Daniëls 3 thema's

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Daniëls 3 thema's

Bericht door Daniël » 26-02-2010 18:46

DE OORLOG TEGEN GOD

Ook ik heb mijn eerste verhaal voor deze wedstrijd voltooid :) Dus lees snel verder. In het volgende bericht: 'De Hof van Eden, Verhaal I'.

UPDATE 1: Tweede verhaal is af: 'De Stad Infernus, Verhaal II'.
UPDATE 2: Derde verhaal is af: 'Lucifer, Verhaal III'.

Thema 1: Mensen (3464 woorden)
Thema 2: Queeste (4244 woorden)
Thema 3: Evenwicht (3047 woorden)
Totaal 1, 2 & 3: (10755 woorden)

De drie verhalen staan met elkaar in verbinding; het derde verhaal is de ontknoping van de plot.

Enjoy.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-02-2010 18:46

Alle rechten voorbehouden.

Afbeelding
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 26-02-2010 19:31

een nogal andere interpretatie van het verhaal wat in de bijbel wordt verteld, maar wel een overtuigende, al kan ik me de niet-realiteit niet helemaal voorstellen (ligt aan mij denk ik, de beschrijving is helder genoeg)
wat ik vooral mooi vind aan dit stuk en aan dat andere wat je eerder plaatste zijn de dialogen, die komen erg sterk over

ik kwam trouwens een als-dan foutje tegen net na de beschrijving van de engel ("Voor jullie zijn we onbegrijpelijk, maar niet complexer als jullie voor ons zijn."); ik denk dat je daar 'dan' bedoelt? ^^"

verder heb ik het hele stuk in één keer uitgelezen en ik vraag me dus nogal af welke andere thema's je gaat gebruiken & hoe het sowieso verder gaat :]
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-02-2010 20:31

Ja die als-dan foutjes willen er nog wel eens in sluipen ja :P. Daar hoort natuurlijk 'dan' te staan.

De niet-realiteit is geïnspireerd op de hemel boven de archipel van Abarat zoals Clive Barker die illustreert in zijn boeken (http://images.hugi.is/fantasia/112279.jpg) Zo kun je je hem beter voorstellen denk ik.

Het verhaal is nog niet afgelopen en er komen nog verschillende thema's aan bod :P Trouwens, jouw thema, Yperiet, vond ik zo specifiek dat ik al wist dat je die ging gebruiken :P (heb er trouwens nog nooit van gehoord :) )
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 26-02-2010 21:21

haha het probleem was dat ik geen woord met de Y kon vinden wat ik geschikt genoeg vond xD tevens zo met de X en Q trouwens :')
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 26-02-2010 23:54

XXX is geloof ik tevens een hoofdstuk uit Renate Dorresteins 'Het duister dat ons scheidt.' Dat boek bevat zesentwintig hoofdstukken, ieder hoofdstuk begint met een letter van het alfabet, beginned bij hoofdstuk 1: de a van aardbei, enz. En dus hoofdstuk 24: de x van kusjes.
Heb je daar soms die inspiratie vandaan gehaald :P Vond hem wel goed verzonnen. Hopelijk kiest iemand dat thema. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 06-03-2010 18:35

Even korte update voor geïnteresseerden :P : Ik begin nu aan het tweede verhaal. Misschien dat ik het dit weekend nog af krijg. Anders zal het twee weken moeten wachten (volgende week heb ik m'n toetsweek).
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 18-03-2010 13:36

Kleine UPDATE: Eindelijk weer tijd om te schrijven (vandaag een beetje, morgen zeker).

- Verhaal II: 1370 woorden. Verwacht hem morgenavond maar online :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 20-03-2010 12:34

Hier is ie dan. Dit verhaal is vooral bedoeld om een indruk te krijgen van hoe de aarde is in deze era. Het derde verhaal is de ontknoping van de plot.
Ik heb er een plattegrond bij gedaan zodat je even iets beter weet wat en waar (want ik realiseer me dat het namengehalte nog al hoog ligt in dit verhaal; ook iets over de woordlimiet heen gegaan)
Misschien dat ik deze ideeën nog wel uitwerk ik een langer verhaal, want het spreekt me wel aan :) (hoewel SF natuurlijk wel een beetje uit is, hm)

Alle rechten voorbehouden.

Afbeelding

Afbeelding
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 20-03-2010 13:52

Het wordt steeds spannender, maar wel een beetje warrig. :P

En wat betekent “een goodlooking uiterlijk”?
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Plaats reactie