Nienke's inzending Songte- verhaal! Contest (1e Ronde)

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Nienke's inzending Songte- verhaal! Contest (1e Ronde)

Bericht door Nienke » 15-06-2010 22:29

Aangezien we nu onze verhalen voor de songtekst verhaal dinges mogen posten is bij deze de mijne.. Naarmate ik het meer lees word het slechter :P en er zitten volgens mij nog spelfouten in ook xD. Naja hier komt dus mijn verhaal:

Alsof de lente nooit op ons zal wachten, ik kan geen stap zetten of het lijkt al alsof er een eeuwigheid voorbij is. En toch, elke stap die ik met haar zet is er een in de toekomst. Ik ben in mijn hele leven nog nooit verstrikt geraakt in gewoon de simpele dans door het leven. Nee echt… Liefde veranderd alles.

Ik kwam haar tegen in de supermarkt, nee niet echt de meest romantische plek die je kunt bedenken. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren. Ze stond daar in haar gele jurk die, wanneer ze liep, bewoog als een golf door de zee. Ik werd betoverd door haar jurk en kon het niet laten een gesprek te starten.

Daar stonden we dan, bij de kookspullen. Ik begon maar stom te praten over een taart die ik wilde bakken. Ik vertelde haar dat ik niet dacht dat ik het kon bakken, omdat het veel te veel tijd kostte voor iemand die niet kan bakken. Zij vertelde mij dat het zonde was aangezien je nooit meer zo’n lekker recept in je handen kon hebben dan deze. Ik zei haar dat ik het jammer vond en toen bood ze aan om me te helpen. Ik, nog volledig in trance van haar jurk zei dat ik haar eeuwig dankbaar zou zijn.

Het blijft raar klinken, maar vanaf de dag dat ik met haar afgesproken had is mijn leven veranderd. En dat om een taart, die overigens compleet vergeten is toen alle zoete vloeistoffen over de grond rolden. Het was een spel geworden, een spel dat geen grenzen kende, een spel dat vanaf dat moment al mijn gedachten bezat…

Nu ligt mijn leven in haar handen, het hoort in de mijne. Ik wil het gebruiken zoals ik dat wil. Ik wil haar verslaan, ik zal winnen. Mijn passie begint weer te stromen als een rivier door de lucht. Na al mijn andere liefdes, denk ik alleen nog aan haar en ik vraag me af waarom. Het spel gaat beginnen…

Het begint altijd met de eieren, de eieren breken en dan is het tijd. Tijd om te kneden. Kneden in het deeg, bestaand uit verschillende elementen die noodzakelijk zijn voor de hechtenis. De hechtenis van twee mensen of gewoon het maken van een… Taart. Na het invetten van de taart en het kneden van de bodem is het tijd voor de vulling. Ik was er helemaal klaar voor. Ik moest beter zijn dan haar, ik moest volhouden. Ik moest de taart met beleid vullen met mijn fruit, maar wel snel. Haar hele taart zou vol komen met mijn fruit. Ik wist, nog even. Nog even en haar taart zat vol met mijn fruit. Een perfecte fruittaart zou ontstaan. Voor ik het wist was het gedaan. Vanaf nu zou mijn leven veranderen, door die ene taart… Die pas na 9 maanden klaar zou zijn.
------------------------------------------
Dus... xD Brand maar los :P
Arrogant, like yeah! (h)

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 15-06-2010 22:40

Heb hem even verplaatst :>
Ik weet niet of het jurycommentaar sowieso wordt geplaatst?
& Anders post ik het sowieso nu nog niet :')
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 15-06-2010 22:41

is goed ^^, ik hoop wel dat het gepost wordt. Zou wel leuk zijn :P
Arrogant, like yeah! (h)

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 15-06-2010 23:11

Oioioi, dat durf ik niet hoor, ik vond het al eng genoeg om ze te PM'en!

En over dat verhaal... ik herken wel elementen uit het lied, maar het eindigt zo vrolijk! Volgens mij was de songtekst veel sadder.
Nienke schreef:Nog even en haar taart zat vol met mijn fruit.
Ew!
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-06-2010 23:27

Het is wel heel letterlijk. Sommige delen zijn heel mooi, heel poëtisch en eigen inbreng. Maar ik herken enkele delen uit de songtekst die je letterlijk hebt opgevat en waar volgens mij een dubbele bodem inzat.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

ethereal
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 16-11-2009 10:58

Bericht door ethereal » 15-06-2010 23:39

Daniël schreef:Het is wel heel letterlijk. Sommige delen zijn heel mooi, heel poëtisch en eigen inbreng. Maar ik herken enkele delen uit de songtekst die je letterlijk hebt opgevat en waar volgens mij een dubbele bodem inzat.
Deed je zelf ook!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij likte gehurkt een worst.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-06-2010 23:41

Deed je zelf ook!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had het geloof ik niet over een taart. :roll:

Het enige letterlijke wat ik erin op heb genomen is de dammer en het park. Geloof ik. En je moet toch een decor schetsen.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

ethereal
Bronze Member
Bronze Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 16-11-2009 10:58

Bericht door ethereal » 15-06-2010 23:41

Daniël schreef:
Deed je zelf ook!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had het geloof ik niet over een taart. :roll:

Het enige letterlijke wat ik erin op heb genomen is de dammer en het park. Geloof ik.
Nee, dat is de waarheid.
Hij likte gehurkt een worst.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 15-06-2010 23:42

Haha, dubbele bodem. Taartgrap.


Toch?
Daniël schreef:Het enige letterlijke wat ik erin op heb genomen is de dammer en het park.
Oei, die had ik ook. (Plus nog een kleine verwijzing...)
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 15-06-2010 23:44

Haha, dubbele bodem. Taartgrap.


Toch?
Pff, flauw XD

Ja je moet iets letterlijk opnemen anders blijf je maar met zweverige woorden zitten en kun je geen setting maken als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou ja, dat heeft Nienke eigenlijk ook met die taart gedaan. OK, ik heb niks gezegd :roll:
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie