nog steeds hetzelfde? Hij heeft misschien een onrealistisch en te perfect beeld van haar, maar hij heeft niets met haarzelf gedaan. ;)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 27-04-2010 21:30

Ik denk dat het nu wat spannender gaat worden ^^, in ieder geval als zij er niet weer stiekem vandoor gaat...
Arrogant, like yeah! (h)

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 27-04-2010 22:48

Even iets uit de ervaringen van iemand met een schizotypische stoornis (ik :'))
Toen mijn psycholoog aan kwam met mijn diagnose wat ik beter kan beschrijven als een waslijst van zaken die mis met me waren viel vooral het schizotypische me erg zwaar. Mijn wereld was zogezegd verwoest, voor dat moment iig waardoor ik in plaats van verbeterde achteruit ging in de therapie. Ik kon gewoon NIET praten met iemand die niet snapte dat ík het niet erg vond dat ik dingen zag of hoorde, dat ík er niet per se van af wilde en dat ik sowieso nog echt van nep kon onderscheiden.
Misschien is het beter te begrijpen als ik dit zeg: een zwaar gelovig iemand, die dus 'zeker' weet dat God bestaat, wordt verteld dat God niet bestaat en dat dat 'bewezen' is, dus dat hij/zij nu maar moet ophouden met geloven want het is toch onzin.

Gewoon even tussendoor, is misschien iets wat je zou kunnen vermelden :> Ik ben natuurlijk geen 'echte' schizofreen maar heb wel de verschijnselen, dusja :p

Verder heb ik plotseling een idee waar dit verhaal op gaat uitdraaien, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen omdat het natuurlijk een grote spoiler is als het uiteindelijk ook zo is :'D
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 27-04-2010 23:36

Even iets uit de ervaringen van iemand met een schizotypische stoornis (ik :'))
Toen mijn psycholoog aan kwam met mijn diagnose wat ik beter kan beschrijven als een waslijst van zaken die mis met me waren viel vooral het schizotypische me erg zwaar. Mijn wereld was zogezegd verwoest, voor dat moment iig waardoor ik in plaats van verbeterde achteruit ging in de therapie. Ik kon gewoon NIET praten met iemand die niet snapte dat ík het niet erg vond dat ik dingen zag of hoorde, dat ík er niet per se van af wilde en dat ik sowieso nog echt van nep kon onderscheiden.
Ik voel me nou echt heel saai :roll: (omdat ik niks heb :P )
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 28-04-2010 00:11

Laat je testen bij een psycholoog, iedereen heeft sowieso íets XD

Echt als er niets uit komt ben je de eerste normale (?) persoon ter wereld.
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-04-2010 00:18

Haha, nou, dat moet ik maar eens doen dan :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

|_15@
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-04-2010 18:19

Bericht door |_15@ » 28-04-2010 07:47

Verder heb ik plotseling een idee waar dit verhaal op gaat uitdraaien, maar dat wil ik eigenlijk niet zeggen omdat het natuurlijk een grote spoiler is als het uiteindelijk ook zo is :'D
In principe zouden jullie nu een idee kunnen hebben waar het op uitdraait idd:P Maar wie weet zit je er wel frontaal naast. :twisted:
Writing is the best way of expressing the day of my dreams....

Plaats reactie