Eline's 3 thema's

Hier staan de contests en inzendingen die al voorbij zijn.
Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-03-2010 15:07

Daniël schreef: Maar ik vind dat je een dergelijke traumatische ervaring goed beschreven hebt. Het is een goed verhaal. :up:
Bedankt voor je compliment. Althans, ik zie het als een compliment.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 28-03-2010 15:08

Daria schreef:@Daniël: Ik snap alleen nog niet waarom het als een wilde, als een uitgehongerde leeuw moet zien. Waarom 2x keer: "Als een"
ik denk dat Daniël het als 'een wilde' bedoelt, en jij als 'een wilde leeuw' :o
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-03-2010 15:08

Oh wacht, nu zie ik het :P

Je bedoelt een wilde uitgehongerde leeuw :P

Ik dacht dat je bedoelde een wilde (man) en een uitgehongerde leeuw :P maar wilde is een bijvoegelijk naamwoord hier en geen zelfstandig naamwoord. Sorry! :P

Inderdaad, Melona :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-03-2010 15:09

Robin schreef:Heftig. :shock:

Hoewel ik het wel snap dat ze zichzelf verwaarloost, vind ik het raar dat ze nog in het donker over straat durft -- en dat anderen in haar omgeving haar laten gaan.
Doordat ze zich verwaarloosd kan het haar ook niks schelen wat er met haar gebeurd. Ze houdt niet meer van zichzelf en jaa.. Ik kan het eigenlijk moeilijk uitleggen waarom ik het zo geschreven heb.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-03-2010 15:10

Melona schreef:
Daria schreef:@Daniël: Ik snap alleen nog niet waarom het als een wilde, als een uitgehongerde leeuw moet zien. Waarom 2x keer: "Als een"
ik denk dat Daniël het als 'een wilde' bedoelt, en jij als 'een wilde leeuw' :o
Dat bedoel ik inderdaad xD.

Robin
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2438
Lid geworden op: 17-03-2010 22:46

Bericht door Robin » 28-03-2010 15:11

Daria schreef:Ik kan het eigenlijk moeilijk uitleggen waarom ik het zo geschreven heb.
Hoeft ook niet. Wat ik daarmee bedoelde was dat ik mezelf niet in die situatie kon plaatsen, dat niets me meer kon schelen. Of het realistisch is weet ik niet.
This silence was much worse than the one before, and this time no-one started clapping.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-03-2010 20:53

Thema 2: Donker.
Gevecht van de Nacht.
De duistere nacht is teruggekeerd.
Het heeft de strijd met de zon weer gewonnen.
Trots zal het de stad overspoelen totdat de dag komt.
De dag zal terugslaan en herwinnen wat van hem was.
De strijd tussen licht en donker zal eeuwig voortduren.
Geen van beide zal opgeven. Beide keren ze terug.
Sterker dan voorheen. Opnieuw klaar voor de strijd.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-03-2010 20:56

Ah, dat is weer eens wat anders. Weet niet of dat de bedoeling was, maar vind het in elk geval een aardig gedichtje :wink:

Het is een bekend thema waar al heel veel over geschreven is (o.a. in mythes van bijvoorbeeld Grieken). Weet niet of het erg origineel is, maar bepaalde zinnetjes vind ik wel goed gekozen.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 28-03-2010 20:59

Daniël schreef:Ah, dat is weer eens wat anders. Weet niet of dat de bedoeling was, maar vind het in elk geval een aardig gedichtje :wink:

Het is een bekend thema waar al heel veel over geschreven is (o.a. in mythes van bijvoorbeeld Grieken). Weet niet of het erg origineel is, maar bepaalde zinnetjes vind ik wel goed gekozen.
Oh, echt? Ben niet zo erg bekend met de Grieken, als vind ik mythes wel interessant. Probeer me er ook in te verdiepen al heb ik er niet veel tijd voor.

Maar het kwam ineens in me op, dus ik besloot het op te schrijven.
Ik vind het altijd zo vervelend als ik inspiratie kwijt raak.

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 28-03-2010 21:02

Groot gelijk heb je, ik schrijf het ook altijd meteen op als me iets te binnen schiet of zo dat ik wil gebruiken in een verhaal.

De Grieken hebben volgens mij niet een mythe waarin de dag en de nacht tegen elkaar vechten en zo. Het is meer met een wagen waar de zon in zit die dan getrokken wordt door vliegende paarden en zo.
Weet niet precies welke cultuur mythes heeft waarin staat wat ook in jouw gedicht staat, maar weet wel zeker dat er dergelijke mythen zijn :P

Dat doet overigens niet af aan de kwaliteit van je tweede verhaal. Ik vind hem oké :)
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Plaats reactie