Gevraagd: korte Fantasy/SF opdracht!

Inspiratieloos? Vraag hier om een opdracht! Als je zelf een leuke opdracht hebt verzonnen kan je die ook hier kwijt.
Plaats reactie
MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Gevraagd: korte Fantasy/SF opdracht!

Bericht door MatthijsB » 25-09-2011 21:59

Nou, kom maar op!

O wacht, dat mocht niet hè?

Nou iets meer informatie dan. Ik hou nou eenmaal van Fantasy en Sciencefiction, dus heb ik het liefst ook een opdracht binnen dat genre. Waarom een korte opdracht? Nou, ik mag de laatste tijd dan een beetje inspiratieloos zijn, maar ik heb het druk zat. Voor iets heel langs heb ik dan ook geen tijd (maar het hoeft ook niet extreem kort te zijn!)

En daarbij: het is de eerste opdracht. Laten we makkelijk beginnen :P

Nou, kom maar op! (mag het nu wel?)
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 26-09-2011 20:30

Oke. Hmmm..
Iets waar ik zelf waarschijnlijk op vast zou komen zitten dan maar :P

Setting: Ergens in de verre toekomst. Robots zijn in zoverre ontwikkeld dat zij zelf hun acties kunnen bepalen, en alle informatie die bekend is is beschikbaar op computers. Er is één 'supercombinatie' van deze twee. Een robot die ALLES weet. Het probleem is dat deze robot geen gevoelens heeft, het blijft natuurlijk een robot. Uiteindelijk zal hij (zij?) zijn kennis kunnen gebruiken om emoties te 'faken' - maar echt hebben zal hij ze nooit.
Hoofdpersoon: De superduper robot
Belangrijkste gebeurtenis: Door zijn oneindige kennis is de robot er achter gekomen (wist hij niet sowieso meteen al, want hij blijft constant processen) dat de wereld zal vergaan binnen een bepaalde (dus door jou te bepalen :P) tijd. Wat doet hij hiermee? Laat hij het gebeuren of zal hij - omdat hij door de mens is gemaakt - proberen de mens te redden? Of komt de mens er zelf achter en eindigt het allemaal in disaster omdat de robot niks heeft gezegd?

Kan je erg kort maken door slechts het moment te beschrijven waarop de robot bv. de informatie krijgt of hij het vertelt, of dat de wereld vergaat. Lang is natuurlijk ook mogelijk~

Moeilijkheidsgraad 100 doordat de robot geen (echte) gevoelens heeft en je veel details hebt die misschien interessant zijn om er in te stoppen :3


Kan je daar iets mee? ;D
Als iemand anders iets leuk heeft natuurlijk ook gewoon posten.. er kunnen meerdere opdrachten worden verzonnen op een vraag he :p
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 26-09-2011 21:11

Oewhh nu ga ik iets verzinnen met mijn messed up mind :P.

Setting: Op een duistere planeet ergens in het heelal (maak er een leuke plek van in het universum :P) wonen een aantal buitenaardse wezens die elkaar niet begrijpen en dus niet kunnen communiceren.
Hoofdalien: Een gemuteerde alien die ontstaan is uit 2 verschillende wezens die zich voortgeplant hebben. (vraag niet af hoe ze zich zonder communicatie hebben voorgeplant, gewoon oerinstinct ofzo :P)
Gebeurtenis: De hoofdalien kan zijn/haar ouders wel verstaan en kan zo als aller eerste de communicatie ehh (hoe noem je dat) leggen (?) tussen 2 soorten.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit bedacht heb :O
Arrogant, like yeah! (h)

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 26-09-2011 21:38

Haha hoe komen jullie erop? :lol:
Nog iemand een fantasyopdracht? Kan ik uit een aantal hele verschillende dingen kiezen.
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 26-09-2011 21:42

MatthijsB schreef:Haha hoe komen jullie erop? :lol:
Ehh geen idee, het kwam zomaar in me op en ik dacht: dit is zo'n slecht idee dus laat ik het posten :P
Arrogant, like yeah! (h)

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 26-09-2011 23:06

ik vind het eigenlijk wel leuk om zo een opdracht te bedenken xD

normaal heb ik nogal hinder in het verzinnen omdat ik niet weet hoe ik later verder moet gaan, maar daar hoef ik hier helemaal geen rekening mee te houden :')
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 27-09-2011 00:54

Op verzoek dan ook nog een fantasy-opdracht van mij ;)

Voorwaarden: De wereld waarin de gebeurtenissen zich afspelen mag je zelf aankleden. De moeilijkheidsgraad aan deze opdracht is dat niets (of zo weinig mogelijk) 'Tolkienish' mag zijn. Dat betekent dat alle fantasy-clichés die sinds LOTR bestaan, niet in je verhaal mogen voorkomen! Dus geen Elfen, die wijs en onsterfelijk zijn. Je mag er wel Elfen in laten voorkomen, maar die moeten dan wel anders van karakter zijn en andere eigenschappen hebben, etc. :P Moeilijkheidsgraad = 200!
Setting: In een welvarende stad die ten onder dreigt te gaan door een stijgende zeespiegel (die stijgt door bijv. toorn van goden). Verder mag je alles zelf verzinnen ;) Hoe reageren de bewoners hierop? Vluchten ze of proberen ze hun stad te redden tegen verwoesting door het water? Is er mogelijk nog een kwaad volk dat onder water leeft, en door de stijgende zeespiegel de stad kan betreden en aanvallen?
Personages: Je mag voor een heroïsche kant kiezen of voor een romantische kant. Bij de romantische kant gaat het dus meer om een kleiner verhaal in een groot verhaal.

Hoop dat je hier iets mee kan ;)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

MatthijsB
Gold Member
Gold Member
Berichten: 506
Lid geworden op: 26-09-2010 15:41

Bericht door MatthijsB » 15-10-2011 11:40

Ik ga met die van Daniël aan de slag!
Dont waste your time, or time will waste you - Muse

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 04-03-2012 23:41

En hoe staat het hiermee eigenlijk ^^?
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie