Contest: Songte- verhaal! - afgelopen

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-08-2010 18:41

KSS
Ik was gisteravond niet thuis, moest vandaag van half 9 tot 5 werken en daarna naar de supermarkt, moet nu nog eten en dán heb ik tijd om m'n beoordelingen te voltooien en posten :P
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-08-2010 19:59

Haha, ziet er naar uit dat je nog even moet wachten, Daniël.

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 12-08-2010 20:01

En ik ook :O (al heb ik een vaag vermoeden wie gaat winnen en ik ben dat niet... Anyway xD)
Arrogant, like yeah! (h)

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-08-2010 20:03

Ja, jij ook. Maar Daniël wordt ongeduldig van het wachten. Weet niet hoe het met jou zit..

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 12-08-2010 20:05

Ja ik ook, maar ik dacht dat het jullie niets zou interesseren xD. Dus post het niet :P
Arrogant, like yeah! (h)

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-08-2010 20:06

Ohw. Mij wel. Ben benieuwd wie er zal winnen.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-08-2010 20:10

Melona’s beoordelingen

Nienke:
Songtekst: Goed, letterlijke zinnen in overgenomen en je volgt de tekst ook goed. Ik snap de interpretatie.
Verhaal: Het verhaal zelf is leuk, maar de uitwerking vind ik wat minder. In het begin beviel me de vertellende stijl wel (alsof het een legende is), maar later vond ik dat juist wat lastig omdat het taalgebruik daardoor niet geweldig was. Daarnaast ook wat grammatica- en spelfouten, maar die tel ik hier niet mee. Wat ik wel meetel is dus de stijl, en ook het niet consequent zijn met de tijden. Uiteindelijk is het dus jammer, met een andere uitwerking zou dit verhaal ontzettend goed zijn.
Gemiddelde: 7,5

Daniël:
Songtekst: Redelijk, wel de tekst gevolgd maar ik mis soms wat en je dwaalt wat af van de songtekst zelf. Als geheel vind ik het echter wel weer goed bij elkaar passen. Zelf heb ik bij het nummer inderdaad meer het idee dat het over twee vrienden gaat in plaats van een man en een vrouw, maar dat is een geval van interpretatie en tel ik hier dus niet in mee.
Verhaal: Mooi verhaal, goede uitwerking. Je begint en eindigt op de goede momenten in het verhaal. De stijl is (zoals meestal bij jouw verhalen) fijn om te lezen. Enkele spelfoutjes reken ik hier ook niet mee. Overigens ook leuk dat je in elk van de drie rondes regen hebt gebruikt als begin, of dit met opzet is weet ik niet? Maar dat is natuurlijk ook niet iets om nu mee te tellen.
Gemiddelde: 7,7

Algemene opmerking:
Allebei erg goed gedaan, de teksten zijn allebei ontzettend origineel. Je leest dit soort dingen niet erg vaak, en het was dus ook leuk om te lezen en beoordelen.



Jubeleins beoordelingen

Nienke:
Songtekst: Ik had gelezen dat je de songtekst niet helemaal snapte en vond het echt leuk dat je hem zo hebt gebruikt dat Axel het ook niet snapt. Verder zit er (obviously) vuur in, machine/gevangene en al die zinnen die je vertaalt hebt.
Verhaal: Heel leuk bedacht! Alleen echt jammer dat er soms een woordje mist of teveel staat. Ook wissel je nog wel eens van tijden.
Gemiddelde: 7,5


Daniël:
Songtekst: Drugsgebruik en vuur. Voor de rest heb ik er niet zo heel veel van teruggezien, maarja, daar lette ik na een tijdje niet meer op xD
Verhaal: Ik ben echt fan van je schrijfstijl! Het lijkt wel alsof je precies weet wanneer je iets moet herhalen en wanneer je dat dus echt niet moet doen. Voor de rest was ik echt het verhaal in gezogen, en het was zo vreselijk zielig!
Gemiddelde: 7,8

Uitslag
Dat brengt ons op een gemiddelde van 7,5 voor Nienke en 7,8 voor Daniël. Dat betekent dat Daniël de contest heeft gewonnen! :> gefeliciteeeerd
Over de rest van de ronden gekeken en gemiddeld genomen zou ook Daniël nog hebben gewonnen, dus het lijkt me een eerlijke wedstrijd geweest (:
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 12-08-2010 20:11

Gefeliciteerd Daniël!

Nienke
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2107
Lid geworden op: 12-04-2010 17:46

Bericht door Nienke » 12-08-2010 20:20

Big surprise :P Maar gefeliciteerd :D!

Ben het wel eens met de jury (damn de tijdenwissel, dat doe ik altijd xD Enige wat mijn docenten altijd zeggen)en het was wel leuk ^^.
Arrogant, like yeah! (h)

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 12-08-2010 20:20

Contestpagina op www.writersblock.tk is ook aangepast :]
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Plaats reactie