Kort verhaal met iets van mindfuck

Inspiratieloos? Vraag hier om een opdracht! Als je zelf een leuke opdracht hebt verzonnen kan je die ook hier kwijt.
Plaats reactie
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Kort verhaal met iets van mindfuck

Bericht door Melona » 28-09-2011 20:42

Jooo
Het is stil hier, en ik weet al heel lang niet wat ik moet schrijven. Dus om beide een beetje op te lossen graag een opdracht!

Even ter verduidelijking:
met mindfuck bedoel ik dat je als lezer niet precies weet wat er aan de hand is. dus bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon (of een ander personage?) de boel belazerd, of dat de hoofdpersoon bv. paranoïde is of schizofreen en je dus niet weet wat echt is en wat nep

ik weet alleen niet hoe ik dit moet uitwerken
dus ik wil graag een beetje een achtergrond en iets wat er moet gebeuren in het verhaal.. verdere eisen mogen natuurlijk ook :P

in principe wil ik iets korts schrijven, maar als het mogelijk is om het uit te werken tot een lang verhaal is dat misschien ook wel leuk :)
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 29-09-2011 17:19

Poeh, je geeft dus eigenlijk nu gewoon een opdracht aan ons om zoiets te verzinnen, wat jij dan weer kan uitwerken XD
Best lastig namelijk.

Een hoofdpersoon die schizofreen is, dan heb je dus eigenlijk twee hoofdpersonen (Smeagol/Gollum-achtig :P). In dat geval kan je een hoofdpersoon heel onvoorspelbaar maken, aangezien op het ene moment z'n ene kant kan domineren, en op het andere juist z'n andere kant.

Paranoïde is ook leuk, maar ik heb dan gauw de impressie van: 'Oh, hoofdpersoon is gek maar verder is er eigenlijk niks aan de hand'. Of je moet het zo subtiel beschrijven, dat de lezer aanvankelijk helemaal niet doorheeft dat hij paranoïde is, da's het knapste natuurlijk, wel moeilijk.

En verder: achtergrond, tja. Dit doet me een beetje denken aan de film "12 Monkeys" met Bruce Willis. Als je em gezien hebt, snap je vast wel wat ik bedoel.

Ik zou als omgeving een drukke stad gebruiken. Daarin heeft de hoofdpersoon genoeg afleiding, om iets te zien wat er eigenlijk niet is, etc.

En verhaallijn: ontsnapte psychiatrisch patiënt (maar dat weet de lezer dus niet) ontmoet sidekick-personage. Detective-achtige zoektocht naar iets. Verrassingselement.

En ja, ik weet dat dit heel cryptisch klinkt allemaal XD Hoop dat je er iets mee kan (A).
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 14-10-2011 22:16

Ik heb op dit moment nog niks concreets, maar vind het wel fijn dat ik weer iets heb om over na te denken :P Waarschijnlijk ga ik toch voor iets langers, maar wil even in m'n hoofd uitwerken hoe 't precies in elkaar moet komen te zitten. Wel weet ik al hoe ik het ongeveer wil laten beginnen en hoe de wereld van mijn hoofdpersoon ongeveer in elkaar zit (is dus natuurlijk niet exact hetzelfde als anderen het waarnemen)..

Iemand nog tips? Misschien iets om het origineel te houden? Mijn idee begon een beetje te lijken op de film A Beautiful Mind (toevallig ook een van mijn favo's.. als je m nog niet hebt gezien, zeker doen ;)), maar probeer daar nu van af te stappen.
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Plaats reactie