Marjolein :')

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Plaats reactie
Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Marjolein :')

Bericht door Jubelein » 04-10-2010 14:41

De bomen boven me, wiegen langzaam heen en weer. Ze lijken me te hypnotiseren, net als een slingerend horloge. Mijn blik dwaalt verder omhoog en ik hoor de stukjes piepschuim in mijn haar over elkaar knarsen. Ik had eindelijk mijn laatste toren voor het levensgrote schaakspel afgeschuurd. Het verven moest nog beginnen, laat staan het opruimen van de klerezooi in mijn tuin. Ik krabbelde overeind en schopte het piepschuim richting de muur, daar was het vast makkelijker op te scheppen. Ik kroop mijn donkere schuur in en moest opzij springen voor een vallende sneeuwschuiver. Gelukkig viel de bezem altijd daarna van de muur, dus die kon ik mooi opvangen. Snel ontvluchtte ik mijn met boobytraps gevulde schuur en achter de geslote deur, hoorde ik de gedempte geluiden van een enorme chaos.

In mijn altijd bruisende woonplaats Amsterdam duurt het gelukkig maar tien minuten om naar de dichtstbijzijnde supermarkt te fietsen. De vier verkeerslichten die ik in een kilometer tegenkom, geven me allemaal het groene licht en het duurt niet lang voordat ik met mijn kratje bier in de rij sta.

De caissière heeft zoals altijd weer geen tijd voor klantvriendelijkheid en ik vraag haar of ik alvast kan pinnen. Ik vis mijn portemonnee uit mijn achterzak en doorzoek mijn pasjes. Chagrijnig kom ik tot de ontdekking dat mijn pinpas nog thuis ligt en ik blader door mijn briefjes, tot ik een tientje tegen kom.

Thuisgekomen hang ik mijn jas op een kleerhanger en schop mijn schoenen uit. Mijn thermometer geeft 18 graden aan, maar door ervaring weet ik dat de meting niet klopt en dat je zes graden bij het resultaat moet tellen. Dus 24 graden, lekker temperatuurtje voor september. Ik zet de televisie aan, maar zie op het nieuws alleen maar geldzaken. Ik keek naar de tafel en zag een tekening van mijn buurjongetje liggen, een simpele kleurplaat van een kameel. Ik dacht aan al het overgebleven piepschuim en wist meteen mijn volgende project.
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 04-10-2010 14:46

Leuk :> Ik vind m eigenlijk niet echt op de mijne lijken xD

Had je ook moeite met de laatste woorden? :'D
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Bericht door Jubelein » 04-10-2010 14:54

Ik had geen idee van wat ik met geldzaken en kameel moest doen xD
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 04-10-2010 15:11

Die kameel deed het 'm, hè? :^)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 04-10-2010 17:45

Haha, ja de kameel was geniaal :)
Maar inderdaad, hij lijkt niet echt op die van Lotte :P Wel kort, nu begin ik nog meer te twijfelen aan de lengte van de mijne :P
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 04-10-2010 17:47

Hun verhalen lijken inderdaad niet op elkaar, maar ik herken wel elementen die zij hetzelfde of op vergelijkbare manier hebben gebruikt, al heb ik dat natuurlijk wel sterk gestuurd met die woordenlijst. :P
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 04-10-2010 20:20

Deze is een stuk korter, haha ik had soms echt een wtf-momentje :P. Vooral in het begin met dat piepschuim in de haren ofzo xD
Arrogant, like yeah! (h)

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 04-10-2010 20:56

Nienke schreef:Deze is een stuk korter, haha ik had soms echt een wtf-momentje :P. Vooral in het begin met dat piepschuim in de haren ofzo xD
Heeft ze heel goed gedaan, wtf-momenten horen bij dit genre. ^^
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Bericht door Jubelein » 04-10-2010 20:57

Hehe, echt? xD
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Plaats reactie