Nienke's inzending Songte- verhaal! Contest (2e Ronde)

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Plaats reactie
Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Nienke's inzending Songte- verhaal! Contest (2e Ronde)

Bericht door Nienke » 28-06-2010 23:06

Op het strand van Hawaï

Een standaard situatie, daar begint het allemaal mee. We waren al jaren vrienden en ontkenden heel hard dat we niet verliefd waren en dan na een jaar of vijf hebben we dan toch verkering. En nu zijn we natuurlijk dol gelukkig met elkaar en daar gaat het uit eindelijk toch allemaal om? Helaas lijkt onze relatie niet helemaal rozengeur en maneschijn te zijn…

Hawaï, 7 juli 2010

“Eindelijk eens een keer samen op vakantie” zei ik. We waren voor het eerst zonder ouderlijk toezicht op vakantie gegaan naar het vulkanische eiland Hawaï! Ik, 18 jaar en net klaar met mijn vwo, en Tobias, die net een jaartje ouder is dan ik en nog bezig is met zijn havo diploma binnen te halen. “Ja” zei Tobias. Ik vroeg me af waarom hij zo kortaf antwoordde aangezien dat helemaal niets voor hem is, zeker niet als hij lekker op het strand ligt.
“Is er iets?” vroeg ik.
“Hmm, nee hoezo?” antwoordde Tobias.
“Gewoon, je lijkt niet erg enthousiast en dat terwijl je zoveel van de zon houdt als van mij zei je.”
“Oh er is niets, ik ga even lopen.” zei Tobias. En weg was hij.

Soms vraag ik me af of hij wel hetzelfde voelt voor mij als ik voor hem. Soms denk ik zelfs dat… Nee dat kon gewoon niet, dat is… Nee, niet meer aan denken. Ik bleef nog even in de zon liggen en toen het tijd werd om te eten pakte ik mijn tas en liep heel elegant over het strand. Waarom keken die mensen me toch zo raar aan? Het kon niet aan mijn zwemkleding liggen die natuurlijk perfect paste bij mijn Prada tas. Tobias en ik hadden afgesproken om te eten in een restaurantje vlak langs het strand, ik hoopte dat hij zou komen.

Gelukkig zat Tobias al aan een tafel toen ik aan kwam lopen. Tobias deed meteen zijn mond open en zei: “Daar ben je dus! Met je Prada tas, wanneer doe je dat ding nou eens weg?”. Hij lachte en vervolgde: “Het spijt me dat ik zomaar wegging, ik vond het idee nog een beetje vreemd dat we… Je weet wel, opeens alleen zijn…”. Hij schoof een beetje richting mij en zoende me. Alles was weer vergeven, hoe kon ik ooit denken dat hij me zomaar… Nou ja, dat deed er niet meer toe. Niet denken, maar zoenen! Tobias was een van de beste op dit gebied. Zijn mond was erg zacht en hij zoende altijd heel voorzichtig en toen zijn tong langzaam in mijn mond terecht kwam, kon ik al helemaal niet meer denken.

Hawaï, 8 juli 2010

Na een heerlijk etentje en een geweldige nacht werden we wakker in ons hotel en besloten we de vulkaan te gaan bezoeken. Ze zeiden dat, als je vroeg in de morgen ging, het leek alsof de vulkaan smolt. Toen we aangekleed waren en richting de vulkaan liepen werd al snel duidelijk wat ze bedoelde met dat de vulkaan smolt. Door alle waterdampen rond de vulkaan leek het net alsof hij aan het smelten was. Het was een genot om hier samen met Tobias te staan en vooral wanneer hij mijn gedachtes helemaal liet verdwijnen. Heerlijk.

De rest van de middag besloten we weer naar het strand te gaan en na twee uur ging Tobias wat te drinken halen. Ik vond het best, het was echt super warm. Maar na een half uur begon ik me af te vragen waar Tobias bleef… Ik besloot even over het strand te lopen om te kijken of ik hem kon vinden. Ik liep de duinen op en ik toen ik bovenaan de duin stond, verstijfde ik. Daar… Achter de duin waar ik op stond zag ik Tobias. Hij zoende, hij zoende met een ander. Met een meisje. Ik voelde mijn hart breken toen hij haar streelde. Ik voelde de tranen in mijn ogen springen en Tobias merkte dat ik stond te kijken. Hij deed zijn mond open om wat te zeggen, maar ik rende al weg. Het laatste wat ik hoorde was dat Tobias me riep: “Samuël! Samuël! Het is niet… Nathalie is…”. Ik hoorde maar vlagen. Ik rende naar het hotel, pakte mijn spullen en verliet Hawaï.

Amsterdam, 9 juli 2010

Ik was terug in Amsterdam, ik kon het gewoon niet geloven. Al mijn angsten waar is zo voor vreesde waren in de afgelopen twee dagen tot uiting gekomen. Tobias was hetero en hij heeft me op onze eerste vakantie samen gedumpt voor een meisje… Nathalie heette ze geloof ik, maar wat maakt dat nu nog uit? Zijn gevoelens voor mij waren niet hetzelfde als mijn gevoelens voor hem… Ik wil niet dat hij mijn liefde nog langer bij zich draagt. Hij was het gewoon niet waard, hij heeft me niet nodig. Ik was gewoon niet echt voor jou. Ik was niet jou ware liefde. En daar blijft het nu bij. Onze liefde is gestrand mijlen en mijlen hier vandaan. Op het strand van Hawaï.
Arrogant, like yeah! (h)

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-06-2010 23:18

Origineel dat je de gebeurtenissen per dag aangeeft. Vond ik wel leuk :P
En de gebroken liefde heb je wel goed verwoord vind ik, mooi gevoelig vanuit de ikfiguur.
Concurrentie :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 28-06-2010 23:35

Leuk het ze allebei jongens zijn. Je zette me twee keer op het verkeerde been. :P
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 29-06-2010 16:30

Robin schreef:Leuk het ze allebei jongens zijn. Je zette me twee keer op het verkeerde been. :P
Oh haha, waar dan? Een keer kan ik me nog indenken maar die tweede? :P Ben wel nieuwsgierig nu ^^.
Arrogant, like yeah! (h)

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 29-06-2010 18:22

Eerst dacht ik: jongen-meisje (tja, wat kan ik zeggen? ik ben een heteroseksuele jongen, dus dat is de eerste combinatie waar ik aan denk :P)
Toen noemde je de naam Tobias en dacht ik meisje-jongen.
Pas bij de naam Samuël had ik door dat het jongen-jongen was. :P
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 29-06-2010 18:28

Haha je bent oplettender dan ik. Ik had het pas hier door eigenlijk: Tobias was hetero en hij heeft me op onze eerste vakantie samen gedumpt voor een meisje…
En toen moest ik nog twee keer kijken van 'hè, wat staat er nou :shock: '
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 29-06-2010 18:37

hahaha :P Ik vond het wel leuk om een iets minder voor de hand liggende situatie (jongen- meisje relatie) te kiezen en dat dan niet heel erg duidelijk in het begin naar voren te laten komen.
Arrogant, like yeah! (h)

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 29-06-2010 18:48

Ja dat was zeker goed gedaan :up:
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie