Buitenlandse schrijvers.

Praat hier (mee) over je favoriete schrijvers
Gast

Buitenlandse schrijvers.

Bericht door Gast » 25-11-2009 12:13

Ik ben zelf echt dol op Nick Hornby en Chun Sue!

En ondanks dat sommige mensen van mening zijn dat bij vertaalde boeken de oorspronkelijke schrijfstijl van de schrijver verdwenen is, is het boek Beijing Doll (Chun Sue) echt zo, -ik kan het woord ervoor niet vinden- Maar haar schrijfstijl vind ik echt fantastisch en is een grote inspiratiebron voor me geweest.


En ohja, Haruki Murakami vind ik ook heel fijn.
Zijn verhaallijnen<3
De Japanse eenvoud, die het hebben kan, komt in zijn woorden heel goed over -vind ik.

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 25-11-2009 19:14

J.R.R. Tolkien en Stephen King zijn voor mij beiden echt de masters van het schrijven, Tolkien om z'n rijke fantasie en schrijfstijl en alles, King om de geweldige spanning waarmee hij zijn verhalen kan leiden :]

dit is [net als bij de rest] toch echt alleen op dit moment zo en kan echt meteen veranderen

ik vind J.K. Rowling trouwens een kleine dief xD zoek beschrijving van dementors en zoek beschrijving van zwarte rijders [LotR] - echt, je zal het merken als je bepaalde dingen gaat vergelijken :') maarja 'the main story' heeft ze natuurlijk wel helemaal zelf bedacht
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

xRosesInTheNight
Silver Member
Silver Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 19-11-2009 20:22

Bericht door xRosesInTheNight » 28-11-2009 11:38

Het is wel geen echte literatuur, maar ze is voor mij echt een held. Ik kan nooit stoppen met het lezen van haar boeken en als ik er in begin dan vergeet ik de tijd gewoon.

Maureen Johnson.

Ik houd ook van boeken die zich in Amerika afspelen of Engeland, maar niet altijd dezelfde plaats etc. En ze beschrijft zo geweldig. Lees:
De deur schoof opzij in een gleuf in de muur en onthulde een badkamer die niet bepaald gigantisch was, maar nog zoveel groter dan je op een boot zou verwachten. Er hingen twee wastafels: glanzende koperen kranen boven volmaakte ronde waskommen.

En dat voor een jeugdboek <'3

Daniël
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 3711
Lid geworden op: 21-02-2010 23:08

Bericht door Daniël » 21-02-2010 23:46

* Om dit forum maar wat nieuw leven in te blazen *

Ik ben een big fan van Tolkien, inderdaad de grondlegger van fantasy. Mijn eerste 'grote' verhaal dat ik ging schrijven was in de trant van In de Ban van de Ring. Als je het dan later terug gaat lezen merk je pas hoeveel je van J.R.R. ongemerkt gejat hebt :P Bovendien was het veel te druk en was ik er al een jaar of vier mee bezig, dus was het begin weer veel slechter dan het eind etc.
Verder Rowling om Harry Potter, C.S. Lewis om Narnia, Clive Barker om Abarat, Philip Pullman om His Dark Materials en Christoper Paolini om de Erfgoed eh Quatrologie of zo? Ben nu maar begonnen aan iets anders, Stieg Larsson, De Millennium Trilogie.
Hoe de Wereld Scheurde en Wat Erna Gebeurde Verhalen uit de oudste tijden

Melona
Admin
Admin
Berichten: 2311
Lid geworden op: 15-11-2009 22:38

Bericht door Melona » 01-03-2010 20:09

Damn, waarom heb ik John Irving niet eerder ontdekt D:
Jeez, hij is echt een god _O_

Ik las de eerste bladzijde van Zoon van het circus, en ik was verkocht. Geweldige stijl heeft die man! De samenloop tussen humor, spanning en ondertussen gewoon het verhaal is geweldig, evenals de vele verschillende situaties die zich voordoen en die hij toch in enkele bladzijden prachtig kan beschrijven.

Mijn vader raadde me aan om iets van hem te lezen, en ik heb toen maar een willekeurig boek uit de kast gepakt (we hebben er meerdere) en echt hij is geniaal :D
I became insane, with long intervals of horrible sanity.

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 17-03-2010 20:30

Ik ben de laatste tijd groot fan van Zweedse misdaad/thriller schrijvers.
Maar Stephenie Meyer en J.K Rowling vind ik ook erg leuk om te lezen (ook houd wel van fantasy met vampiers en heksen etc).

Riverflows
Newb
Newb
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-03-2010 19:29

Bericht door Riverflows » 24-03-2010 09:48

Twee buitenlandse schrijvers die echt impact op mij hebben gemaakt, zijn toch echt wel J.K. Rowling (Harry Potter) en Stephenie Meyer (Twilight). Ze schrijven gewoon zó fijn, hoewel ik de Engelse versies van de boeken niet gelezen heb.

Toen ik in de brugklas zat vond ik trouwens Maureen Johnson met 'Kamer 16' een erg leuk boek. Inmiddels is daar een vervolg op gekomen, maar mijn zus is die aan het lezen (en die leest hoofdstuk voor hoofdstuk en heel onregelmatig). :-x
---

TheFirstDayOfSpring
Member
Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-03-2010 18:11

Bericht door TheFirstDayOfSpring » 05-04-2010 09:45

Per Nilsson is goed wink

Daria
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17-03-2010 17:14

Bericht door Daria » 17-04-2010 19:03

Amerikaanse/Engelse schrijfsters die ik erg goed vind (en veel andere niet) zijn J.K Rowling en Stephenie Meyer. Zijn wel 2 van mijn favoriete schrijfsters. Zeker in het Fantasy genre.

En ik ben dus nog altijd fan van Zweedse schrijvers.
Geen idee waarom. En sommige Nederlandse thriller schrijfsters zijn ook leuk om te lezen.

Jubelein
Platinum Member
Platinum Member
Berichten: 2230
Lid geworden op: 16-05-2010 21:00

Bericht door Jubelein » 17-05-2010 21:20

Ik ben toch wel heel erg fan van:
Stephenie Meyer
Virginia Andrews
Stephen King
Suzanne Collins
Ik vind het prima dat jij in een fantasiewereld leeft, maar sluit mij er niet in op.

Plaats reactie